[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^ at such a long last, indraznim sa plasam bonduri (sa ne imprumutam) pe pietele internationale de capital, ptr a dezvolta o retea de transport decarbonizata.

Gap-ul de finantare pe infrastructura = necesar de finantare-fonduri europene, nu va putea fi inchis fara apel masiv la imprumuturi in anii ce vin.

nicolaem

Quote from: szaka_tutu on September 04, 2024, 11:28:55 AMMă neliniștește
daca ai fi de buna credinta ai fi fericit. metroul nu are finantare, nu se va face, nici nu vom avea deranj / gauri in trafic. toate probleme vostre "civice" pt care ati fost rautaciosi in ultimii 2 ani brusc dispar.

loris

Orice sursa de finantare s-ar gasi pentru metrou, cei 300 de mil. sunt tot pierduti. Asa trebuie sa se puna problema, Boc si echipa lui au pierdut 300 de milioane de EURO din buzunarele tarii. Au mers la seif, i-au luat, au promis ca ii cheltuie cu folos, si efectiv i-au pierdut. Degeaba tot da el din gura ca e o chestiune tehnica asta cu finantarea. Nu, e o chestiune economica, la nivel national. A pierdut 300 de milioane de EURO pe care nu ii mai vedem veci!

StefanCelMare

Uneori, zău dacă știu ce s-a ales de acest sub-forum (Cluj în general).
Atacuri la persoană cu grămada, ranchiună, persoane care se urmăresc ani de zile să își dea replici, discuții offtopic.
@nicolaem postarea ta este doar atac la o persoană, nu aduce nimic util in discuția de ansamblu. Mai filtrează-ti tendințele astea răzbunătoare.
@loris Administrația Cluj are probleme evidente, dar o postare de-asta fără să te documentezi minim pare atac gratuit. Din ce rețin, s-a spus că se discuta cu comisia să redirecționeze acea sumă de 300 de milioane spre altceva. Deci foarte posibil să nu se piardă banii, adică oricum România per total a fost decenii bune expertă în a pierde bani europeni, deci nimic nu e clar, dar nu e nici dracul atât de negru cum îl prezinți.

loris

Poate ai tu ceva informatii pe surse, dar eu nu stiu ce proiect se incadreaza la PNRR, e destul de mare sa absoarba macar jumate din cei 300 de mil, si cel mai important e destul de matur sa fie gata in termenul PNRR.
Ma deranjeaza ca toata presa o da inainte cu "s-a gasit finantare pentru metrou" si absolut nimeni nu zice ca (cel mai probabil) s-au evaporat 300 de mil care erau alocati pentru Romania.
Sper din suflet sa se gaseasca proiectul minune care sa absoarba macar jumate din cei 300, acum in ajun de craciun. Cel mai probabil nu se va gasi.
E un fail pentru care Boc si toata administratia ar trebui sa raspunda, macar in fata presei.

doodoo

#1355
@loris  - probabil cei 300 mil Euro vor merge la metroul din capitala, care chiar ii merita (asa era vorba ca se a intampla, in caz ca proiectul din cluj pica...)

Apropo, citesc azi in Faclia ca Tarcea i-a gasit vinovati pe cei de la USR, by default ;) e chiar foarte haioasa treaba asta, mai lipsea sa ne aduca aminte de vreo ranga ;)
,,În perioada în care a fost făcut PNRR, la guvernarea României și cei care au gestionat aceste lucruri au fost de la USR și au lăsat niște bombițe care acum trebuie rezolvate", a explicat viceprimarul.

https://ziarulfaclia.ro/metroul-din-cluj-urmeaza-statia-portul-constanta/

nicolaem

#1356
^^ ai dreptate stefan. is cumva suparat ca prezenta celor cativa "civici" aici doar promoveaza acelasi discurs de hate si incearca sa isi regleze problemele lor politice.
la toate proiectele au acelasi discurs enervant. daca se face de ce se face. daca nu se face de ce nu se face. daca totusi se face nu e bine cum se face.
fara argumente, de multe ori posteaza minciuni dar vesnic "gica contra"

subforumul asta e despre proiecte nu pt vaicarelile lor.

imi cer scuze de offtopic si suparare.

shift2rail

^^^nu se pierde niciun cent din granturile PNRR, banii vor fi redirectionati catre proiecte cu sanse reale de finalizare inainte de sf lui 2026.
de ex, cei 300 mil. eur de la Cluj pot merge la A7 - a priori finantata din imprumuturi PNRR -  pentru a degreva deficitul in berna.

loris

Mea culpa atunci, eram sigur ca A7 are deja finantarea asigurata din PNRR. Daca voi ziceti se pot redirectiona acolo, sau la magistrala din Bucuresti, va cred.
Cu toata astea, Boc si administratia locala tot au gresit si nu trebuie minimizat acest lucru.

shift2rail

^Imprumuturile PNRR sunt mixed blessing, rate ale dobanzii extrem de favorabile, in jur de 1%,  dar conditii draconice de tragere: proiecte livrate pana la finele lui 2026, si, cel mai dur, reforme structurale (jaloane si tinte).

Alternativa sunt eurobondurile verzi din HG-ul de mai sus, fara conditionalitati majore, dar la costuri hyperoneroase: spre ex, plasamentul din feb '24 de 2 mld euros s-a facut la mid-swap (in jur de 4%) plus prima de risc a Ro de 300 puncte de baza (deci inca 3%)= 7%.

Niciun politician nu iti va spune deschis ca alegerea e intre cele doua optiuni; cu siguranta, va alege varianta cu cel mai mic cost politic-electoral.




qionescu1

#1360
Ar trebui sa ne ingrijoreze pe forumul asta mai mult postarile absurde, contradictorii, pozitionarile cu substrat politic si cele doar de dragul de a fi, nu reactia la ele. Cand nicicum nu e bine, cand nicio situatie nu e multumitoare, cand ne pozitionam doar contra chiar si in cadrul aceluiasi proiect indiferent de directia in care evolueaza (dar mereu contra), cand ne erijam in vocea societatii civile clujene cand de fapt e doar vocea unui grup galagios, puternic ideologizat si plin de hate, e cat se poate de limpede unde e problema. Cu astfel de oameni nu se poate discuta si construi nimic.


StefanCelMare

Deci ar trebui să dea banii înapoi primăria Cluj sau cum?

"Metroul a primit un avans de 150 de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor
Europa Liberă a contactat Ministerul Transporturilor (MT) pentru a afla exact ce sumă are prevăzută în 2024 pentru proiectul metroului.

Reprezentanții MT au precizat pentru Europa Liberă că ministerul a plătit deja un avans de ,,aproximativ 150 de milioane de euro" Primăriei Cluj-Napoca.

,,A fost plătit și se utilizează, proiectul merge", au spus reprezentanții MT, care au subliniat că finanțarea a fost acordată ca parte integrantă a finanțării prevăzută în PNRR.

Este o informație în premieră, confirmată între timp și din alte surse.

Suma a putut fi virată în baza unei Hotărâri a Guvernului din 5 iunie 2024, care a aprobat alocarea din fondul de rezervă la dispoziția Executivului a aproximativ 170 de milioane de euro (850 de milioane de lei) necesari ,,acordării avansului în cazul proiectului metroului Cluj-Napoca."

Finanțarea era necesară pentru a asigura premisele atingerii jalonului 88 - construirea a 50% din investiția în linia de metrou până la final de 2024, se arăta în nota de fundamentare a Hotărârii.

,,În lipsa acestor demersuri, proiectul poate ajunge să înregistreze întârzieri și blocaje imposibil de recuperat, dat fiind calendarul de finalizare a tuturor jaloanelor din Planul Național de Redresare și Reziliență", menționa nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern (HG)."

https://romania.europalibera.org/a/metrou-cluj-pnrr-finantare-europeana-comisia-europeana/33105778.html

asd_91

Se pare ca au fost identificate TBM-urile care vor veni (sau nu) la Cluj.

"După succesul său în proiectele de infrastructură din India, utilajul de forare TBM S78, cunoscut sub numele de ,,Narmada", este pregătit pentru o nouă misiune – de această dată, în România, la Cluj-Napoca. Se așteaptă ca TBM Narmada să ajungă în România pentru a începe forarea tunelurilor pentru Linia 1 a metroului din Cluj-Napoca, arată themetrorailgay.com.

TBM Narmada a încheiat recent cu succes cel de-al treilea și ultimul breakthrough pentru un tunel în cadrul proiectului Surat Metro – Phase 1, pe linia Kapodra – Surat Railway Station, după ce a săpat trei tuneluri majore. Acesta este unul dintre cele două utilaje folosite în acest proiect, alături de TBM S94 (,,Tapi"), care de asemenea va sosi la Cluj."



https://media9.ro/tbm-narmada-vine-la-cluj-pentru-a-sapa-metroul-vine-si-tapi/


StefanCelMare

Dat fiind că este posibil ca treaba să înceapă mai serios, mă uitam la poziția stațiilor, care ar trebui săpate de la suprafață.
În Florești de fapt impactul săpăturilor pare redus.
Stațiile sunt în zone unde traficul auto nu este foarte mare sau poate chiar lipsește complet.

Cea mai dificilă stație, culmea, pare a fi Natura Verde, care este în capăt Mănăștur.
Aici nu prea văd pe unde se poate devia traficul pe lângă săpătură.



Powered by API/PUM imgur uploader

La celelalte stații din Mănăștur, chiar dacă sunt în intersecții mari, este spațiu să faci benzi de trafic la suprafață.
În zona girației de la stația Mănăștur, cred că se va săpa în etape, probabil mereu va rămâne suficient loc pentru 3-4 benzi auto.
La fel la stația Calvaria / Sf. Maria.

De fapt spre centru, ar mai fi Florilor, Sportului și Armonia care sunt dificil de ocolit.
Culmea, eu zic că în piața Unirii și piața Avram Iancu, ar fi spațiu să devieze traficul, deci posibil să nu trebuiască închise complet.