[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

#150
^ De unde ai mai scos-o si pe asta???
Matale esti pe langa, nu am nicio legatura cu Metrans, doar ca-i cunosc pe unii dintre ei, asa cum ii cunosc si pe cei de la Metroul SA, si pe cei de la Systra, si pe cei de la Padeco si pe multi altii pe care-i consider prietenii si colegi mei de breasla, asta nu inseamna ca sunt implicat in proiect si nici ca am interese absconse pe subiect...ar fi chiar absurd sa nu-i cunosc, lumea metroistilor e destul de restransa si fiecare se cunoaste cu fiecare si nu doar in tara ci peste tot in lume!
:(
Daca ambele oferte au fost aproape la egalitate si lupta a fost asa de stransa nu avem decat sa ne bucuram. Odata transata competitia urmeaza acum sa-i vedem la treaba...
:)

dr4qul4

 :lol:
Nu stiu daca are legatura cu Metrans dar a fost, sau inca mai este (cf linkedinului sau) Directorul General al Metroul SA.
Nu a si-a ascuns niciodata identitatea nici aici, nici pe metrousuor.
Nu am fost intotdeauna de acord cu pozitiile sale in ce priveste prioritizarea unor proiecte (indeosebi pentru M6 - unde insa are un interes direct), dar pe partea tehnica si posibilitatile de finantare, si cam orice fel de detalii, nu vad cum cineva il poate contrazice.
Are insa un mod mai special de exprimare. Intai trebuie sa va invatati cum sa-i descifrati mesajele.

Eu chiar as vrea sa-i ascult parerea despre acest proiect, si posibil acest lucru se va intampla dupa ce se termina epopeea licitatiilor.
Metroul SA nu e "firma capusa". Nu e vina lor ca nu au concurenta pe proeictarea metroului. Ma rog, au acum, dar sa nu fie doar un foc de paie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

@nicolaem:  :lol: nu gandesti tridimensional

Spre deosebire de sosea, metroul nu trebuie sa urce dealurile. Poate linistit sa pastreze panta zero sau aproape. Doar ca statia s-ar face la o adancime mult mai mare.

Ca idee, cea mai adanca statie de metrou din lume este la 105 m adancime, in Kiev. Coborarea cu scara rulanta dureaza peste 4 minute.  :D



Asta asa, ca sa avem ce discuta.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

subway

#153
^^Linkedinul ala e antic si nu l-am mai actualizat pentru ca am uitat parola! :)
Acolo parca eram director consultanta!
In realitate singura pozitie cu care azi ma pot lauda e cea de membru de onoare pe viata al Asociatiei Internationale de Tunele si Constructii Subterane ITA/AITES fapt pentru care sunt extrem de mandru ca fiind singurul roman ce detine acest titlu ever dupa ce nenumarati ani la rand am fost auditorul tehnic al acestei exclusiviste asociatii mondiale!
Iar pozitia asta imi permite sa ma mai ciondanesc din cand in cand chiar si cu amicul Catalin D. atunci cand o ia razna chiar daca e nr.2 in USR si probabil viitor ministru!   :lol:
P.S.
Imprumuturile japoneze pentru dezvoltare (JICA/JBIC) sunt destinate exclusiv tarilor in curs de dezvoltare, Romania nu mai este in aceasta categorie din 2007 de cand a fost admisa in UE.
Tarile membre UE nu beneficiaza de aceasta facilitate...

dr4qul4

dupa parearea ta, care sunt sansele sa avem Metrou in Cluj-Napoca in urmatorii 15-20 de ani?
Vad ca multi spun ca nu e fezabil, dar mie configuratia orasului (cu 1 linie si 2 cioturi acoperi tot orasul) imi sugereaza ca doar metroul il mai poate salva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Prima intrebare la care trebuie dat raspuns e <ce fel de metrou>!
Metrou <greu> gen Bucuresti imi pare exclus.

dr4qul4

Metrou gen Dubai? Adica suprateran (sau chiar lipit de DN) prin Floresti, si subteran doar in centru.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#157
Nu e singurul exemplu. Mai intai pornesti de la ceva studii de trafic, actual, pe termen mediu si de perspectiva indelungata. Asta iti va da cererea de transport din care rezulta tipul de material rulant potrivit satisfacerii cererii dar si rutele si solutiile constructive adecvate. Evident ca o constructie subterana general vorbind e cam de zece ori mai scumpa ca una supraterana ca sa nu mai vorbim de una la sol dar solutiile mai ieftine au si dezavantaje majore, zgomot, taie orasul in doua cu dificultati de traversare, strica peisajul, etc. Nici trecerea de dedesubt-deasupra nu e o fericire din multiple motive dar toate astea trebuie puse in balanta cu plusuri si cu minusuri. In final doar analiza cost/beneficiu e cea care da verdictul, dar intervine decisiv si perceptia publica, cea care influenteaza fara drept de apel orice decizie politica...complicata treaba!
:)
In final sa speram ca toti clujenii vor sede sa cujete profund asa cum le sta bine ardelenilor inainte de a lua o decizie hotaratoare!
:p
M-as bucura sa avem un al doilea oras cu metrou la Cluj desi daca stam stramb si judecam drept probabil ar fi Chisinaul mai inainte pe lista dar acolo lipseste tot, si vointa, si dorinta si putirinta!

alexV

#158
@subway

M-am facut inteles gresit poate. Departe de-a avea ceva personal cu tine. Doar ma amuza cand altii iti spun, pe forum, ca esti pe langa subiect. Iar eu iti stiam cu oarecare precizie domeniul de activitate.

qionescu1

#159
Vorbeam de o licitatie cu semne de intrebare si nu de altceva. Problema era modul cum se iau deciziile nu care e mai specialist sau cine pe cine cunoaste. (Cu titlu de ex. a se vedea reactiei primariei Cluj pt proiectul imobiliar de langa Expotransilvania unde s-a intamplat sa castige o firma care nu trebuia - au blocat proiectul. Aceeasi determinare o vad si acum.) Asa ca si eu pot rade de naivitatea unora sau de increderea absoluta in decizia instantelor de parca judecatorii ar fi germani nu romani si justitia chiar ar fi functionala.

Iar in privinta imprumuturilor japoneze nu se opresc la cele amintite de @subway si nimeni nu impiedica asocieri ale unor investitori in proiect, care fara un mix intre fonduri europene, contributia primariei, guvernului si a unor investitori privati nu are nicio sansa.

medicul de garda

#160
Daca se alege solutia unui metrou in Cluj, cred ca s-ar potrivi ceva similar pre-metroului din Bruxelles, vagoane mai scurte (tramvaie de fapt), si care in periferie ies la suprafata, in general cu cale separata de trafic, dar nu obligatoriu. Sunt atatea sisteme de "metrou usor", fiecare oras avand diverse variatii ale sistemului, de la U-bahn cu vehicule ceva mai scurte care ies frecvent la suprafata, in Koln, Stuttgart, la sistemele cu pneuri din Lyon sau Toulouse, sau pur si simplu un tramvai care in centru a fost bagat in subteran, ca linia T2 din Nisa (aceasta avand avantajul ca e compatibila cu orice linie ce se va mai construi la suprafata).

Mentionez ca indiferent de decizie privind metroul subteran/suspendat, solutia feroviara ramane necesara si complementara, reteaua feroviara deserveste la fix satelitii orasului, mult prea indepartat pentru un ipotetic metrou. Geografia Clujului il face un candidat ideal pentru o retea feroviara de transport construita corect, la standarde vestice.
Trust me, I'm an east-european doctor!

nicolaem

si metrou usor unde sa il scoti? ca DN1 in floresti are fix 16m distanta intre case. va fi nevoie de f multe exproprieri... dar chiar si asa raman vreo 10km prin Cluj de subteran, deci oricum depasim 1mld investitie. In bucuresti M5 il face MT, si cofinantarea noastra e vreo 100 milioane euro pe care nu ii avem la Cluj. Daca se va face Centura rutiera de ce mai avem nevoie de metrou?
Problema e Florestiul si lipsa de viziune. De ce inghesuim Florestiul pana la refuz cand Apahida -Cj-  Baciu sunt legate de calea ferata de oras?
In floresti nu vede nimeni ca e nevoie de scoli si licee astfel incat sa nu mai vina toti "la oras"? sau daca nu suntem in stare sa facem un liceu pentru miile de copii care acum au pana in 10 ani, suntem in stare sa facem un metrou....
Nu mai gasesc sursa, dar anul trecut citeam undeva ca deficitul de locuri la scoli in Floresti e de 4-5 mii.

qionescu1

1. Boc tot repeta ca distanta intre statii ar trebui sa fie de 1 km pt ca premetroul/metroul sa fie eficient. Media dintre statii (de ex. Paris, Viena, Budapesta) este mai mica de 1km iar pe unele linii in zonele centrale si mai putin. Asa o fi? Mi se pare mare distanta.

2. Este fezabila folosirea de catre eventualul tren metropolitan  in comun a liniei ferate cu ceilalti operatori feroviari?

GML

Sunt si linii de autobuze, unde ai mai mult decat 1 km intre statii.

subway

#164
Daca e vorba sa cautam un model european eu m-as gandi mai degraba la Copenhaga...
Padeco era perfect daca ne-am fi propus sa facem un maglev Linimo sau un minimetrou sistem japonez (ceva intre London Tube si metrou clasic) dar cofinantarea ar fi putut veni doar de la firmele comerciale japoneze nu de la guvernul majestatii sale imperiale de la soare rasare. Calea europeana imi pare mai sigura pentru succesul proiectului, nenea Micron  :lol: sa traiasca...
Pentru inceput ar trebui sa vedem mai intai cum stam cu geologia locului, ma indoiesc ca exista ceva studii geotehnice aprofundate in adancime...
Apoi trebuie vazute utilitatile urbane supra si subterane ce trebuie prezervate, starea de buna sau rea sanatate a imobilelor invecinate si masurile de protectie necesare.
In ce priveste distanta optima intre statii, de regula e undeva intre 800-1000m in general, astfel ca pasagerul sa nu fie nevoit sa parcurga pedestru un parcurs exagerat pentru a accede la sistem...