[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

@doodoo De unde știi, ai un glob de cristal?
E cam ca și aia cu drobul de sare.
Ne temem că pică și nu mai facem nimic, numa' ne văităm.
Risc sa zic că dacă incep săpăturile, închiderea lor va fi prioritatea 1.
Iar faza 1 nu afectează prea mult orașul.

nicolaem

logica lui dudu, se plang cum spuneai tu persoane din afara clujului, ca sapaturile la metrou scad calitatea vietii in cluj.


qionescu1

Mă întrebam de unde are primăria Cluj sumele astea dar e clarificat in parte in articol. Sunt alocări de la MT.

Ce nu a gestionat bine primăria in licitații? Dacă găsiți pe undeva o analiză obiectivă a ce nu s-a făcut bine nu ezitați in a o posta. Primarul susține că licitațiile (toate) au respectat legislația naționala. Ce nu s-a făcut bine, ce și cât s-a pierdut?

ariassis

eu din cate imi amintesc problemele erau legate de raportarea de la nivel national la nivel european

nicolaem

din pacate nu e clar de ce. desigur fiind an electoral uni s-au grabit sa se antepronunte si sa induca opinii.

ce pare e ca.... e birocratie. cand ai proiect cu contract semnat, constructor care se arata decis sa lucreze e absurd sa tai finantarea. cumva mai repede tai finantari la proiecte fara constructor , gen centura unde se tot fac licitatii.
aici poti cauta probleme, le faci publice si le remediezi.

asd_91

#1385
@qionescu1

Se stie cu exactitate cu ce a gresit Primaria. Dupa prima licitatie la care nu a fost depusa nicio oferta au actualizat suma cu X%. Primaria a facut actualizarea pe SEAP si au dat drumul la o noua licitatie.
Insa pentru proiecte mari de peste X milioane de euro e nevoie sa publici licitatia si in JOUE, jurnalul Uniunii Europene. Licitatia era publicata acolo de la prima tentativa dar nu a fost actualizata cu noile sume => posibila prejudiciere adusa prin faptul ca unii constructori straini nu ar urmari si SEAP ci doar JOUE. Asta e putin bullshit pentru ca licitatia din JOUE contine link catre cea de pe SEAP unde s-ar fi vazut ajustarile financiare. Dar legea e lege si am ramas fara bani.

Din cate inteleg SEAP are o integrare cu JOUE si publica automat update-uri de genul asta si pe asta mizeaza Boc cand zice ca nu e vina Primariei. Dar totusi era responsabilitatea lor sa verifice ca informatia a ajuns corect acolo.

mihai1

va creste foarte tare calitatea vietii dupa ce se termina metroul. ajungi dintr-o parte in cealalta a orasului in 20 de min. va beneficia mult si zona din jurul orasului. cu niste statii de bus in fiecare capat poti face linii de autobuz pentru sate precum jucu si gilau, care clar se vor mari si vor deveni suburbii uriase ale clujului. de asemenea, conexiunile rapide vor creste economia atragand multe bussinesuri in oras. mi se pare ca deranjul merita cand ne gandim la beneficii

szaka_tutu

Quote from: asd_91 on September 21, 2024, 07:57:53 AM@qionescu1
pentru proiecte mari de peste X milioane de euro
The 2024–2025 EU thresholds are:
(...) Regarding construction work contracts or concessions: €5,538,000 WT.

nicolaem

#1388
https://zcj.ro/administratie/se-poate-semna-contractul-de-supervizare-a-lucrarilor-la-metroul-din-cluj-decizia-curtii-de-apel--269444.html

Curtea de Apel Cluj a respins plângerea firmelor care au pierdut licitația pentru supervizarea lucrărilor la metroul Cluj, depusă împotriva deciziei CNSC care a confirmat asocierea câștigătoare – Systra – Metrans Engineering SRL. Contractul este de 211 milioane de lei.


LE
inca una re astazi:

https://media9.ro/trenul-metropolitan-proiectul-a-fost-depus-pentru-obtinerea-acordului-de-mediu/

zol21

QuoteGuvernul a adoptat, în ședința de luni, mai multe acte normative, iar printre acestea se numără și suplimentarea cu 5,5 miliarde de lei a unor lucrări de infrastructură rutieră și feroviară din România. Din această sumă, 10% – adică 500 de milioane de lei – au fost alocați trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj – Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida. 

https://media9.ro/bani-de-la-guvern-o-jumatate-de-miliard-de-lei-pentru-trenul-metropolitan-de-la-cluj/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2XDxc_QRNY8087F4B4X3xVLoYhFPdaeBhOYzVJN098osgDiOJr-mAI03s_aem_F2b9IIH9ORoNG_K_LUprUg

sebip

#1390
@asd_91

O aparut intr-o sedinta publica si acest raport de conformitate a curtii de conturi care explica procedura de achizitie si legatura intre SEAP si JOUE.

https://www.curteadeconturi.ro/rapoarte-audit/rapoarte-conformitate/raport-audit-de-conformitate-nr-34123-26-04-2024-uatm-cluj-napoca

StefanCelMare

Nu înțeleg de ce se dau 100 milioane de euro pentru un proiect care nici nu are acord de mediu.
Există vreo șansă să se cheltuie suma respectivă?

Anonymity

https://cluj24.ro/emil-boc-avem-o-noua-sursa-de-finantare-pentru-metroul-de-la-cluj-am-semnat-contractul-cu-ministerul-transporturilor-223658.html

QuoteFinanțarea se va face și din obligațiuni verzi. Această sursă de finanțare acoperă cheltuielile prezente și viitoare. Cu alte cuvinte finanțarea se va face pe întreaga perioadă a proiectului. Deci mai avem o sursă de certă de finanțare pentru metrou. Din obligațiuni sunt acoprite cheltuieli de 2 miliarde de euro", a declarat primarul Clujului

Nu e clar in articol daca sunt euro green bonds sau obligatiuni de la ministerul finantelor (https://mfinante.gov.ro/web/trezor/obligatiuni-verzi/-/asset_publisher/qswb/content/rom-c3-a2nia-la-prima-sa-emisiune-de-obliga-c8-9biuni-verzi.-interes-impresionant-din-partea-investitorilor)

Pe langa asta, Boc sustine si ca banii din PNRR nu sunt inca pierduti :bash:


nicolaem

^ si eu m am mirat.
probabil is luati de grindeanu la MT si ii va redistribui la final de an acolo unde se lucreaza peste bugetare. vezi DX Tureni. se mai practica asta.

shift2rail

E vb de bonduri "verzi" denominate in eur (banii tb utilizati ptr proiecte conforme tranzitiei ecologice) plasate de min finantelor in feb 24 (2 mld eur) nu sunt euroobligatiunile standard emise de statul roman, ptr acoperirea deficitului&rostogolirea datoriei.

Nu sunt ieftine deloc, midswap+prima de risc a Ro, ar fi fost preferabil sa traga integral imprumuturile pnrr care vin cu conditii atasate (reforme structurale).