[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvam

QuoteJalonul 86 prevedea semnarea contractelor pentru 50% din lucrările pentru viitorul metrou din Cluj-Napoca, pentru secțiunea Țara Moților (Teilor) — Sf Maria (Câmpului) (7 stații), cu o lungime de 8,8 km. Licitația a fost derulată de Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

Comisia a considerat că România nu a derulat corect licitația, tot din cauza modalității de publicare a documentelor în SEAP și în JOUE.

Conform Comisiei, licitația a fost lansată pe 16 martie 2022 în SEAP și pe 18 martie în JOUE, la o valoare estimată de 6,665 miliarde lei, cu termen-limită pentru depunerea ofertelor în data de 9 mai. Acest termen a fost însă extins ulterior de 5 ori iar contractul cu câștigătorul licitației a fost semnat pe 22 mai 2023.

Însă în total nouă rectificări la contract au fost publicate în SEAP, dar doar 5 – cele care au extins termenele pentru depunerea ofertelor – au fost publicate și în JOUE. Una dintre aceste rectificări nepublicate viza majorarea semnificativă a valorii contractului, de la 6,6 miliarde lei la peste 9 miliarde de lei.

Comisia susține că regulile europene spun că autoritățile române ar fi trebuit să extindă termenele limită atunci când erau realizate modificări majore la licitație și documentație, în concordanță cu importanța schimbărilor.

Comisia consideră că schimbările ce au avut loc la condițiile licitației au fost semnificative, nu doar simple erori administative, ceea ce ar fi putut afecta decizia ofertanților de a participa la licitație. Astfel, valoarea contractului a fost majorată cu 30% și criteriile minime au fost modificate cu numai două săptămâni înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor.

Comisia consideră astfel că România ar fi trebuit să anuleze procedura și să o reia ulterior pe baza noilor criterii.

În schimb, România a folosit procedura naținonală a ,,suspendării" în SEAP, ceea ce nu s-a văzut și în JOUE.

În plus, România a publicat în SEAP notificări înainte ca ele să fie publicate și în JOUE. Totodată, unele rectificări transmise JOUE nu erau în linie cu cerințele de publicare.

Detalii: cum a pierdut metroul de Cluj finanțarea

supat

Quoteautoritățile române ar fi trebuit să extindă termenele limită atunci când erau realizate modificări majore la licitație și documentație, în concordanță cu importanța schimbărilor.

Încep să suspectez corupție. Dacă nu extinzi termenul limită suficient de mult după creșterea prețului, firmele care inițial nu au fost interesate de proiect din cauza prețului mic nu au timp să își depună oferta. Doar cele care știau de la început de majorarea prețului au acest avantaj. Înțeleg acum de ce UE a suspendat finanțarea.





StefanCelMare

Cine mai pariază că ajung cârtițele de la metrou fix înainte de alegeri - foarte probabil înainte de parlamentare?

 O:-)

klax187

Eu as paria ca ajung ceva fiare ruginite parte din TBM-uri. Restul "vor urma".

KSP

#1429

Filmare cu pregatiri în statia Teilor. Canalul de yt nu imi apartine..daca posesorul canalului este pe forum, PM si voi sterge postarea.

ovicor

Da, semnele sunt clare: se apropie alegerile!

ijwtsh

Emil Boc despre stadiul lucrărilor la metrou: "Cârtițele" au plecat din China / "Se lucrează acum la pregătirea stațiilor, acolo unde trebuie să intre în pământ"

Quote,,Cârtițele au plecat din China, asta ne-a spus antreprenorul. Antreprenorul este acum cel care trebuie să ne prezinte timpul în care ele sosesc. Evident, va fi făcută cunoscută aceasta traiectorie și când vor ajunge în portul Constanța. Sper ca antreprenorul să iasă cât mai repede să ne spună, pentru că este atributul lui să ne precizeze exact unde sunt. Cert este că ele au plecat din China, acolo unde au fost construite pentru a putea realiza metroul de la Cluj", a declarat primarul Emil Boc, joi dimineață, la Napoca Live.

Nu stiu de ce a folosit atatea cuvinte cand putea sa spuna "Sunt pe drum". Vom ajunge sa fim anuntati cand vor trece Canalul Suez.

dr4qul4

Daca au plecat din China e bine...
Acum depinde de unde din China au plecat? De la fabrica sau din port (banuiesc ca vin cu vaporul)? Ca pot sa treaca si 2 luni pana pleaca din port.
Dupa care... prind trafic la Malaca, traverseaza Indianul si... ocolesc houti. Adica ocolesc Africa. Traverseaza si Mediterana dar prind trafic in Bosfor.
Dupa 40-60 de zile ajung la Constanta (depinde in cate porturi opresc pe drum). Le mai tin si in vama macar 30 de zile, ca nu stiu ce sunt alea...
Iar de la Constanta la Cluj mai fac 1 saptamana.

Sau poate le descarca la Rijeka sau Trieste ca scutesc minim 2 saptamani. Doar sa nu le descarca  in varful peninsulei dintre cele 2 orase  O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

@dr4qul4 , cum adica "ocolesc Africa"? O evita? Sau ai vrut sa ne testezi atentia?!

shift2rail

stramtoarea Bab el-Mandeb, intre oceanul Indian si marea Rosie, e controlata efectiv de Iran, prin proxy_ul asa-zisilor rebeli Houthi.

nu-ti asigura nimeni, sau o face la prime prohibitive, un transport prin stramtoare.
deci esti obligat sa ocolesti Africa prin sud, via capul Bunei Sperante.

dan tm

,,Cârtițele au plecat din China, asta ne-a spus antreprenorul. Antreprenorul este acum cel care trebuie să ne prezinte timpul în care ele sosesc. Evident, va fi făcută cunoscută aceasta traiectorie și când vor ajunge în portul Constanța. Sper ca antreprenorul să iasă cât mai repede să ne spună, pentru că este atributul lui să ne precizeze exact unde sunt. Cert este că ele au plecat din China, acolo unde au fost construite pentru a putea realiza metroul de la Cluj", a declarat primarul Emil Boc, joi dimineață, la Napoca Live.


traiectorie?

după toata aceasta explicatie de lemn daca as fi rau intentionat as putea intreba daca au plecat din China sapînd.

ovicor

Multumesc, credeam ca rebelii sunt doar o amenintare minora, n-am auzit stiri recente despre incursiunile lor.

dr4qul4

Pot sa iti zic ca la ultimul container (ajuns acum 3 luni) vaporul chinezesc a ocolit Africa. Nici o firma de asigurare nu te dezpagubete daca se intampla ceva. Nici pentru vapor, nici pentru marfa.
Cel mai nasol e pt Marea Neagra, Egee si estul Mediteranei. Pt Vestul Europei se adauga 2 saptamani. Pt noi, minim 4. Zic minim pentru ca mai si opreste prin toate porturile din mediterana.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvam

Am si eu o dilema, discutam de TBM-uri, dar proiectul tehnic cand era in program sa apara sau o sa fie secret de stat in Primaria Cluj si il vor tine ascuns ?

sebip

Dar proiectul tehnic ii o documentație publica?