[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

e acelasi activist? are conturi pe toate platformele sa nu cumva sa rateze cineva informatia dansului.

ca sa nu tind sa cred ca e o noua dezinformare oare ne spune el sau luxxor daca are vreo confirmare de undeva ca e vreo problema sau e ceva de genul "parearea mea"?

sebip

Din materialul clientului citire: "Pe rol avem: certuri masive pe tema reproiectării, acuzații de țeapă, modificare traseu, mutarea sau anularea stației, nerespectarea indicatorilor, extra-întârzieri și costuri, și controale asezonate"

luxxxoor

#1412
sincer, sunt o persoana ce nu are experienta in domeniul cobstructiilor, insa am o atractie spre eficientizare prin infrastructura, am vazut postul asta pe reddit-ul de cluj si am vrut sa vad cat de adevarate sunt ipotezele activistului, intrucat nu am cunostinte in domeniu

probabil voi face o postare despre dezinformare (fie ea si involuntara) in care sa cresc awareness-ul despre cat de usor e sa fii influentat de articole, date si openii bazate pe lucruri neverificate

eu chiar v-as ruga sa demontati argumentele activistului, intrucat aveti cunostintele profesionale necesare

multumesc

nicolaem

Activistul e și aici pe forum. De mai multe ori a dezinformat și credibilitatea lui e scăzută. O fi mare pe FB dar nu aici.
E de datoria lui sa explice.

Altfel ce facem zic și eu că că sub Polus este o mare punga de apa pentru că am văzut demult niste fântâni de apa acolo ale sătenilor. Nu e datoria nimănui să demonteze îngrijorările mele imaginare cu inundarea galeriilor de metrou și nici a DNA sa meargă să caute apa.

Când faci acuzații grave trebuie sa vi cu surse și dovezi.

sebip

Pe Facebook ii credibilitate pentru ca ii admin-ul grupului! Și nici asa acțiunile lui nu au tractiune.

Dar eu zic ca discuțiile despre persoana lui ne arunca grav în off-topic!

StefanCelMare

#1415
@luxxxoor
Nu prea are nimeni cum să demonstreze ceva deoarece nu avem proiectul tehnic.
Însă este greu de crezut că cei care au realizat SF-ul nu au avut idee despre situația de acolo.
Până nu vedem declarații oficiale pe subiect, nu prea avem cum să știm, dar pur teoretic, șansele sunt mici să fie așa omisiune de mare fără o soluție tehnică.
Și eu cred că de fapt oricum trebuia forat acolo, deci sunt șanse mari ca problema să nu existe (oricum trebuiau piloți forați).
Și dacă ar fi ceva omis, teoretic la proiectare se poate remedia, cu ceva costuri poate în plus, dar la proiecte de acest gen, nu e niciodată imposibil să ai costuri neprevăzute.

sebip

Nu cred ca este un ofertant, care la o astfel de lucrare, sa nu fi făcut verificări pe amplasamentele fiecărei statii! Îs punctaje în spatele lor. Ca acuma a fost el la cumpărături și a aflat de piloti, nu înseamnă că restul nu știau de ei.

Nu a știut nimeni ca fiecare detaliu din proiectul tehnic trebuie discutat și informat activistul de Facebook!

Light

Azi s-a semnat contractul în valoare de 211 milioane de lei (~42 de milioane de euro) pentru supervizarea lucrărilor la metrou cu firma Systra – Metrans Engineering.
FB Emil Boc

sebip

Înseamnă că au reușit sa ajungă la Cluj, ca erau pierduți prin aeroporturi!

Konter

Organizarea eronată a licitației pentru metroul din Cluj determină pierderea a 300 de milioane de euro, mai precis folosirea acestor bani pentru proiecte de succes încă nemenționate și obligarea statului să aloce banii necesari proiectului clujean din resurse bugetare.

Mai multe explicații au fost oferite joi seară la un post de televiziune de către ministrul investițiilor Adrian Câciu, informează News.ro. ,,Discutăm de metroul de la Cluj, da? Păi discutăm de metroul de la Cluj. Nu s-a rezolvat problema metroului de la Cluj. Drept pentru care, pentru metroul de la Cluj vom avea o plată parţială pe el şi la revizuirea PNRR metroul de la Cluj va fi scos ca investiţie din PNRR şi se va duce în altă sursă de finanţare de la Ministerul Transportului din obligaţiuni verzi pe care le emite România", spune ministrul. Mai explicit, statul va emite obligațiuni (împrumuturi) din care va obține banii necesari finanțării construcției, în loc ca acești bani să vină de la Uniunea Europeană prin mecanismul PNRR.
Ministrul spune că banii nu vor fi retrași de către Uniunea Europeană, ci vor ajunge la alte proiecte de succes care sunt însă necunoscute. ,,Banii aferenţi metroului de la Cluj, cei 300 de milioare de euro, că atâta e investiţia din PNRR, vor fi relocaţi la o investiţie de succes şi care nu are probleme din perspectiva Comisiei. Ce reproşează Comisia? Nu a fost publicat în JOUE anunţul pentru lansarea licitaţiei, la valoare actualizată a contractului de execuţie. Asta spune Comisia. (...) Toate se vor rezolva. Avem această perioadă de şase luni în care să rezolvăm aceste probleme"
Sursa

shift2rail

^s-a mai explicat, banii din granturi PNRR nu se "pierd", se re-aloca pentru o investitie, un proiect suficient de matur pentru a fi finalizat pana la sf lui 2026.

metroul CJ va fi finantat din bonduri verzi, se preconizeaza un nou plasament de hartie verde in feb 2025 (dupa prima iesire pe piata in feb '24).

szaka_tutu

Quote from: shift2rail on October 14, 2024, 04:48:06 PMse preconizeaza un nou plasament de hartie verde in feb 2025
unde pot citi mai multe despre asta? Mulțumesc.


qionescu1

Daca tot e sa aleaga Clujul intre investitii apoi trenul metropolitan ar trebui primul sacrificat. Are cateva deficiente majore:
- bazin populational insuficient - nu tine cont de polii navetei in judet adica zonele Dej/Gherla (50K), Huedin 10(K)- dar mai putin, si Gilau/Floresti (50k). O solutie curajoasa si sincera fata de trenul metropolitan ar fi fost strapungerea dealului Hoia cu un tunel spre directia Floresti. Pe viitor zona de la nord de Somes va fi urbanizata si ea iar un sistem de transport eficient ar grabi lucrurile. Dar era prea scump pt proiect.
- zona industriala Jucu de mari dimensiuni. Degeaba ai deja o halta acolo ca tot e nevoie de masina sa te ajungi la locul de munca.
- cartierele strabatute in Cluj sunt departe de a fi cele mai populate.
- frecventa ridicata si suficienta pt localitatile din zona metropolitana, deci in afara Clujului, insa pentru clujeni frecventa nu e multumitoare.

Aspect extrem de pozitiv e ca primaria a reusit sa strecoare in investitie pasajul Fabricii de Zahar. In rest tot trenul metropolitan preconizat putea fi foarte simplu inlocuit de un personal pe linia Dej-Cluj-Huedin cu cateva halte in plus. Pardon statii. Si mai primim 7 trenuri (asa zis gratis) pentru ca unii salveaza planeta altii salveaza industria.

Deci impactul cel mai mic pentru Cluj e trenul metropolitan. Comparat cu centura si metroul. Am impresia ca proiectul asta ni se va servi drept "castigator" sau ales pentru ca are componenta financiara cea mai mica. Si de departe nu va avea efectul imaginat al investitiei.