[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Konter

Chiar dacă au fost selectate firmele constructoare, proiectul metroului clujean șchioapătă, căci partea de consultanță se află în dispută. Fără consultanță metroul lui Boc nu poate avansa corespunzător fizic și financiar.
Curtea de Apel Cluj va avea la data de 11 septembrie prima judecată în procesul intentat de asocierea Systra – Metrans Engineering împotriva deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor ce aduce pe primul loc în licitația de consultanță asocierea Tecnic Consulting Engineering – Tumas Turk Muhendislik.
Comisia de licitație a Primăriei Cluj-Napoca, instituție condusă de Emil Boc, a decis inițial că asocierii româno-turce Tecnic – Tumas nu i se pot recunoaște două din cele trei proiecte prezentate ca experiență similară. Consecința a fost obținerea unui punctaj mai mic a acesteia față de concurenții de la Systra – Metrans. Aceasta în pofida faptului că asocierea româno-turcă ar fi propus un preț mai mic decât Systra -Metrans.
În spatele depunctării s-ar putea să fie dorința autorităților locale de a selecta un consultant de altă naționalitate decât cea turcă deoarece constructorul este tot turc (lider este Gulermak Turcia). Astfel, Primăria ar dori să evite conflictele de interese și să se asigure că activitatea de consultanță nu este influențată negativ de faptul că atât constructorul, cât și consutantul provin din aceeași țară.
În data de 19 iulie, CNSC s-a pronunțat și a acceptat contestația depusă de Tecnic – Tumas împotriva deciziei comisiei de licitație. Pentru procesul la Curtea de Apel Cluj, Systra – Metrans sunt petenți, iar Tecnic – Tumas, Modern Power Systems și Municipiul Cluj-Napoca sunt intimați.
SURSA

qionescu1

Ba sunt cu mintea la cap si prioritizeaza aici ceea ce trebuie nu cerintele absurde ale unei minoritati. O sa fie si parcare de biciclete, nu 500 de locuri pt ca la Cluj nu e ca la Amsterdam dar o sa ai. Numai sa fie folosita, ceea ce nu cred ca se va intampla pt cel putin 6 luni pe an.   

shift2rail

metroul clujean pierde finantarea din PNRR, se incearca introducerea proiectului in Fondul de Modernizare (pe modelul electrificarilor la CFR):

https://economedia.ro/breaking-metroul-din-cluj-napoca-pierde-finantarea-de-300-de-milioane-de-euro-din-pnrr-surse.html

nicolaem

eu sper sa nu gaseasca finantare niciunde. altfel se apuca de sapat si ramanem zeci de ani cu gaurile prin oras

zol21

#1324
QuoteProiectul trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj continuă cu documentația pentru depunere spre finanțare europeană, transmite primarul Emil Boc, pe Facebook.
Proiectul se desfășoară pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu, cu un traseu de 48,8 km și 23 de stații.
Valoarea estimativă a proiectului este de 172 milioane euro (fără TVA). Consiliul Județean Cluj s-a angajat să contribuie cu cca. 10 milioane euro.
În ședința Consiliului local de joi, 29 august, a fost supusă aprobării o hotărâre cu documentație necesară pentru a finaliza dosarul pentru finanțarea din exercițiul financiar 2021-2027 al Uniunii Europene a proiectului << Tren metropolitan Gârbău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 2. Tren Metropolitan >>. Apelul a fost deschis în luna iunie, iar termenul limită pentru cererea de finanțare este 31 decembrie.

https://media9.ro/clujul-cere-finantare-europeana-si-pentru-trenul-metropolitan-cu-23-de-statii-bontida-garbau-172-de-milioane-de-euro-boc-confunda-gilaul-cu-garbaul/

QuoteEmil Boc a declarat că SF-ul pentru trenul metropolitan va fi aprobat, prin hotărâre de Guvern, cel mai probabil în octombrie - noiembrie, iar proiectul va fi depus spre finanțare în cadrul call-ului UE din decembrie.

https://zcj.ro/administratie/trenul-metropolitan-sf-ul-in-octombrie-noiembrie-depunerea-dosarurului-pentru-fonduri-ue-in-decembrie--268390.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3sz0PzKx_24cLOZEt4ZYjeEP8xZifr1JA32uIao6beTLRmlE_OEg8GC6k_aem_G550JzR03f6ieRXWPgyTZA

shift2rail

acest proiect pare mai realist decat metroul in Cluj...se cunoaste deja frecventa cu care vor rula trenurile metrop in 2027?

alexV


shift2rail


ijwtsh

QuoteBoc: ''E cel mai greu proiect de infrastructură de implementat''

Haha. Inseamna ca in asta are cea mai mare incredere ca va fi implementat. Daca nu se mai face metroul sau centura o sa zica "da, dar am facut cel mai greu proiect!".

shift2rail

^Departe de a fi un fan al moncherului, trebuie recunoscut ca o retea de trenuri suburbane cadentate ar fi o premiera si o mini-revolutie in mobilitatea din Ro.

ovicor

Mi-e frica de coordonarea intre trenurile de lung si mediu parcurs cu cele suburbane!


ovicor

Discutia despre finantare nu e tehnica, e ZOOtehnica! Ne crede boi, ca nu putem distinge diferenta intre finantarea din PNRR (pierduta) si alte fonduri europene, cu care s-ar putea construi ALTCEVA!

Light

Premierul Marcel Ciolacu a declarat luni, 2 septembrie: ,,Sunt trei probleme la cererea de plată 3. Sunt nişte numiri în consiliile de administraţie, la societăţile din energie, unde este un dialog, unde, dacă se va opri o sumă, vom avea între şase şi opt luni de recuperare a acestor bani. Este jalonul cu microîntreprinderile, 206, şi vom vedea care este abordarea Comisiei în continuare. Este problema cu metroul de la Cluj, unde de asemenea căutăm o abordare comună. Acolo au fost două licitaţii. (...) Noi oricum trebuie să reducem 10% din împrumuturi şi presupun că aceşti bani vor fi reduşi din împrumut. Împreună cu ministrul Boloş am început deja demersurile de a găsi altă cale de a finanţa metroul de la Cluj. Metroul de la Cluj nu se făcea cu 300 de milioane cât veneau din PNRR, metroul de la Cluj costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare. Avem acces la o sumă de aproximativ 4,5 miliarde din certificate verzi şi acolo încercăm să introducem metroul, pentru că este transport verde. Eu aş introduce şi porţiune din metroul din Bucureşti. Să mergem să folosim acei bani pentru transport verde, respectiv metrou în Cluj şi Bucureşti."

Sursă: Ziare.com

shift2rail

^Se incearca introducerea proiectului de metrou pe Fondul de Modernizare, gestionat de...ministerul Energiei.


Va fi interesanta reactia tehnocratilor BEI (care au painea si cutitul pe aplicatiile la FM): daca trece si metroul la modernizarea sistemelor energetice, destinatia originara a FM, greu de imaginat ceva ce nu s-ar califica.