[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

LRadu

#1305
300 000 000 (adica trei sute milioane) EURO ori cum ai formula-o numai maruntis nu sunt. Primim o gramada de bani in oras, cum ar veni gratis, si mai primim si de la guvern o parte buna, si noi ne plangem. Ar trebui sa tinem cu dintii de banii aceia, ok, multi nu raman in oras, dar cel putin 100 milioane vor ramane prin servicii / contracte catre alte firme CLujene. Lasand la o parte daca se termina sau nu, sa intre 100 mil in oras e ceva.

Poate suna egosit, insa daca se plang altii din alt oras, ii inteleg, dar noi din Cluj ne plangem ca primim asa ceva mi se pare de-a dreptul stupid. Haideti ma sa tragem cu dintii poate poate iese, ca alta ocazie nu va mai fi sa se porneasca, si nici alta solutie de graba nu o sa apara! Cu siguranta pe termen lung metroul este cea mai buna solutie, dar intrebarea ramane care a mai fost, anume daca ni-l permitem.
In cazul in care se incepe acum poate e o sansa sa il prindem in viata asta si noi, iar orasul va avea o crestere semnificativa din toate punctel de vedere, daca nu cu siguranta moare tot proiectul o vreme lunga si ne alegem cu nimic

StefanCelMare

Metroul ar asigura dezvoltarea Clujului pe următorii 100 de ani.
Eu zic că e net mai valoros pentru zona metropolitană decât centura.
Nici nu se compară reducerea noxelor și a traficului între cele două soluții (centură vs metrou).

Buba este că avem multiple surse de îngrijorare reală:
- la un calcul pur economic e dificil de susținut soluția metrou (greu să recuperezi investiția financiar).
- administrația locală de la Cluj nu are niciun proiect major realizat cu succes în prezent
- sursa de finanțare PNRR deși net insuficientă, e și periclitată deja ca termene.

Forumul s-a împărțit și el în tabere, cumva logic până la urmă.
Chiar și pentru cei care susținem proiectul, e cumva clar că este un proiect ușor megalomanic, a cărui finanțare este oarecum dificil de justificat să o pui în cârcă la nivel național.

Mie personal, deși mi-ar plăcea să văd metroul făcut, recunosc că mi-ar fi greu să explic de ce trebuie să se investească atât de mulți bani ca exact Clujul să se dezvolte și să rămână al doilea centru după București.
E drept și că se bagă bani și în alte zone, poate la fel de opac și lipsit de explicații.

Există și argumente pro, și argumente contra, pe moment însă avem un contract semnat.
Rămâne să vedem când va începe execuția și/sau dacă nu va începe, ce înseamnă asta pentru că este o încălcare a contractului.

ijwtsh

Nici eu nu inteleg de ce nu e sustinuta acest proiect. E bine sa te apuci de lucruri preventiv, cand inca n-ai nevoie de ele. Da, ar merge doar centura acum, dar mai incolo va fi foarte util acest metrou.

Alte proiecte ar trebui sa fie mai prioritare? De ce nu se pot face concomitent? Nu e ca si cum daca nu s-ar fi facut metroul, banii s-ar fi dus spre mai multe strazi facute cu cap in Cluj. Astea sunt chestii separate, iar faptul ca se construieste haotic n-are treaba cu metroul.

Trebuie sa se atace problemele concomitent, din mai multe unghiuri. Metrou, centura, crese, gradinite, planuri ca lumea pentru a dezvolta cartiere de sine statatoare.

raulbogdan23

Vorbiti unii despre centura de parca maine ar fi gata.

Uitati ca suntem la X licitatie si inca nu avem un castigator.

Centura sau o parte din ea o sa o primim dupa 2028, mai repede sa va luati gandu de la ea. Pana atunci s-ar putea dezvolta macar o parte de metrou si daca se vrea s-ar putea face sa functioneze pe directia Centru-Floresti, dar pana atunci sa va luati popcorn cand stati in trafic si sa nu va mai plangeti.

Quote from: doodoo on August 19, 2024, 12:10:08 PM
Quote from: nicolaem on August 19, 2024, 11:39:27 AMO sa rad doar de tine (și civici) când te plângi că e deranj ca se face apoi te răzgândești și treci la supărarea că nu se face.
Omule, ești în alt film. Ai uitat că eu îmi doresc să nu se facă acest proiect megalomanic și absolut nepotrivit pentru Cluj. Vorbești doar că vorbești și să jignești ...

Oricum, că nu ar mai veni bani prin PNRR nu ar fi mare pierdere, oricum erau doar mărunțiș, vreo 10% din bugetul total.

Esti total pe langa si nu esti la primul mesaj de genul acesta.

Zici ca e un proiect absolut nepotrivit pentru Cluj? Pe ce argumente te bazezi cand zici asta? Cum susti dezvoltarea Clujului pe urmatorii 15-20-30 de ani? Daca vii cu un raspuns sa faca centura mai bine nu raspunde.

Care e problema ca sunt maruntis banii pe care ii primim? Sunt bineveniti si nu trebuie sa ii dam noi din buzunarul nostru (al meu, al tau, a lui X si Y).

ariassis

Quote from: raulbogdan23 on August 20, 2024, 02:12:00 PMPana atunci s-ar putea dezvolta macar o parte de metrou si daca se vrea s-ar putea face sa functioneze pe directia Centru-Floresti, dar pana atunci sa va luati popcorn cand stati in trafic si sa nu va mai plangeti.

Nu se poate face sa functioneze partial, depoul fiind in Sopor. Era probabil un lucru bun, dar nu asa a fost facut proiectul. Pana si ramura bulevardul muncii - marasti ar trebui facuta, pentru ca TBM-ul se scoate prin marasti.

sebip

Dar de ce știu eu ca cartita se scoate în Manastur? Cel puțin este loc de extracție!

StefanCelMare

Da, dacă bine rețin din ultimele modificări, TBM-ul ar fi scos în zona Calvaria.
S-a tot modificat proiectul.
Să vedem că se aduc prima dată utilajele, ziceau că toamna asta ar fi aduse și ar dura vreo 2 luni montajul.

raulbogdan23

Hai mai ca nu e asa SF si nici nu reinventam roata, dupa statia de capat mai sapi un pic, pui un macaz si poti sa muti garniturile pe cealalta linie. Cred ca se poate lejer tine o frecventa la 5-7 minute.

sebip

#1313
@StefanCelMare

Pai intai tre' făcute incintele aferente stațiilor si ulterior începe TBM-ul saparea.

Dar oricum nu ii un asa mare eveniment. La Cluj am mai avut un TBM care a sapat,  venit din Anglia. Umbla vorba în sat ca tocmai terminase la Canalul Mânecii. :D

Light

#1314
Probleme cu finanțarea PNRR, declarațiile de mai jos sunt de ieri:

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, după întâlnirea de la Bruxelles cu președintele CE, Ursula von der Leyen, că este ,,ferm convins" că o anumită sumă din cererea de plată numărul 3 din PNRR va fi reţinută pe o perioadă de minimum 6 luni, dar ,,asta nu înseamnă că România va pierde acei bani".
,,Sunt 76 de jaloane, îl am aici şi pe domnul ministru de la MIPE , poate să vă spună câte jaloane am găsit închise din cele 76. În acest moment, sunt şi cu domnul Grindeanu, şi cu domnul Burduja, ministrul Energiei, este şi domnul Câciu, domnul Boloş. Sunt ferm convins că o anumită sumă din cererea de plată numărul 3 va fi reţinută pe o perioadă de 6 luni, maximum 8 luni de zile, pentru a se închide toate lucrurile. Comisia, în funcţie de cât ai îndeplinit din jalon, o să reţină o sumă de bani. Asta nu înseamnă că România va pierde acei bani. Asta este negocierea. Eu îmi doresc să fie o sumă cât mai mică din cei aproape 2,1 miliarde (de euro) de primit din cererea de plată", a spus Ciolacu.
Premierul a precizat că problemele sunt jalonul cu microîntreprinderile, companiile din energie cu selecţiile şi pe transporturi, metroul de la Cluj-Napoca.
,,În acest moment, noi am încasat în jur de 9 miliarde de euro, am cheltuit aproape 3 miliarde şi avem un buffer relaxat în ceea ce priveşte sumele încasate", a subliniat Marcel Ciolacu.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la rândul său tot la Bruxelles, în ceea ce privește proiectul de metrou de la Cluj, că "s-a făcut licitatie, niște indicatori tehnico economici, nu s-a înscris nimeni, s-au refăcut indicatorii tehnico – economici și s-a făcut o nouă licitatie".
"Noii indicatori au uitat să-i încarce în registrul european. De asta s-a blocat proiectul. Ce au spus cei de la Comisie? Că nu îi interesează, trebuia încărcat.
Nu se mai poate face prin PNRR. O să fie asigurată finantarea prin Program Operațional Transport.
Doar se schimba sursa de finanțare"
, a explicat Grindeanu.

Proiectul metroului din Cluj-Napoca trebuia să primească o finanțare prin PNRR de 310 milioane de euro.

Sursa: CLUJ24.ro

Acum două zile, Boc declara că s-a făcut o singură licitație:

Dintr-un răspuns formulat de primarul Clujului, Emil Boc, pentru Gândul, reiese că:
"Primăria a parcurs toate procedurile legale, validate de autoritățile statului român. Procedura de achiziție pentru atribuirea contractului, având ca obiect proiectare și execuție "MAGISTRALA 1 DE METROU CLUJ" a fost verificată și avizată de către Agenția Națională pentru Achiziții publice (A.N.A.P.), atât în ceea ce privește documentația de atribuire (inclusiv caietul de sarcini) cât și întregul proces de evaluare.
Proiectul este în graficul comunicat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Urmează să ajungă în toamnă " cârtițele ". Lucrările de asamblare a TBM-urilor durează aproximativ 2,5 luni. Lansarea TBM-urilor se va face din Stația Teilor. Totodată, vă comunicăm faptul că, pentru execuția lucrărilor la proiectul "MAGISTRALA 1 DE METROU CLUJ", a fost organizată o singură procedură de achiziție, care a fost finalizată prin atribuirea contractului și încheierea efectivă a acestuia cu ofertantul câștigător în luna mai 2023. Municipiul Cluj-Napoca nu a anulat vreo procedură de achiziție publică în primăvara anului 2024 având ca obiect "MAGISTRALA 1 DE METROU CLUJ", iar în aplicația SEAP se pot verifica aceste informații."

Sursă: Gândul

razvam

@horatiu.cosma pana la urma ce se intampla pe proiectul Metrou, ramane fara PNRR, merge in continuare din PNRR sau se muta pe POT sau inca este neclar ? Boc si Tarcea zic o chestie, Ciolacul zice alta chestie, foarte neclar ?

asd_91

Mie mi se pare foarte interesant ca nu s-a facut deloc valva pe tema asta, desi, pentru oricine avea minime cunostinte in politica, era un lucru cunoscut cu cateva luni inaintea alegerilor locale ca Primaria Cluj a gafat-o la licitatie, nepublicand modificarile si in JOUE. Nimeni n-a scos un cuvant, nici macar adversarii politici ai lui Boc.

PNRR e cu siguranta mort pentru metrou dar asta se stia si in momentul in care toti "barosanii" tarii au venit sa filmeze "lopata inaugurala", deci mi s-ar parea de-a dreptul o scena de film ca ei sa fi facut asta stiind ca n-o sa poata asigura finantarea prin alta sursa.



nicolaem

nu stiu ce vi se pare asa suspect ca nu sunt bani.
am zis destui ca proiectul nu are finantare. si evident depinde de guvern.
cu sau fara PNRR tot fara finantare e.

https://media9.ro/metrou-niciun-dubiu-ca-s-au-ratat-banii-din-pnrr/

alexV

Quote from: klax187 on July 04, 2024, 02:05:05 PMChiar daca la nivel general sunt mentionate piste de biciclete in zona statiilor existente si nou propuse, NICI UNA din statii nu are prevazuta parcare velo.

[...] consider ca e nevoie de mai mult decat un rastel. [...]

Ar trebui parcari bine delimitate, de capacitate mare (+100 locuri) poate cu spatii pentru servisare rapida a bicicletelor. O pompa, un cric, un aparat vending cu piese consumabile, etc.


klax187

Multumesc frumos pentru demers.

Pt mine e clar ca nu se prioritizeaza transportul alternativ intr-un proiect destinat transportului alternativ.
Sa speram ca le va veni mintea la cap in ceasul cel din urma si vor adauga niste spatii velo adecvate.