[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Europiu

Mi-e teamă că subteranele Clujului în zona centrală ascund multe surprize. Nu știu câți dintre voi (clujeni mai vârstnici) vă amintiți de betoanele ieșite la iveală în fața calului. De începuse Fular (!) să dea în bâlbâială...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

kumar

Primul pas către metrou și tren metropolitan. S-a semnat contractul pentru studiile de fezabilitate

Primarul Emil Boc a semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru proiectul metrou și tren metropolitan la Cluj-Napoca.
Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) - SYSTRA (Franța) - METRANS Engineering SRL (România) va realiza documentațiile necesare.

Sursa


Asadav

La partea de metrou nu ar trebui studiat traseul pana la aeroport? Ar fi inoportun sa cobori la pod la IRA si de acolo sa iei 5-ul, 8-ul sau viitorul tren metropolitan.

prd.marius

^ Exact asta m-am intrebat si eu.
Chiar se va opri la IRA noul metrou? De ce nu se ia in calcul sa fie pana la aeroport?
Stie cineva vreun motiv? (in afara de cel financiar, mereu scos in fata in Romania)

alexV

Imi imaginez ca nu se opreste trenul/metroul la IRA, ci isi continua traseul pe la suprafata pana la aeroport si mai incolo. Adica la IRA va fi intersectie de linii ferate, nicidecum punct terminus.

Odata infrastructura comuna construita, vor putea alege materialul rulant, traseele si cadenta in functie de fluxul preconizat de oameni.

andrey_rsu

Din ce zicea Boc in video scopul studiilor e tocmai de a găsi cele mai bune soluții, ce au desenat ei pe harta e doar orientativ, niște direcții generale. Sa speram ca va fi un studiu de calitate, cu o gândire clar spre  viitor.

nicolaem

#172
Stiu ca nu sunt in asentimentul multor entuziasti....

Dar cei care visati metrou pana la aeroport ati calculat ce trafic e necesar sa fie sustenabil?
acum din cluj zboara cateva mii de oameni pe zi. hai sa estimam 1000 pe ora. cea mai mare parte a acestora vine din afara orasului.
cu masina dimineata cand is majoritatea curselor faci cu taxi 20 de minute pana la aeroport  din centru. daca nu ai gura de metrou la scara  de ce ai carae troler dupa tine si nu ai lua taxi?
raman cateva sute de oameni care vor folosi metroul pe ora.   

studiul ala va aduce cu picioarele pe pamant pe multi care au impresia ca suntem ceva metropola de milioane de locuitori.
De fapt asta e si scopul studiului. Sa ni sa spuna ca nu e sustenabil.
Da, stiu replica, trebuie sa gandim in perspectiva si sa "ingropam" 2 miliarde pe care nu ii avem, ca si investitie pentru viitor.


Europiu

^^ Așa este. Cu observația că transportul public la aeroporturi/gări este mai mult gândit pentru sosiri decât pentru plecări. Și când spun sosiri, mă gândesc la cei străini de oraș. Indiferent că vorbim de Cluj, București sau Londra.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).


ciprebbe

E semnat deja , Metroul SA (in cel mai fericit caz pt ei) pot solicita despagubiri (parca echivalent profitului de pe contract) dar contractul va merge mai departe cu Metrans si nu se mai pierde vremea. Pacat ca nu face si CNAIR-ul la fel....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Am gasit procesul asta la Curtea de Apel Cluj
Nu are stabilit nici primul termen.

Obiect:   litigiu privind achiziţiile publice - Decizia CNSC nr. 2301/C3/2019 din data de 19.12.2019 şi cerere suspendare
Stadiu procesual:   Revizuire - Recurs

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

prd.marius

#179
^^
Din ce stiu eu, acolo, in zona aeroportului, mai sunt si alte firme.
Asadar, ar putea ajuta si la transportarea oamenilor in zona, poate chiar dezvoltarea ei pe viitor. Pare a fi loc de dezvoltare.
In fine, sa fie metrou doar pana la IRA, atunci.