[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Vladul

Poate le taie elanul... dar nu e ca sa cand sarea aia inseamna ca nu pot continua. In moscova, kiev, sankt petersbug metroul in unele zone este mult mai adanc.. uneori si la 100 m. Poate nici nu e asa rau.. la adancimi mai mari nu mai ai atatea probleme cu relocarea utilitatilor sau eu stiu ce vaze dacice s or mai gasi pe acolo 😋.

nicolaem

Tibi, legat de filonul de sare de la pod.

Au facut studiu geologic si foraj de adancime doar pe partea nordica a Somesului, unde nu s-a gasit sare.
Daca e doar ghinion, sau incompetenta nu as putea spune.
Nu stiu daca exista vreo obligatie sa fie facut pe ambele maluri , daca e vina primariei sau a celor decare au facut studiu. Nu stiu care sunt standardele in astfel de situatii, vorbim de o deschidere de 40-50m.

StefanCelMare

Știu sigur ca s-au făcut foraje geo serioase intre Clinicilor (capăt Manastur) și Teatru (Judecătoria Cluj). Era vorba sa se facă un pasaj subteran acum vreo 10 ani. Din ce știu eu, Geostud care e din Cluj a forat. Nu mai rețin exact câte foraje au făcut. Minim 5-6, maxim 15-20. Deci se știe ceva-ceva despre geologia detaliata pe zona centrala. Spre Manastur, cred ca cei cu blocul ala imens au făcut iar foraj geo.

qionescu1

Plus cei de la Maurer, blocul de pe Bucuresti.

mirceaeliade

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/noi-detalii-despre-viitorul-metrou-de-la-cluj-cand-ar-putea-incepe-lucrarile-1390567

> Magistrala de metrou va avea peste 14 kilometri, va costa aproape un miliard de euro și va fi gata în 11 ani

>,,Până în 31 decembrie 2022 trebuie să parcurgem etapa studiului de prefezabilitate, licitația de proiectare și execuție și atunci, în 2022, dacă avem până în 31 decembrie semnat contractul, suntem eligibili pe fonduri europene, după care urmează acest interval de timp maxim, de 128 de luni, pentru realizarea proiectului", a spus Emil Boc la Digi24.

subway

Quote from: TibiV on October 25, 2020, 01:15:48 AM
"Practic, stratul de sare este la o adâncime între 14 și 20 de metri și nu se putea prefigura asta în momentul în care s-a făcut proiectul"

Serios?...
De foraje geo nu s-a auzit la primaria Cluj?....
Ca sa nu ajungi cu metroul la -14m e suficient sa faci spatiile tehnice sau vestibulele de acces la suprafata sau in lateral.

vasile.silion

Arhitectul clujean Şerban Ţigănaş, fost preşedinte al Ordinului Arhitecţilor din România (2010-2018), susţine că proiectul metroului clujean este doar o parte a soluţiei pentru mobilitatea oraşului:
,,Aici este o mare discuţie despre metrou, eu, personal, sunt considerat un adversar al metroului, dar nu este aşa. Nu sunt un adversar al metroului, sunt o persoană care a pus mereu semne de întrebare în faţa certitudinii cu care a fost propusă această variantă de rezolvare a problemei mobilităţii în Cluj-Napoca.

Eu am fost circumspect în faţa acestui ,,Evrika!", am găsit soluţia, care plutea aer sau se târa pe sub pământ, iar acum că am descoperit-o, clujenii trebuie fiţi fericiţi că problema se va rezolva. Dar ce facem, aşteptăm 11 ani? Asta am comentat în permanenţă, nu că metrou nu este o soluţie, ci faptul că e exploatat politic şi menit să ne atragă atenţia de la problemele reale care de fapt nu se rezolvă", a susţinut Ţigănaş.

Arhitectul este de părere că investiţia în metrou este una benefică, dar este doar o componentă a sistemului de mobilitate, care trebuie să ţină seamă nu numai de axa est-vest, ci şi de celelalte direcţii de dezvoltare ale Clujului, conform adevarul.ro.

Sursa: https://zcj.ro/administratie/arhitectul-clujean-erban-tiganas-despre-metroul-de-1-miliard-de-euro-de-la-cluj-napoca--205822.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

voicul

Încep primele lucrări pentru realizarea metroului și a trenului metropolitan din Cluj-Napoca

Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Primăria a anunțat începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.

"Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunţă demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului "Tren Metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida" - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii". Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetăţenilor ce deţin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului şi în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice şi utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiţii a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului - în conformitate cu prevederile Legii 255/2010", se arată într-un comunicat trimis, marţi, de municipalitatea clujeană și citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, lucările de forare vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020.

"Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele: 1. Îmbunătăţirea atractivităţii sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităţilor socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului. 2. Sprijinirea aspiraţiilor de creştere economică şi a creşterii ocupării forţei de muncă prin asigurarea unei capacităţi de transport îmbunătăţite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane. 3. Reducerea impactului activităţilor de transport (poluarea aerului şi zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuţia modală de la transportul cu autoturismul personal", se mai arată în comunicat.


https://www.agerpres.ro/administratie/2020/10/27/primaria-cluj-napoca-incepe-lucrarile-de-foraje-geotehnice-pentru-tren-metropolitan-si-metrou--598306

transporter

Eu nu sunt specialist si nu ma pricep, de aceea va intreb pe voi cei mai avizati. E normal sa faci foraje geotehnice daca nu cunosti traseul macar aproximativ al viitoarei linii de metrou ? Adica se fac forajele acelea la intamplare si se extrapoleaza pe urma cum arata subsolul pe o suprafata mai mare ?

thefrenzybudgeter

@vasile.silion: cam de asta este metroul in Cluj sun proiect stupid. Fiindca exact cum a spus si acel arhitect ...se pune carul inainte boilor. Ei nu au rezolvat traficul de tranzit prin centura metropolitana la sud si nord si se apuca de metrou  :(( :lol:

In loc sa execute centura la sud si nord in regim de urgenta si nu lalaiala administrativa ( pana la urma te si imprumuti daca este nevoie pentru asta ) si dupa sa vezi cu ce trafic local mai ramai si ai de gestionat ...ei se apuca de metrou. Cum se poate ca un oras cu o densitate de sub 2000 de locuitori/kmp sa vrea metrou?. Sau gandit cum amortizeaza miliardul ...nu prea. Cu un miliard ar face boboc toate tramvaiele, centura si multe strazi/intersectii protejate pentru biciclete.

Dar nu prea ai cum sa combati metroul ca suna bine.

subway

Metroul este o solutie inevitabila pe termen mediu-lung.
La faza asta de studiu e suficient sa ai un culoar suficient de lat pentru forajele geotehnice, care sa acopere eventualele variante alternative locale dar care sa-ti dea informatiile esentiale pentru stabilirea solutiilor tehnice si o evaluare realista a costurilor.

RobertH

@thefrenzybudgeter si daca inca nu s-a rezolvat problema traficului de tranzit inseamna ca nu trebuie sa incercam mai multe alternative cat timp mai putem fiind bani disponibili pentru asa ceva? Nu extindem flota CTP si rutele troleibuzelor, nu mai rezolvam problema benzilor dedicate, nu extindem strazi , nu analizam(nici macar nu poate fi vorba de executie) daca se poate face metrou pentru ca nu e gata centura si nu stim daca peste 10 ani vom avea nevoie de ele. Imi pare fara viziune mentalitatea asta. 

A doua chestie. Asa vorbesc unii de parca vine primaria cu miliardu din bugetu local. Marea majoritate a banilor vor fi de la UE , restu posibil sa fie MT daca vrem sa fie fair play in investitiile mari intre regiunile tarii. Reabilitarea strazilor sau cumpararea de troleibuze, tramvaie, etc nu are de-a face cu banii alocati pentru proiecte de infrastructura mare. 

Metroul e un proiect greu si pe termen lung care nu prea are de-a face cu centura. Pentru ca scopul metroului sau benzilor dedicate trebuie sa fie sa scoata masinile din centrul orasului(traficul local) iar pentru asta trebuie ceva radical ... ori pleaca oamenii din Cluj ori gasim solutii sa-i facem sa renunte la masina iar CTP-ul nu vad sa faca fata dezvoltarii pe urmatorii 100 de ani.

vasile.silion

#297
^^^De acord cu antevorbitorii mei!
Cred că chestiunea metroului la Cluj merită pusă în discuție. Normal că sună bine ideea de metrou, iar într-o lume ideală care numai în viitorul ceva mai îndepărtat poate ființa, tot transportul public ar fi bine să fie nepoluant, subteran și peste tot. Lumea asta există doar într-o proiecție a unui viitor utopic.
Însă aici și acum trebuie rezolvate niște probleme de trafic și de mobilitate.
Să zicem că metroul, peste 15 ani când va fi dat în folosință (eu cred că dacă proiecția e de 11 ani, realizarea efectivă e de 15), va rezolva problemele de transport dinspre Gilău (hai să zicem că ajunge până acolo), Florești, axa vest - est Cluj și Apahida. Dar peste 15 ani Clujul va fi mult mai dezvoltat și în nord și în sud. Metroul nu va ajuta cu nimic cartiere întregi ale Clujului și localitățile din nord și sud.
Citisem că nou inauguratul M5 Drumul Taberei e folosit, cel puțin deocamdată, de foarte puțină lume. Ce ne facem dacă după ce am cheltuit 1 miliard de euro și 15 ani de muncă, oamenii nu se vor urca în metrou?
Poate peste 15 ani IT-iștii Clujului vor lucra în marea majoritate de acasă. Și în general, cei ce vor putea să o facă vor lucra pe internet. Nu va mai fi nevoie de atâta deplasare zilnică la un loc de muncă. Vom fi din ce în ce mai digitalizați, mai informatizați. Poate între Florești și Gilău niște investitori deștepti vor construi o mare platformă de birouri și afaceri unde vor lucra o mare parte a floreștenilor. Poate tot dealul Feleacului și tot dealul Steluța se vor umple de case unde se vor muta tot mai mulți clujeni din blocurile înghesuite de azi.
Poate niște trolee și niște tramvaie silențioase, cu trasee exclusive și cu o frecvență sporită față de ce avem acum (în care am investi 200 milioane de euro, dau un număr la întâmplare) vor reuși să transporte toți călătorii între Florești și Apahida.
Ce-am putea face cu restul banilor, până la 1 miliard?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

subway

Un astfel de proiect cu o axa <back-bone> magistrala trebuie obligatoriu completat cu <feeder lines> perpendiculare plus trasee de distributie fina in teritoriu pentru maximizarea efectelor benefice.
Si inca un lucru, proiectul trebuie musai etapizat pe tronsoane cu punere in functiune etapizata in timp nu sa stai sa astepti 11ani cu orasul ravasit pana e totul gata...

vasile.silion

#299
Referitor la faptul că miliardul nu e treaba noastră, că oricum ni-l dă Uniunea Europeană, lăsați-mă să fiu puțin mai sceptic. Oare e suficient să mergem la UE și să zicem: ,,știți, noi la Cluj avem o problemă, că dimineața și seara înspre/dinspre Florești, și în general pe axa est-vest se creează niște ambuteiaje, că n-avem drumuri late și în general ăia care au conceput Clujul l-au făcut într-o vale și n-au avut viziune, iar noi de 30 de ani ne chinuim și nu știm de unde să începem, ba am mai și blocat posibilele culoare de dezvoltare a traficului, dar nu noi, ăia de au fost înaintea noastră la primărie, poveste lungă, în fine, am auzit că aveți niște bani disponibili, vrem și noi 1 miliard să ne facem metrou"?
Cred că e ceva mai mult decât să mergi și să-ți iei banii. Oare nu trebuie să dovedești că investiția e necesară, mai necesară ca orice altă posibilă cheltuire a acelor bani?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran