[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

asta cu "problema" ma duce cu gandul la proverbul cu cel care arunca o piatra si 10 care se chinuie sa o scoata.

Proiectul asta are infinit mai multe dificultati decat acei piloti. Dar ciorba asta reincalzita prinde mai  bine la o parte din populatie pt ca e usor de explicat pe mintea tuturor.
Tunel -> Piloti -> Blocaj => hahaha ce prost e X
 
Pf ce fain ar fi sa fie asta marele obstacol al metroului....

StefanCelMare


doodoo

Quote from: StefanCelMare on January 17, 2025, 10:02:26 AMDe făcut probabil se face și la Cluj, dar va dura peste 10-15 ani, destul de sigur.
Hai fii realist si mai pune inca vreo 10 ani. Sunt 90% sanse sa nu te inseli, facand asta ;)

StefanCelMare

#1518
Tot estul Europei e și aici.
Oarecum nici nu ar fi rău dacă e să vobesc personal.

Metroul adresează nevoia de dezvoltare a Clujului pe termen mediu, nu scurt.
Pentru termen scurt, e suficient să se vadă șantierul că merge, fie și cu viteză redusă.

Fără metrou, Clujul nu are viitor.
S-a construit haotic și asta împreună cu configurația terenului = sufocarea orașului.

Cu un șantier de metrou - fie el și lălăit - viitorul nu mai e așa de incert.
Mai vine vreo criză, se caută iar proiecte care să poată fi implementate urgent ca să evite recesiunea, poate-poate nu va dura chiar 15-20 de ani.  O:-)

trifrazvan1977

Problema e ca tot santierul metroului nu e undeva intre localitati unde poti sa o tragi 20 de ani ci in cadrul unui oras deja sufocat de trafic. Daca pe termen scurt (1-5 ani) tu lasi intersectii de artere majore cu ditamai gropile sapate risti ca in 10 ani lumea sa nu mai aiba nevoie de metrou pentru ca va pleca. Problema metroului va fi crearea unui disconfort groaznic timp de f multi ani intr-un oras deja la limita cu rabdarea pe partea asta.
Normal nu aveai voie sa incepi asa ceva fara o alternativa (centuri)

nicolaem

Pai ce sa vezi. Așa se face orice metrou in localități. Nu între localități.
Cu sau fara centura nu vad diferența. Din Florești dau Mănăștur când mergi la job. Tot în centru/ the office mergi

raulbogdan23

Si nici pe centura nu ai sa o iei ca te va scoate in Calea Turzii sau Borhanci si de acolo tot in trafic dai

Voicu

Hai să facem Homeoffice până e gata!

Lăsând gluma la o parte, sunt de acord cu Stefan și problema e ca efectiv nu văd cum alte soluții, la suprafață sau chiar în aer, ar fi fost ușor de implementat în configurația și aglomerația actuală a orașului fără a crea disconfort.

ovicor

Da, parodiind-o pe Vladuta Lupau, ca tot e din zona, Clujul si-ar putea adopta imn:
"Oriunde mergi, de-oriunde stai/
Tot in trafic mare dai!"

dan tm

Monorail ar merge? nu ar fi mai usor de construit?
oarecum off topic, dar daca acolo dau de coloane forate, dincolo blocheaza orasul, aici geologia blocheaza scutul de sapare etc.
Nu e mai usoar de construit un monorail? nu se sapa subteran, se foloseste teren doar pentru piloni, statiile sint peste strazi( domeniul public)
.
care sint avantajele si dezavantajele monorail fata de metrou subteran?


sebip

Pai ajunge sa cauti on câte orașe ai metrou și în cate ai monorail și ai răspunsul.

Voicu

Cred că eram la școală (sunt cam 40 de ani de atunci) când am auzit prima dată varianta asta. Era dată și poziția: în lungul Someșului...  :lol:

LRadu

Cred ca principalul dezavantaj este ca ar arata oribil... mai ales pe zone centrala unde arhitectura e mai clasica ar fi din total alt film + cireasa de pe tort ar fi probabil statiile acolo suspendate printre cladiri istorice si peste strazi. Nu cred ca se poate lua in discutie asa ceva la un oras de genul clujului, poate un oras cu sky-scrapers care ori cum are structuri mari peste tot.

raulbogdan23

Si credeti ca virgula cu acest monorail suspendat nu ar fi deranj in oras?

Va inselati amarnic, comparativ cu metroul aici ar fi un deranj pe toata lungimea lui nu doar in cateva locuri punctuale. Cineva trebuie sa foreze pentru pilotii de sustinere, cineva trebuie sa realizeze structura suspendata si care are nevoie de spatiu.

StefanCelMare

#1529
Din cele 4 faze anunțate, abia ultimele 2 au darul de a perturba serios orașul.

Prima fază, până la Calvaria, se poate executa cu un impact relativ redus asupra traficului.
Doar săpătura pentru stația din zona unde întorc troleibuzele în Mănăștur este mai dificil de ocolit.

La restul stațiilor, cele din Florești dar și din giratoriu Calvaria, sau Grădini Mănăștur, se pot face benzi deviate care să permită traficului să continue, relativ identic cu ce este acum.

Apoi dacă bine pricep, foreza se mută în capăt Iris, de unde până la piața Mărăști, iar nu va avea un impact deosebit.

Când se va începe bifurcația Piața Mărăști, atunci va fi necesar să se asigure un flux de bani mai rapid.
De acolo până la Calvaria va fi nevoie de un efort susținut.
Partea aceea se poate face în 1-2 ani, de fapt așa ar trebui să se facă, altfel da, iese revoluție, deoarece abia atunci se vor sparge toate intersecțiile majore din Cluj pentru stații.

Dar faza asta 3 poate fi în viitor peste 10 ani sau chiar peste.