[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Doar nu vrei sa le fac eu SF-ul.
Era doar o propunere. Ochiometric pare ca ar fi loc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

utopium

Quote from: cristi5 on May 07, 2020, 07:49:39 PM
Topologia feroviara/metrou insa (cu nod la podul IRA) mi se pare foarte proasta. De-asta cred ca ne-folosirea culoarului Somesului (Gilau-Floresti cu un nod/transfer langa gara actuala) e o ocazie pierduta. Ar acoperi foarte bine centrul, Manastur, Grigorescu. Marasti si alte cartiere si platforme sunt atinse deja de CF
Linia ferata nu acopera Marastiul prea bine, adica nimeni care vine din Piata Marasti/Traian Vuia spre centru nu va merge spre Clujana ca sa ia trenul pana la gara, apoi metroul spre centru. Iar Marastiul are populatie mare, plus ca pe varianta spre IRA, care ar trece se pare prin apropierea Iulius Mall (cu statie relativ aproape de lacul de langa Iulius), ai prinde si o parte din Gheorgheni + Intre Lacuri.

Deci ideea cu IRA e mult mai buna decat mersul la gara, unde nu ai momentan nici trafic spectaculos pe tren, nici locuitori multi, nici puncte de interes. Asa, spre IRA atingi pe langa cartiere mult mai populate si puncte de trafic mare gen Iulius Mall, complexele comerciale din zona IRA (Leroy Merlin/Kaufland/Lidl/Selgros). Plus ca poti face o extensie usor spre Gheorgheni/Sopor la un moment dat (din Piata Marasti de exemplu spre Gheorgheni sau de la Iulius Mall spre Sopor).

Sigur, la un moment dat ar trebui si o legatura din centru spre gara, dar nu cred ca e prioritara inca. Asta mai mult ca sa conectezi Baciu de centru, nu pentru ca ai avea in zona garii prea multa populatie. Insa sa nu uitam ca de pe Baritiu spre gara ai deja tramvai. Eventual aduci acel tramvai un pic mai central ca sa acoperi si legatura cu centrul.

cristi5

Clar ca Floresti-IRA acopera zone multe. Eu am probleme cu IRA ca nod in retea.

Gen Baciu-Floresti. N-o sa mearga nimeni via IRA.

Chiar si Baciu-Marasti. Mergi cu trenul la IRA ca sa te intorci dupa aia...

StefanCelMare

Singura conexiune la IRA realist este Florești - Apahida/Jucu.

Europiu

Apropos de sisteme combinate, să nu uităm München, unde tunelul S-Bahn-ului care traversează orașul de la Haupt- la Ostbahnof este complet separat de metrou, existând însă posibilități de interconectare cu metroul fără să trebuiască să ieși din subteran.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).


cristi5

#216
^ Nu intelegeam ce inseamna "suprateran". Pe de o parte se refera la faptul ca liniile CF sunt supraterane :). Pe de alta zice ca primaria va asigura suprateranul. Deci cred ca partea primariei e subteran si cuvantul subliniat mai jos e gresit de ziaristi :)

Quote
Trenul metropolitan din Cluj, pe infrastructura existentă a CFR SA

Șeful CJ s-a referit și la proiectul trenului metropolitan din Cluj. "Legat de trenul metropolitan, va avea partea lui supraterană, care va folosi infrastructura deja existentă a companiei CFR SA. Bucăţile de suprateran vor putea fi realizate în perioada avansată de Primărie pentru că, în rest, discutăm de o cale ferată existentă", a declarat Alin Tişe.

Eu inteleg asa:
- pasageri cu trenul la Cluj-Napoca Est (mutata un pic si mai la est sper) si de acolo pe jos prin subteran (pe dub CF si sper si DN) la aeroport.
- navetisti cu trenul la CN est si de acolo autobuz/troleu in oras
- navetisti cu masina la Park&Ride (combinat cu gara inteleg?) si de-acolo autobuz/troleu in oras.

Suna foarte bine. Daca P&R, gara si subteranul sunt realizate bine arhitectonic, poate fi un succes major. Sa vedem detaliile... Zice ca proiectarea e gata, o putem vedea cumva?

Din declaratia lui Tise se pare insa ca P&R ii proiectat sepatat, ca de ce sa fie un concept unitar? E bine totusi ca se coordoneaza cu primaria.

Quote
Pentru partea de park and ride, CJ urmează să suporte în integralitate cheltuiala, pentru că este un teren al CJ, urmând ca Primăria să asigure mijloacele de transport, o staţie. Anul acesta deja a sosit proiectul tehnic, le analizăm şi le vom prezenta şi public, ne apropiem de licitaţie. Vedem în ce măsură vom avea bani pentru aceasă soluţie"

dragos76

Eu aș lua cu o rezervă IMENSĂ ce zice Tișe...

Ionut


Phenol

Pe aici n-am mai activat, dar am fost cu ochii pe voi  :lol:

Ieir am trecut prin halta Clujana, ba mai mult am luat si trenul pana la gara mare (daca cunosti mersul trenurilor se poate si acuma). Am fost placut surprins sa vad ca s-a pus peron si pentru firul II. Oare ne face CFR o surpriza de la noul mers?

Au uitat insa sa ia jos tabla cu "accesul interzis" (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

27.05.2020

dragos76

E îmbucurător, dar... copertine? bănci? reparat celălalt peron? pasaj subteran, să nu traversezi liniile? (hai, că aiic m-am întins...).

cristi5

#221
Strada Fabricii subtraverseaza CF la 100 m de statie. Nu cred ca putem cere mai mult de atat.

dragos76

E chiar la mai puțin acea supra-traversare, în linie directă. Doar că dacă vrei să o folosiești în calitate de pieton, ori faci un rapel scurt, ori trebuie să ocolești pe bretelele rutiere ce coboară acolo (un ocul de cel puțin 500 de m). Tocmai, existența acelei traversări face ca soluția pentru pietoni să fie mai simplă, că nu e nevoie să construiești un podeț nou pe CF.

Deocamdată sunt de acord că e o chestie de ou și găină: până nu încep să fie trenuri, nu prea merită să faci mega investiții. Dar odată ce începe să prindă sistemul, să nu te aștepți ca lumea să îl folosească dacă nu sunt condiții decente. Și cel puțin cele care țin de un confort minim (cum ziceam cu bănci, copertine, poate un automat de snackuri/cafea etc) și ce se pot face cu investiții relativ mici, trebuie să le faci. Mai apoi inclusiv asta cu subtraversarea.

neobluenet

E bine ca se fac pasi pentru a face trenul mai accesibil, insa sper ca in momentul implementarii trenului metropolitan sa se amenajeze toate statiile cu copertine pe o buna parte din peron, automat de bilete si sistem de informare in timp real asupra trenurilor care urmeaza sa opreasca acolo. Extinderea strazii Rasaritului intre Somes si str Fabricii si mai apoi pana la IRA are un rol foarte important in dezvoltarea trenului. In partea vestica a noii platforme este un fel de subtraversare, dar trebuie sa mergi prin niste tufe, deci e total inaccesibil. Platforma Carbochim a fost cumparata de Iulian Dacalu si probabil va muta productia in afara orasului si acolo vor aparea cladiri de birouri. Deja in zona sunt CBC, Fabrica de Pensule si partial Clujana transformate in birouri, iar un tren ar aduce mai usor angajatii aici.

cristi5

#224
@dragos76 mi se pare destul de ok accesul pietonal acolo. Sunt bretele pietonale, mai scurte decat cele rutiere.
https://goo.gl/maps/a3tqkokZDmDUQjv29
https://www.openstreetmap.org/#map=19/46.78509/23.61393

Ce ma ingrijoreaza este faptul ca trebuie traversate strazile Rasaritului si Campul Painii pt a ajunge la bretelele pietonale. Campul Painii, unde era peron din secolul trecut, nu are trecere de pietoni acolo...

Cel mai bine ar fi daca s-ar putea amenaja scari (si lifturi) in capatul estic al celor 2 peroane, care sa dea direct pe trotuarul str Fabricii. Trotuarul e mai sus decat strada, deci mai putin de coborat pt pietoni/calatori.

Statia asta are potential mare, ar putea convinge pe multi sa renunte la masina... Trebuie facuta foarte bine. Scos semnul ala de Halta! Apoi, cum zici, acoperita, scaune, parcari de biciclete, spatii comerciale etc.