[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phenol

Aveti rabdare, SF pentru trenul metropolitan abia s-a semnat. Ceea ce vedem noi aici, eu sunt de parere ca e din initiativa CFR-lui (defapt Regionalei Cluj) probabil la cererea primariei.

Daca va uitati mai bine pe prima (si a 5-a poza) se vede cum catenara e prelungita spre sine, semn ca acel stalp a fost instalat mai departe de sine cu gandul amenajarii unui peron acolo (vorbesc tot de firul II). La momentul electrificarii (sau la ultimul RK) CFR deja se gandea la amenajarea acestui peron. Insa, cum pana acum nu a venit nimeni cu o cerere sau cu o viziune oarecum mai serioasa pentru aceasta halta, nu a facut nimic.

gruiarew

Întreb și eu că nu știu.... ce are MT cu metroul din Cluj?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ovicor

Buna intrebare: n-ar trebui sa aiba! Cum n-ar trebui sa aiba nici cu metroul Bucuresti, dar are!

horatiu.cosma

Exact la fel ce are și cu cel din București. Sunt investiții foarte mari ce se finanțează prin POIM și care pe moment intra in sfera de gestiune MT.

gruiarew

Pai era ceva lege că administrația locală să se ocupe de proiectele locale. Adică nah de ar fi drum sau linie de CF, dar metroul chiar n-are legătură cu nimic la nivel național. De aceea am întrebat...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

klax187

#230
Ar fi mega discriminatoriu ca o localitate, fie ea si capitala, sa aiba metroul admininstrat prin capital guvernamental iar alta sa se descurce cu capitalul local.
La cum vad eu lucrurile, ori iasa metroul din Bucuresti de sub administratia guvernului ori intra toate metrourile sub aministrarea sa.

Clujenii platesc si pt metroul din Bucuresti si pt cel din Cluj, dar Bucurestiul plateste doar pt metroul lor?

mirceaeliade

In planul guvernului publicat in iulie 2020 exista proiectul din cluj, dar fara nici un fel de data estimativa:


Andrei I

Cateva consideratii. Metrou in Cluj este o idee putin hazardata. Ce spunea Boc, cu trenurile metropolitane, da, asa ceva e realizabil si necesar, fara discutie. Dar sa bagi trenuri sub oras, e ceva ce nu se poate sustine. Distantele sunt mici, nu este reperat un flux efectiv.  Bun, se creeaza in timp obiceiuri de deplasare, dar investitia si deranjul sunt enorme, daca pui in balanta beneficiile. Cate statii faci in oras, efectiv, doua? Unde? De acolo si nu dincolo?! Operarea metroului este o chestiune extrem de specializata.  Belgradul, care  e comparabil cu Bucurestiul, nu are metrou si nici nu va avea in viitorul apropiat. Fapt divers: Bucurestiul inseamna peste 25% din PIB ul Ro si primeste inapoi sub 1%. Ce ar putea plati Clujul pentru metroul din Bucuresti sau Bacaul sau Craiova? Metroul din Bucuresti nu trebuie sa ajunga niciodata la primarie, asa cum si primaria Cluj va trebui sa infiinteze o companie separata, care sa opereze/administreze ( in cazul in care in urmatorii zece ani va incepe constructia), cel mai usor e cu MT, care are experienta de 50 de ani in asa ceva.

GML


Vlad94

In momentul de fata, nicaieri in lume (poate doar prin Asia) nu se mai construieste o retea de metrou noua. Costurile sunt foarte mari si durata de de executie este foarte lunga. Singura retea de metrou noua pe care eu o cunosc si sa fie in constructie este cea din Salonic. Imceputa in 2006,aceasta are termen de finalizare anul 2023,dupa ce a fost devansat termenul initial, 2021. Trebuie gandite solutii rapide, cat de cat economice, precum sistenuk premetro, aplicat cu succes in orase de pana in 500.000 de locuitori. Poti folosi astfel si infrastructura de tramvai precum liniile existente, depourile. Cred ca pentru Cluj, solutia cea mai la indemana ar fi prelungirea liniei de tramvai inspre Floresti si Gilau, avand unele portiuni in subteran.

subway

Depinde foarte mult despre ce fel de metrou discutam...practic niciun sistem nu prea e identic cu altul exceptandu-l pe cel sovietic.

sorinelbulceag

In Munich, Germania se construieste o a doua linie paralela cu actuala "Stammstrecke" care sa deserveasca traficul crescut. Practic metroul actual este supraplin. Deci metroul este inca cat se poate de viabil.

Andrei I

Sigur ca se construieste, fac si bulgarii, extindem si noi, sunt multi care extind, dar nu fac de la zero. In afara de Asia, normal. Dar e vorba, in general, in Europa, de orase mari si foarte mari. Salonicul despre care spunea subway are un milion de locuitori, de exemplu.

calino

Pe principiul asta poti sa zici ca revin la moda casele de paie si chirpici si renuntarea la masini deci tot forumul dezbate proiecte depasite.
Eu daca imi fac casa o fac ca am nevoie de ea, nu pentru ca tocmai s-a mutat vecinul la casa.
Nevoia se stabileste prin SPF si SF si nu prin barfe de ulita!

Andrei I

Nu am auzit de SPF sau SF -uri care sa spuna nu, nu faceti. Daca omul vrea, face. :) Dar cu bani de la UE, nu stiu daca se poate chiar metrou. Aia nu vor sa dea bani nici pentru Baneasa Otopeni, de ce ar da pentru...o mica fantasma locala? :)