[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway



florin74

#137
Solutia pe scurt: Admite în parte plângerile formulate de petenţii: 1. M E SRL, membru împuternicit să reprezinte Asocierea S E SPA - S-M E SRL, plângere ce face obiectul dosarului 949/33/2019 al Curţii de Apel Cluj şi 2. Mun. C-N, ce face obiectul dosarului 958/33/2019 al Curţii de Apel Cluj (dosare conexate), ambele formulate împotriva deciziei CNSC nr. 2301/C3/2019, pe care o modifică în parte în sensul că respinge contestaţia formulată de SC M SA şi pe cale de consecinţă menţine raportul procedurii nr. 554410/29.10.2019 emis de Mun. C-N. Admite cererea de intervenţie accesorie formulată de Asocierea S E SPA - S-M E SRL. Menţine decizia atacată în ceea ce priveşte admiterea în principiu a cererii de intervenţie sus indicată. Fără cheltuieli de judecată. Definitivă. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 3 martie 2020.

E gata. METROUL SA a pierdut.
Metrans Engineering, Systra și SWS Engineering Spa - castigator.
Sa vedem cat de repede semneaza Primaria, comparativ cu CNAIR :)


qionescu1

S-a făcut cerere de strămutare a cauzei la o alta curte de apel, asupra celei de la Cluj planând suspiciuni de imparțialitate pt că fieful Boc.  In scurt timp am avut și decizia locala pt locali. In fine, o sa vedem ce iese cu ăștia. E interesant că japonezii au fost deja la Cluj și au și propus un traseu ( presă) și foarte posibil și linii de finanțare. De expertiză... daca nu ei atunci cine?

alexV

Nu e nevoie de mistificare.
Asteptam comunicat de la primarie cu semnarea contractului.

ciprebbe

A iesit BOC si a spus maxim o luna pana la semnare conform deciziei definitive.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Citesc eu gresit sau cerintele beneficiarului postate de Boc bat in cuie Floresti-pod IRA ca fiind *metrou*? Deci nicio sansa sa fie tren?

15 statii, 15 km, cel putin 30 min Floresti-IRA. Pe CF ar fi fost jumatate...

qionescu1

@AlexV
Nu ca as as avea preferinte, simpatii sau antipatii, dar:
- Metrans a fost infiintata cu 3 luni inainte de licitatia pt caietul de sarcini
- Metrans prin atribuire directa primeste 100 000 lei pt intocmirea caietul de sarcini pt studiul de prefez.
- Metrans participa la licitatia la care tocmai a intocmit caietul de sarcini!
- Metrans + asociatii castiga licitatia cu un pret oferit mai mare decat competitorii
- Competitorii explica destul de clar in presa motivele contestatiei, Metrans zice va vorbi in instanta doar
- Competitorii fac contestatie la CNSC si castiga
- Urmeaza apelul in instanta la CLuj cu cerere de stramutare a cauzei pe motiv de impartialitate a instantelor clujene
- instanta clujeana anuleaza decizia CNSC si da castig Metrans
- toate pozitiile primariei Cluj, inclusiv in instanta, au fost in favoarea Metrans

     

Valentin

Eu zic sa te mai interesezi .
1. Ce au facut ei initial nu are legatura cu ce a scos la licitatie primaria din Cluj.
Firma infiintata(de cate luni vrei tu) n-are legatura doar cu licitatia asta si ca sa te luminez, aceeasi firma participa si la M5 din Bucuresti si ca sa iti fac o idee si mai buna, o parte din echipa au fost membri importanti in diferite departamente din Metroul SA, specialisti d.p.m.d.v. strict subiectiv. Nu vad relevanta cu faptul ca e nou infiintata, o firma nu poate sa-si doreasca o crestere buna? Pe langa faptul ca nu a venit la licitatie singura si membri acestei firme au muncit la o parte din magistralele ce vor avea sa fie construite in Bucuresti(adica nu vorbim de niste necunoscuti).
2. Cererea de stramutare a fost respinsa fiindca argumentele lor au fost slabe. Acum nu mai avem incredere in nicio instanta? Tocmai ca fiind o firma relativ noua, are mai putine sanse sa fie "ajutata". Oricum ai vedea, ori ca se stramuta or nu, mai mult ca sigur ca plana o "suspiciune" fie dintre o parte, fie din alta.
3. Nu e de parca CNSC-ul n-a fost contrazis de alte instante si la alte licitatii (vezi feroviar, rutier, etc.)
4. Eu zic sa o lasam mai usor cu "suspiciunile" pana la proba contrarie si sa-i vedem la treaba.

qionescu1

Stai linistit ca stiam de "transferul de cadre" la Metrans de la Metroul SA care e un fel de capusa a Metrorex, cum are si primaria Cluj firmele ei. Deci nu demonstrezi nimic cu asta si intentionat nu am amintit aspectul pentru a nu incurca si mai mult itele povestii. Si daca tot esti asa de luminat si amintesti de M5 de ce nu amintesti si de scandalul de coruptie de aici cu dosar la DNA? Prea tare se complica lucrurile nu? De sistemul judiciar nici n-are rost sa vb pt ca vad nu-l cunosti deloc.
"Nu vad relevanta cu faptul ca e nou infiintata, o firma nu poate sa-si doreasca o crestere buna?"
"Tocmai ca fiind o firma relativ noua, are mai putine sanse sa fie "ajutata""
   Pe bune? Esti de o naivitate rara daca tu chiar crezi asta... 
   In fine, sigur ca vreau sa-i vad la lucru, dar ambele firme par conectate la factorul politic si banul public, chiar daca asa cum spui au si alte firme in spate - pt ca, da cineva trebuie sa livreze sau sa puna un proiect pe masa si departe de mine de avea simpatii fata de vreuna doar ca acum au castigat "ai nostri". Poate la o analiza mai atenta ai nostri ar fi observat ca in cazul in care proiectul e fezabil metroul clujean ar fi avut pe langa fondurile europene si posibilitatea unor investitori/linii de finantare nipone, ca doar nu intamplator a venit si ambasadorul Japoniei la Cluj.

subway

#145
Model tipic de afirmatii aberante <abonati la lucrari publice!>...pai cate metrouri private cunosti in Romania si in restul lumii?
:(
Systra prezinta mai multa credibilitate pentru o finantare europeana, japonezii erau interesanti pentru ceva solutii monorail dar din punct de vedere finantare japoneza Romania nu mai e eligibila din 2007 de la aderarea la UE.

qionescu1

@subway

Esti pe langa. Nu era vorba de metrouri private ci de un practica/model cum sunt alese/au prioritate unele firme la contractele cu statul.  Fondurile europene (conform unor declaratii), nu vor acoperi decat o parte din proiect iar pentru restul sumelor primaria poate gasi mai multe solutii de finantare (imprumut, investitor etc)  Aderarea la UE nu impiedica niciun imprumut si niciun investitor japonez sa vina aici.


nicolaem

#148
asta cu "japonejii"  e din categoria "gica contra", sa nu se faca cu unii sa se faca cu altii. nu se va face nici un metrou, stati linisitit. orasul e prea mic nu isi permite sa opereze/intretina un metrou.
Nu e nimeni prost sa finanteze asa ceva. japonejii aia de unde si-ar scoate miliardul de euro investit? facem un PPP ca pe valea prahovei? Bugetul disponibil pt investitii al primariei e de destul de mic (dupa ce scazi investiile obligatorii in sanatate, spitale, scoli, drumuri etc). de unde returnezi si in cat timp un imprumut de 1mld?

studiul asta se face doar pentru ca se plange lumea in oras ca nu se face nimic. primaru a speculat dorinta oamenilor, le va livra un studiu care ne va zice ca e foarte scump si nu ne permitem. cea ce stiam si inainte, dar vom avea hartie. sper ca studiul sa explice convingator ca o legatura de tren Floresti - Baciu. si apoi viabilizarea CF existente sa se poata face si ar fi de dorit. CF pe Nord si Centura rutiera pe sud ar rezolva problemele de trafic in oras pentru totdeauna.

LE poza aia e o aberatie totala. metrou care urca in Zorilor in panta de 6%? o fi MagLev.

alexV

Citind si alte threaduri de pe forum aflam ca @subway este sau a fost reprezentant din conducerea Metrans, castigator al SF-ului pt tren metropolitan si metrou la Cluj. De-asta am ras putin cand si-a primit replica "@subway Esti pe langa."

Poate va fi deschis spre comunicare in viitor, sa impartaseasca aspecte tehnice interesante din acest studiu de proiect.