[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#1440
Nu știu dacă s-a mai postat, parcă nu rețin, dar este foarte interesantă prezentarea asta.

După mine lămurește problema stației din spatele Vivo, unde pare că stația va fi MAI SUS de acele foraje, deci problema pare să nu existe.

Dintre detaliile interesante:
- motivul pentru care cârtițele nu pot sta pe loc este greutatea lor. Practic, s-ar afunda în pământ dacă nu înaintează.
- in zona Clinicilor, tunelurile se suprapun (!) pentru a nu afecta clădirile - probabil e prea îngustă strada acolo.
- in zona piața Mărăști, va fi o săpătură la suprafață de dimensiuni mari. Din ce spune, bifurcația nu se poate face subteran. Nu mi-e clar dacă se astupă la loc, probabil, dar nu spune explicit.
- in zona Minerva, tunelurile par să treacă PE SUB parking, ceea ce este interesant, in general evită clădirile deși e drept că rămâne foarte adânc acolo metroul cred.
- in zona Spitalului regional iar va fi foarte adânc pentru a pastra distanta față de baza militară (posibil să fie explozivi acolo).

https://youtu.be/WnsHnMQpOTU?si=9TurGl0xKpH0FC03

nicolaem

nu cred, e chiar util.

cel care a lansat "problema" e aici pe forum dar ma indoiesc ca va binevoi sa retracteze ce a spus. ca sa zic asa nu e la prima abatere :)

oricum nu cred ca vom ajunge noi sa facem poze in statia respectiva. nu vad de unde vor fi vreodata bani pt acest proiect.

StefanCelMare

#1442
O deducție logică este că urmează mai multe procedee de scoatere a cârtițelor.
Din ce înțeleg, la Calvaria (stația Sf. Maria) se vor scoate prima dată cârtițele.

Dar oriunde le duc, fie la capăt Iris, fie la capăt Gheorgheni, ele vor trebui iar scoase în zona bifurcației, pentru că aceasta nu se poate săpa cu cârtițe.
Apoi trebuie reintroduse la Piața Mărăști și aduse la Sf. Maria.

Sunt curios de ordinea de execuție.
E posibil să vedem mai întâi toate capetele făcute, și abia ultimul tronson săpat să fie zona care arde ca trafic mai rău, adică Piața Mărăști - Calvaria.

Ar fi și moral de efect, adică deranj mare, dar răsplată mare, relativ rapid (ar fi ultimul tronson).
Dacă cârtița nu poate sta, forajul efectiv nu ar trebui să dureze ani, deci nici săpăturile din piețele centrale nu pot fi lălăite.

Dat fiind că s-au făcut deja plăți semnificative, de peste 200 mil. euro, eu trec acest proiect în categoria probabil se va executa, chiar dacă posibil să dureze per total mai mult decât estimările inițiale.
Când scot cârtițele, au timp să o lălăie.
Un orizont de genul 10 ani poate fi fezabil, poate ușor peste sau sub (8-12 ani).