[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

doodoo

#1365
Aici e clar ca strada Primaverii va fi total inchisa, iar traficul va fi deviat pe strada Bucium la vale...dar nu vreau sa ma gandesc ce haos va fi la orele de varf pe stradutele dintre blocuri... :o  singurele iesiri de la blocurile din acel perimetru vor fi cele de pe strada Clabucet (iesirea cea noua de langa P-uri) si strada Parang...

Transportul in comun va fi si el paralizat acolo ... tramvaiul pe relatia Gara-Manastur dispare si va fi inlocuit de autobuze, asta e cert.
Iar troleibuzele cred ca vor intoarce toate acolo la intersectia Islazului cu Primaverii, dar cu siguranta unele linii vor fi inlocuite de autobuze si vor merge pe Bucium la vale, tocmai pentru a nu lasa cetatenii din zona Sirena fara transport in comun accesibil cat de cat...

Pe de alta parte, tot fluxul Floresti - Cluj de pe Primaverii se va muta pe Calea Floresti, ca atare cozile la orele de varf vor ajunge probabil in centru ...

Deci numai perspective de 5*  :lol:

raulbogdan23

Nu stiu cat de lata o sa fie sapatura, dar daca se bat niste palplanse langa trotuarul de sus de langa bloc ar fi totusi distansa suficienta pentru a lasa cate 1 banda pe sens.





Powered by API/PUM imgur uploader

ftraian

In Elvetia am vazut lucrari pe autostrada desfasurate sub trafic. Practic era construit un pasaj temporar ca in filmul acesta: Solutii exista.

dragos76

^ păi pasajele alea temporare trebuie să se sprijine pe ceva. Tu dacă dedesubt vii cu săpătură, e cam ca tăiatul crăcii de sub picioare, nu?
În proiectul tehnic nu sunt specificat clar detaliile astea legat de cât/cum e afectat și traficul, ce măsuri se iau etc?

StefanCelMare

#1369
^^
Diametru TBM 6.35 metri (per bucată) - vezi poza.
Deci 12.7 metri ambele.
Plus distanța dintre tuburi, plus peroane.
Minim 18 metri zic eu, posibil 20+.

PS - aceasta este cea mai adâncă stație, Natura Verde.
Nu mai rețin adâncimea exact, dar va fi complicat să asiguri o bandă.
Posibil să toarne pereții stației ca piloni forați și să excaveze spațiul dintre ei, pentru a evita surpările laterale.
Foarte probabil, va fi show acolo când încep săpătura, va fi spectaculos.





Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Worst case ramane o singura banda pe zona respectiva si se pune un semafor, ceva fluenta tot se asigura (CTP ar putea lejer sa functioneze cu trolee)

Bine noi facem aici niste supozitii, dar trebuie masurat la fata locului.

alexV

Quote from: alexV on June 06, 2024, 03:05:13 PMCu chenar albastru e sapatura statiei Sf. Maria, 200m pe 22m si 22m sunt dimensiunile.

Pagina 84 pe thread-ul asta al forumului.

sebip

La Natura Verde avem o statie cut&cover cu 77 m lungime, latime 22 m si la adancimea de 27 m. (cota sinei la -21.5) Are peron central cu latimea de 10 m si lungime de 55 m.


Observator19

https://zcj.ro/administratie/clujul-vrea-sa-trimita-prima-cerere-de-finantare-in-acest-an-pentru-trenul-metropolitan--269213.html

Cum vor ei sa depuna proiectul spre finantare primii in conditiile in care nici nu au SF aprobat?Nemaivorbind ca Bolojan deja a anuntat ca se depune proiectul din Oradea la sfarsitul lui septembrie iar Boc zicea de decembrie.

doodoo

Quote from: raulbogdan23 on September 13, 2024, 02:32:48 PMNu stiu cat de lata o sa fie sapatura, dar daca se bat niste palplanse langa trotuarul de sus de langa bloc ar fi totusi distansa suficienta pentru a lasa cate 1 banda pe sens.
Powered by API/PUM imgur uploader
Riscanta solutia asta, e totusi de sustinut o terasa de pamant de vreo 8-10m diferenta de nivel pe care sta un bloc cu 4 niveluri si vreo 3 scari...nu cred ca risca nimeni, plus de asta eu unul nu cred ca locatarii ar vedea cu ochi buni solutia asta :)

nicolaem

se pare ca au fost facute plati cate constructor de catre primarie:

https://actualdecluj.ro/zece-plati-facute-in-2024-de-primarie-catre-constructorul-turc-gulermak-cel-care-detine-contractul-pentru-metroul-clujului-suma-e-de-circa-225-de-milioane-de-euro/

Ultimul avans a fost acordat de Primărie constructorului turc la începutul lunii septembrie 2024 și anume s-au făcut plăți de 176 de milioane de euro pentru execuția proiectului din Cluj. Primele plăți către constructor s-au făcut în luna ianuarie a acestui an.



StefanCelMare

Este o veste bună pe undeva.
S-a plătit cam 1/5 din valoarea proiectului. Înseamnă că începe.
Probabil necesarul de bani este exact cam pe acolo, 2-300 milioane euro pe an.
Să fie într-un ceas bun.

PS dincolo de ezitările normale când vorbim de un asemenea proiect, remarc un val de ură pe internet împotriva proiectului. Multă lume din afara Clujului comentează la articolele pe acest topic pe Facebook, majoritatea peiorativ. E cumva destul de neplăcut, nu înțeleg chiar atâta negativitate. Pot înțelege că se puteau găsi alte soluții, dar acum că am dat banii, ce să mai, hai să încercăm să ne concentrăm pe execuție. Nu mai are sens să comentăm că se putea altceva, sau mai rău, comentarii și mai nocive.

doodoo

Acele comenturi negative sunt multe din ele si realiste, facute de niste oameni care chiar vor patimi ani buni de acum incolo din cauza acestui proiect, viata lor cotidiana va fi major afectata cel mai probabil, in consecinta atat de mult laudata calitate a vietii din Cluj scade abrupt.

Bun, am inteles ca trebuie facute sacrificii de catre noi cetatenii de azi din care un mare procent nu vom mai apuca sa calcam cu piciorul intr-un vagon de metrou functional in subsolul Clujului. Doamne ajuta !

alexV

În total, administrația locală a plătit constructorului, potrivit evidenței plăților efectuate de municipalitate, peste 225 de milioane de euro, anul acesta.

Surprinzator de mare suma. Ar trebui sa acopere comforatbil 2 TBM-uri, proiectarea si organizarea santierului. Pt compartie, un TBM al Aktor de 9,8 metri pe calea ferata Sighisoara-Brasov a fost 20 mil euro. Un TBM Gulermak de 6,4m diametru n-ar trebui sa depseasca acea suma.

Daca se confirma cifrele din articol, e o veste chiar buna.