[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

#1275
Quote from: balint on June 07, 2024, 05:27:58 PMtrenul metropolitan e cel mai greu proiect de implementat

"Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf"

E fail sa ai legatura la aeroport doar la 30 minute. Iti trebuie minim 3 trenuri pe ora.

Cateva cauze pt complexitatea metropolitanului:
1) calea ferata 300 Cluj-Oradea, inclusiv statia CLuj, e azi in reconstructie si se introduce semnalizarea ETCS.
2) calea ferata 300 Cluj-Razboieni e azi in proces de reparatie Quick Wins, fara semnalizare ETCS
3) aceeasi cale ferata de mai sus are in derulare un studiu de fezabilitate (aprox 50% realizat) pentru reconstructie si introducerea ETCS, candva in viitor.
4) calea ferata 401 Cluj-Dej se suprapune peste aceleasi doua fire cu 300-le, pe distanta Cluj-Apahida. Nu are si nu va avea ETCS.
5) trenul metropolitan se suprapune peste toata infrastructura de mai sus.

Concluzia 1) Cosmar de operare pana nu sunt gata 1 si 2 cel putin.
Concluzia 2) Metropolitanul nu va putea folosi ETCS, sistem care ar permite cresterea cadentei, fiindca nu va exista ETCS pe Apahida - capat de linie metropolitana.

captura de pe Wikipedia, la care am adaugat cu verde traseul metropolitanului:


ijwtsh

Aia zic si eu cu statiile, au nume de "New Folder" multe dintre ele, fara suparare. O dovada e si in articolul asta.
QuoteStația 1. Țara Moților - strada Sesului de Sus

Stația 2. Teilor- strada Teilor

Stația 3. Copiilor – strada Sub Cetate (langa un Parc de copii in executie) Stația 4. Sănătății -Spital Regional de Urgență

Stația 5. Prieteniei - VIVO

Cluj-Napoca

Stația 6. Natura Verde - Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii

Stația 7. Mănăștur - Nodul Omega intersectie strada Primaverii cu Izlazului

SECTIUNEA 1

Stația 8. Sfânta Maria – sens giratoriu Calea Manastur cu Campului

Stația 9. Florilor - Platinia

Stația 10. Sportului - Calea Motilor 64

Stația 11. Piața Unirii- Piața Unirii

Stația 12. Piața Avram Iancu - Piața Avram Iancu

Stația 13. Armonia Stație - Office

Stația 14. Piața Mărăști - sens giratoriu 21 Decembrie - Strada Fabricii - Aleea Bibliotecii

SECTIUNEA 3

Stația 15. Transilvania - zona Sapca lui Ceausescu – Expo Transilvania

Stația 16. Viitorului -zona Pod Ira legatura cu Trenul Metropolitan

Stația 17. Muncii - Strada Beiușului – Bulevardul Muncii Zona statiei de transformare CLUJ EST 400/110/10KV

Daca se puneau nume populare, folosite de oameni in general, nu mai trebuia scris ca - vezi Doamne - statia Florilor e Platinia. O numeai Platinia.

Voicu

Asta se întâmplă când, pe de o parte, proiectul e făcut de oameni străini de locație (nimic rău în asta!) și, pe de alta, decidenții locali sunt, în majoritate, ,,venetici".

resad23

#1278
Nu e OK sa fie statii cu denumiri comerciale, pentru ca numele se pot schimba, (VIVO a fost Polus inainte,de exemplu)

Nu conteaza asa mult denumirile oricum.

Propunerea mea ar fi:

Țara Moților -> Floresti Vest
Teilor
Subcetate
Prieteniei -> Răzoare
Natura Verde -> Primăverii
Mănăstur
Sfânta Maria -> Calvaria
Florilor -> Agronomia
Sportului -> Moților
Piața Unirii
Piața Avram Iancu
Armonia -> 21 Decembrie 1989
Piața Mărăști
Transilvania
Viitorului -> Aurel Vlaicu
Muncii

Tronson Sopor
Cosmos -> Theodor Mihali
Europa Unita (este OK chiar daca nu are legatura cu zona, ceva similar sa facut la Sofia ca multumire pentru UE https://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_Metro_Station)



GML

Poate ar fi mai OK cu denumiri mai normale, de ex. numele unei strazi mai mari din zona

Voicu

Calvaria și Agronomia ar fi excelent

ijwtsh

Eh, si ce daca cladirile comerciale se vor demola/isi vor schimba numele? In orice localitate sunt locuri care au nume dupa cladiri care poate au disparut de zeci de ani. Daca se demoleaza The Office, lumea ii va spune tot The Office pana la adanci batraneti.

klax187

Acum depinde mult din ce generatie face parte interlocutorul caruia i te adresezi  :D
Un nene hazliu poate sa iti spuna ca nu stie unde sa coboare daca ii spui la "The Office", dar isi da seama cand te corectezi si spui "Somesul".
Daca in schimbi povestesti cu un student sa coboare la Minerva, se poate uita la tine nedumerit pana nu iti iese pe gura "sau la Mec in Manastur".

Agronomia, stie toata lumea unde este in schimb, Platinia, mie personal imi ia cateva minute sa mi-o amintesc.
Numiti-ma nostalgic, eu as numi statia de acolo "Fabrica de bere"   8)

Dar cred ca majoritatea clujenilor pot cadea de acord cu un lucru: Statiile de metrou, ar trebui sa se lege de istoria sau particularitatea acelui perimetru, nu sa se inventeze insusiri noi. Cateva din numele propuse sunt scoase din bideu...

ijwtsh


căpșuna_zburătoare


qionescu1

Se cauta intens, in toata zona judetului, forta de munca calificata/necalificata pentru produse metalurgice in Floresti.

qionescu1

O firma de langa Cluj are contract pentru livrarea a 100 de tone/zi produse metalurgice intr-o etapa a lucrarilor.


qionescu1

Se pare ca au reusit sa includa in finantare si pasajul de pe Fabricii de Zahar. Felicitari!

klax187

Chiar daca la nivel general sunt mentionate piste de biciclete in zona statiilor existente si nou propuse, NICI UNA din statii nu are prevazuta parcare velo.

O fi asta doar un studiu, si e usor sa pui un rastel in perimetrul de parcare auto, dar consider ca e nevoie de mai mult decat un rastel.
Sa luam in exemplu Bontida, unde localitatea este destul de departe de gara. Ma astept ca 80% din cei care vor frecventa trenul metropolitan sa foloseasca transportul velo pana la gara. Ori asta nu e incurajat nici macar din studiu de fezabilitate?

Ar trebui parcari bine delimitate, de capacitate mare (+100 locuri) poate cu spatii pentru servisare rapida a bicicletelor. O pompa, un cric, un aparat vending cu piese consumabile, etc.