[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sebip

Ar fi nimerit sa iasă la suprafata autorul și dacă tot a făcut o analiza asa complexa sa ne prezinte statusul scandalului. Ar fi păcat sa rămână respectivul activist cu o pata asa urata pe CV.

qionescu1

Firma turceasca a subcontractat ceva servicii de expertiza locale (din Bucuresti). Inaintea sapaturii, a tuburilor, va fi nevoie de injectii de ciment si argila pentru stabilizarea terenului de fundare.

sebip

Și asta cu injectarile, unde? Pe zone ale traseului?

qionescu1

Chiar sub tuneluri si depinde foarte mult de straturi.

szaka_tutu

#1504
Quote from: StefanCelMare on November 07, 2024, 07:37:44 PMNu știu dacă s-a mai postat, parcă nu rețin, dar este foarte interesantă prezentarea asta. După mine lămurește problema stației din spatele Vivo, unde pare că stația va fi MAI SUS de acele foraje, deci problema pare să nu existe.

Scuze, abia acum am văzut comentariul.
1. Există două rânduri de piloți forați în spatele Vivo.
2. Primul rând de piloți forați a fost executat de către Vivo (0.8m diametru x 10m adâncime) și se intersectează pe o porțiune de cca 5m cu pereții mulați ai stației (vezi https://ibb.co/Npp2qZ5, din SEAP)
3. Al doilea rând (cu 51 piloți de 1m diametru și 25m adâncime) a fost făcut în cadrul lucrărilor la Centura Florești (vezi https://ibb.co/D5PwcTP). Aceștia se intersectează cu traseul cârtițelor și se află în interiorul casetei stației. Structura a fost observată de Expert, confundată cu piloții de 0.8m x 10m (vezi https://ibb.co/c3dR84m, din SEAP) și nu este documentată în SEAP.



StefanCelMare

Ai ceva poze cu acele două rânduri de piloni forați?
Eu din pozele făcute de cel care a dat problema la ziar nu am văzut decât un rând, lung (probabil cel de 51?).
Din prezentarea de pe Youtube pare că traseul este mai sus de acel rând lung.

szaka_tutu

Aveți aici poze, făcute de mine în septembrie 2024.
https://ibb.co/fMH5NHg
https://ibb.co/ydJsfWc
https://ibb.co/x1RGpBV

În presă probabil ați văzut cea cu placemark-urile. Acolo sunt câte 2 piloți la fiecare marker. În această prezentare mai precisă (https://imgbb.com/D5PwcTP), piloții sunt punctele albe.
Chiar și în videoul pe care îl evocați, traseul trece fix peste ele.

sebip

Dar în raport cu caseta stației unde vin piloții de la Vivo? Care îs acei 5 metri unde se intersectează?


ariassis

Dat fiind ca pentru sepatura deschisa e necesara prima data turnarea peretilor mulati si implicit a noilor piloti forati, nu inteleg, care e problema? Alta decat faptul ca sapatura ulterioara va trebui sa scoata si cativa piloti vechi

szaka_tutu

#1510
În SEAP (https://ibb.co/Npp2qZ5) în aprecierea ofertantului, piloții Vivo (cca 40 bucăți de 0.8m diametru, 10m adâncime, ~ 10 tone fiecare) par să constituie "un obstacol major" - el neavând cunoștință de cei 51 piloți de 1.02m și 25m adâncime, de cca 40 tone fiecare.

StefanCelMare

#1511
Tot nu mi-e foarte clar.
Nu se înțelege din acel print screen din SEAP ce a spus constructorul și ce este întrebare.
Nu există un cap de tabel să ne ajute să înțelegem, plus ce ai subliniat cu galben este între niște întrebări ale altcuiva (ale tale?).

Ok, am văzut mai bine desenul și pare un conflict totuși acolo.
Întrebarea ar fi dacă e așa de imposibil tehnic de rezolvat.
Cum zic colegii mai sus, ar trebui turnați alți piloți forați și rezolvat cu cei care blochează stația.
Nu pare imposibil.

klax187

Pilotii care sunt pt centura si marea majoritate a pilotilor de la Vivo, sunt relativ usor de demolat in timpul sapaturii avand in vedere ca nu se intersecteza cu nici un perete. Se sapa in jurul lor si se taie sau se percuteaza.
Cei 4-5 piloti care se suprapun cu peretele mulat, cu siguranta vor gasi inginerii solutii pt a rezolva situatia. De asta sunt ingineri.

Nu cred ca aceasta este cea mai mare provocare la un asemenea proiect.

LRadu

Cu siguranta se gasesc solutii, iar costurile cu siguranta nu vor inclina balanta prea mult, mai ales tinand cont de costul total al proiectului.

Insa, pe de alta parte, spune destul de multe despre studiile realizate anterior semnarii contractului daca s-au ratat in proiect identificarea acestora... si de altfel explica si de ce a fost relativ mic interesul constructorilor. Ingrijorator ce ar putea aparea ulterior.

M_Z

nu mi se pare nimic fantastic de realizat. doar costa mult (dar nu cred ca mult in raport cu valoarea contractului) si posibil sa adauge ceva la durata de executie.

problemele pe care le vad eu sunt altele si tin de hartii.

coronologic vorbind eu chiar nu inteleg exprimarea:



pai ori e proiectare si executie ori nu?! cineva acolo habar nu are legislatia. elaboratorul proiectului tehnic (Antreprenorul in cazul unui contract D&B) semneaza si are raspunderea nu cel care a elaborat SF-ul. adica e prost dar facem tot asa si semnezi tu ca e bine. cum sa inghiti pe nemestecate porcaria altuia?!

dar cel mai nasol o sa fie finantarea costurilor suplimentare: daca suplimentarea e de 100euro Antreprenorul o sa ceara 200 iar Beneficiarul o sa faca presiuni sa iasa moca pe carca Antreprenorului.  si aici incepe baletul. problema unde se ajunge si cat va tine. procese, arbitraje etc. 

si fereasca Sfantul sa isi dea cu parerea vreun xulescu de la achizitii/curte de conturi ca trebuie scoasa din contract si licitata separat partea de lucrari suplimentare - vezi nadaselu+topa mica.

pentru mine un lucru e clar azi in piata de la noi: in afara de companiile nationale din transporturi restul autoritatilor nu au nici pe departe capacitatea sa gestioneze proiecte de mare anvergura. nici companiile nu se descurca perfect dar o duc la capat (de cele mai multe ori) si au prins destula experienta ca sa mai elimine din riscuri sau sa stie cum sa trateze anumite situatii.
sa ma lase cu descentralizarea ca nu ai disponibil atata capital uman cu experienta si pregatirea necesara pentru fiecare CJ/primarie etc. in parte.