[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

csebi24

Eu va zic din proprie experienta ca din toti colegii mei de facultate sau cunostiine care nu sunt din Cluj si-au schimbat buletinul doar:

1. Cei care si-au luat apartament pe numele lor.
2. Cei care au copii de dat la cresa/gradinita, ca trebuie buletin

In rest toti is cu buletinele de unde is, fara nicio problema si fara vreun motiv evident sa-l schimbe.

Populatia Clujului intr-o forma sau alta a explodat in ultimii 10 ani, va zic ca si omu trait si crescut aici, nici macar nu vreau sa ajung la trafic, ma uit doar la oamenii de pe strada, iti dai seama de la distanta ca auzi din ce in ce mai des moldoveni, munteni etc... De nu stiu cate ori am prins soferi de Taxi/Bolt care nu stiau strazile din Cluj pentru ca nu erau clujeni, erau veniti aici fix doar sa lucreze si asta intr-un domeniu care nu e prea friendly pentru nou veniti.

Estimari de populatie nu am cum sa dau, tot ce pot sa zic e ca nu te poti baza pe buletine aia e clar.


Legat de metro, eu unul il inteleg pe Boc, are el un pitic cu metro-ul si atata timp cat se fac toate etapele preliminare si se stabilieste de catre niste oameni competenti ca este nevoie de el sau nu, eu zic ca putem sa nu fim carcotasi.

Tot legat de metro, Clujul fata de Timisoara, Oradea sau alte orase mici este foarte inghesuit asta e parerea mea si idea de a baga in pamant transportul este probabil singura solutie viabila.

cristi5

Mai e solutia prin Somes, folosita la Viena de exemplu. Am pus-o pe topic mai demult.

Dar inteleg ca exista un SF in derulare pt metrou/trenu urban, sau?

In loc sa stam sa speculam si sa facem noi SFul, nu mai bine incercam sa luam legatura cu cei care fac SFul sa ne spuna in ce stadiu sunt? Cum face @AlexV si @ciprebbe cu cei care fac SF pt centura metropolitana.

dragos76

Văd că tot revine discuția asta :). Da, și eu știu că e un SF (sau SPF mai degrabă) în derulare, poate ar trebui să vedem oficial care e stadiul.

Doar o notă aș adăuga: cam de acord că pentru zona centrală e destul de greu să găsești o altă soluție decât una subterană. Dar asta nu înseamnă neapărat metrou; și tramvaiul poate bine merci să aibă parte de secțiuni subterane. Vedeți cum e la Viena, dacă tot s-a dat acest exemplu. Intuiția îmi spune că acest SPF cam pe acea direcție va veni cu un răspuns/soluție.

loris

E un pachet, studiu pre-fezabilitate metrou, si studiu fezabilitate tren metropolitan.
Se pare ca studiu de prefezabilitate ar trebui sa fie gata la sf lui septembrie daca SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL respecta termenul.
https://primariaclujnapoca.ro/informatii-publice/comunicate/semnarea-contractelor-pentru-studiile-de-prefezabilitate-si-fezabilitate-in-vederea-realizarii-proiectului-metrou-si-tren-metropolitan-cluj/

frunzeti

Stie cineva daca a fost finalizat studiul de pre-fezabilitate pt metrou? Ceva noutati?


elphax

Prețul este cca 1 mld de euro pt 14 stații,  14,4km. Este mult,  dar  M5 a fost aproape 700mil euro  10 stații și vreo 7km. Cred ca e ok

frunzeti

Se stia de costuri aproximative de 100 mil. Euro/ km de tunel metrou. Bineinteles si suma de 1mld. euro e tot estimata, dar e sub ceea ce se credea initial. Costul este mare si cel mai probabil se va ajunge la concluzia ca este nevoie de mai multi bani, dar nu cred acest cost este imposibil de suportat.

klax187

Sa vedem cand ajung cu foraje, studii in centru si aflam ca trebuie cine stie ce solutii Science Fiction pentru a nu o lua cladirile si monumentele "la vale"...

Una e cand iti trece cartita pe sub blocurile din '70 si alta e cand trece pe sub palatele din centru...

subway

Din ce stiu eu s-ar putea ca Clujul sa aiba o problema de subsol mai mare decat Bucurestii

calino


subway

#281
Ar fi vorba de straturi masive de depozite de sare gema...mai multe detalii deocamdata nu am.
Cei de la facultatea de constructii locala ar trebui sa stie mai bine, fiecare oras are particularitatile lui.
Sarea poate fi o problema majora, nu la sapare ci in timp, e solubila in apa si agresiva la betoane si armaturi.
In caz ca e spalata de apa pur si simplu iti dispare terenul de sub picioare!!!


TibiV

"Practic, stratul de sare este la o adâncime între 14 și 20 de metri și nu se putea prefigura asta în momentul în care s-a făcut proiectul"

Serios?...
De foraje geo nu s-a auzit la primaria Cluj?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

Nu cunosc în detaliu geologia zonei, dar pornind de la faptul că există un ,,filon" (?) - sau mai bine să-i zicem o ,,vână" masivă de depozite de sare la limita vestică a podișului Transilvaniei, pe linia Ocna Mureș - Turda - Cojocna - Dej, iar Clujul e la vreo 15 km de Cojocna, și având în vedere ce s-a găsit deja în zona podului Porțelanul, tare mă tem că sarea de sub Cluj va domoli elanul cu metroul...
Poate rămânem doar la soluții de suprafață: tramvaie sau metrou ușor? Știu că e mult mai zgomotos, dar cu toate cheltuielile legate de exproprieri și sisteme antifonice, poate totuși e mai ieftin decât cel subteran.
Mai ales că, în opinia mea, ca traseu, cel terestru e mai maleabil decât cel subteran, adică traseul îl poți aduce mai aproape de nevoile oamenilor, îl faci mai accesibil, mai tentant, mai ușor de utilizat.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran