[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#1440
Nu știu dacă s-a mai postat, parcă nu rețin, dar este foarte interesantă prezentarea asta.

După mine lămurește problema stației din spatele Vivo, unde pare că stația va fi MAI SUS de acele foraje, deci problema pare să nu existe.

Dintre detaliile interesante:
- motivul pentru care cârtițele nu pot sta pe loc este greutatea lor. Practic, s-ar afunda în pământ dacă nu înaintează.
- in zona Clinicilor, tunelurile se suprapun (!) pentru a nu afecta clădirile - probabil e prea îngustă strada acolo.
- in zona piața Mărăști, va fi o săpătură la suprafață de dimensiuni mari. Din ce spune, bifurcația nu se poate face subteran. Nu mi-e clar dacă se astupă la loc, probabil, dar nu spune explicit.
- in zona Minerva, tunelurile par să treacă PE SUB parking, ceea ce este interesant, in general evită clădirile deși e drept că rămâne foarte adânc acolo metroul cred.
- in zona Spitalului regional iar va fi foarte adânc pentru a pastra distanta față de baza militară (posibil să fie explozivi acolo).

https://youtu.be/WnsHnMQpOTU?si=9TurGl0xKpH0FC03

nicolaem

nu cred, e chiar util.

cel care a lansat "problema" e aici pe forum dar ma indoiesc ca va binevoi sa retracteze ce a spus. ca sa zic asa nu e la prima abatere :)

oricum nu cred ca vom ajunge noi sa facem poze in statia respectiva. nu vad de unde vor fi vreodata bani pt acest proiect.

StefanCelMare

#1442
O deducție logică este că urmează mai multe procedee de scoatere a cârtițelor.
Din ce înțeleg, la Calvaria (stația Sf. Maria) se vor scoate prima dată cârtițele.

Dar oriunde le duc, fie la capăt Iris, fie la capăt Gheorgheni, ele vor trebui iar scoase în zona bifurcației, pentru că aceasta nu se poate săpa cu cârtițe.
Apoi trebuie reintroduse la Piața Mărăști și aduse la Sf. Maria.

Sunt curios de ordinea de execuție.
E posibil să vedem mai întâi toate capetele făcute, și abia ultimul tronson săpat să fie zona care arde ca trafic mai rău, adică Piața Mărăști - Calvaria.

Ar fi și moral de efect, adică deranj mare, dar răsplată mare, relativ rapid (ar fi ultimul tronson).
Dacă cârtița nu poate sta, forajul efectiv nu ar trebui să dureze ani, deci nici săpăturile din piețele centrale nu pot fi lălăite.

Dat fiind că s-au făcut deja plăți semnificative, de peste 200 mil. euro, eu trec acest proiect în categoria probabil se va executa, chiar dacă posibil să dureze per total mai mult decât estimările inițiale.
Când scot cârtițele, au timp să o lălăie.
Un orizont de genul 10 ani poate fi fezabil, poate ușor peste sau sub (8-12 ani).

medicul de garda

#1443
Ca bucurestean care a trait cu lux de detalii executia M5, pot sa va spun ca nu ar trebui sa va incalzeasca prea mult fraza "cartita nu poate sta". Ea nu poate sta intre statii in timp ce sapa, dar poate fi parcata cu lunile fara niciun fel de problema in interiorul unei statii, daca deja a strapuns peretele. Sau daca s-a intamplat ceva cu una din statii si a ramas foarte in urma, se poate decide tranzitarea acesteia cu tunel, ce va fi demontat ulterior, cand se executa statia (vezi exemplul celebru Parc Drumul Taberei).

Cat despre statia cu ramificatie, ea nu ar trebui sa fie o problema pentru un TBM, important e sa existe spatiu suficient in incinta statiei, cat sa translateze cartita pana in capatul opus. Din nou, pe M5 TBM-urile au trecut fara niciun fel de problema atat prin statia Romancierilor, cat si Eroilor 2, ba acolo chiar au sapat cu TBM inclusiv ramificatia de legatura cu restul retelei de metrou.

Va urez mult succes la executia metroului, dar am un sentiment ca veti depasi recordul de timp de executie de pe M5, intarziat masiv tot din cauza alocarii bugetare insuficiente si fara viitor clar...
Trust me, I'm an east-european doctor!

tom_sawyer

#1444
Vă rog să mă corectați dacă am înțeles greșit, nu am urmărit proiectul cu atenție.

Contractul de lucrări semnat are valoarea de 1,8 miliarde de euro.

Iar finanțarea disponibilă prin PT 2021-2027(2029) este de 235 milioane euro.

Diferența vine de la bugetul de stat (împrumut prin emitere de obligațiuni verzi)?


Astăzi, 16 august, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Autoritatea de Management pentru Programul Transport (PT) 2021-2027, lansează apelurile de proiecte destinate dezvoltării și îmbunătățirii infrastructurii de metrou, prin publicarea versiunii finale a ghidului solicitantului pentru prioritatea (P6) Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane - infrastructura de metrou.

Alocarea totală prin intermediul acestor apeluri este de 235,29 mil. euro, din  care 200 mil. euro contribuția UE (FC), cu posibilitatea supracontractării.

Astfel, începând cu 16.08.2023, METROREX S.A. (inclusiv în parteneriat cu UAT sau asociații ale acestora) pot depune proiecte pentru sprijinirea dezvoltării infrastructurii de metrou. Totodată, de astăzi, METROREX S.A. și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pot depune proiecte pentru întărirea capacității administrative. Cele două apeluri de proiecte care vizează acest tip de investiții sunt de tip necompetitiv,  conform principiului ,,primul venit, primul servit", până la epuizarea finanțării disponibile sau până la încheierea apelului, oricare dintre cele două date survine prima.

https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4765-pot16082023


Quote from: Ionut on May 13, 2024, 01:26:02 PM

Ionut


tom_sawyer

#1446
1,8 - 0,23 = ...

Adică am lansat proiectul ăsta, cu contract semnat, având acoperit practic ceva infim din fonduri europene.

Bine, să zicem că durează 10 ani lucrările, nu 7 ca în contract. Deci 5 ani pe actualul exercițiu, și 5 pe următorul, dar tot mă așteptam la un procent mai mare de finanțare din fonduri EU.

Ionut

Ah. E invers. Dă cu minus. :) Mult.
Nimeni nu știe de unde diferența.
Buget de stat, credite.

Sau fazat. Semnat acum, mai vedem din 2030.

Nimeni nu știe, bro. La CM PT în mai în Timișoara toată lumea a ridicat din umeri și ni s-a promis că alocarea pentru metrou va crește. Cu cât? Nu se știe. De unde crește? Nu poate crește decât luând de la rutier sau feroviar. Alocarea totală PT e bătută în cuie, după cum știi.

tom_sawyer

Hmm...deci a fost lansat pe principiul "too big to fail".

Ionut

Metroul (ușor) din Cluj e în plop și plopul în aer. PNRR e pa. PT? Nu încape. E acolo și M6.1 (se lucrează deci trage bani), e și M4, licitație lansată. Jale, dar doar eu/API aduc aminte de asta. Nu interesează, e loc în PT.

doodoo

Da, multi naivi au muscat-o si au mers pe fentele lui Boc legate de metrou.
De fapt e un balon de sapun care s-a cam spart...tov primar ori traieste intr-o realitate paralela, ori minte de rupe.
Chiar si aici pe forum au fost destui fani...culmea...

asd_91

Link cu pozitia in timp real a vaporului care transporta TBM-urile.

supat

#1452
Deci abia săptămâna trecută a din China? Boc spunea că sunt pe drum deja prin octombrie. Șansele să ajungă anul asta sunt 0.

asd_91

Da, acum 9 zile a plecat din China - Taicang - Shanghai.

Din informatiile gasite pe net pare ca un vas comercial care pleaca din China ar face intre 20-40 zile pana intr-un port de la Mediterana.

StefanCelMare

Oare trece pe lângă Yemen prin marea Roșie și canalul Suez sau ocolește Africa?
Sunt riscuri pe zona aia cu pirații și atacurile cu drone.