[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebip

La statii accesul nu se face prin sapatura deschisa.

sebip

Quote from: szaka_tutu on June 06, 2024, 01:27:19 PMTBM-urile pot avea o viteză de înaintare de câteva zeci de metri pe zi, dar din ce înțeleg dintr-un comentariu mai sus, TBM-urile pot progresa doar în ritmul în care casetele stațiilor sunt gata.
Proiectul este etapizat pe faze. Abia in faza 3 incepe executia structurii tunelelor interstatii prin forare.

raulbogdan23

Nu cred ca se face o groapa 200m x 22m pe Campului. O sa faca maxim cat e peronul.

Ne pot zice mai multe despre cum s-a lucrat in Bucuresti, ei au exemple mai recente.

sebip

Tehnologia ii top-down, dacă nu ma înșel. Fac incinta după care coboară: placa...sapatura...placa și tot asa!

dr4qul4

Statiile se fac in sapatura deschisa. La Bucuresti din cauza ca a fost fund de mare. La Cluj posibil sa nu fi fost, dar birocratia ii va impiedica sa foloseasca alta solutie.
Doar pe asta o stiu proiectantii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mda... La Cluj este fund de salina... Adica muuult mai rau.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

balint

Oare de ce zice Boc, ca trenul metropolitan e cel mai greu proiect de implementat, mai greu decat centura sau metroul?
In afara de faptul ca e incompetent, desigur...
Sursa: link

ariassis

Pentru ca e un proiect facut pe infrastructura CFR Infra, care afecteaza direct CFR Calatori si CFR Marfa, care se desfasoara in concomitent cu proiectele majore de modernizare Cluj-Episcopia si Cluj-Coslariu, pentru ca nu se desfasoara pe 4 unitati administrative (centura), ci pe 15 (nu, nu am numarat). Si astea sunt doar cele evidente. Foarte pe scurt, pentru ca sunt mult prea multe institutii ale statului ce trebuie implicate. Si nu doar, pentru ca e si componenta de finantare UE.

ovicor

Nu mi-o luati in nume de rau, da' nu ma pot abtine: printre alti oficiali, l-am vazut si pe (preotul) Marcel Bolos aruncand o lopata de pamant. Din cate cunosc eu, cand preotul arunca o lopata de pamant se face un fel de "sigilare", subiectul e defunct si, mai mult, inmormantat! Sa dea Domnul sa fie doar o ironie, Clujul are nevoie de metrou, dar el nu se face cu politruci si inaugurari populiste!

StefanCelMare

#1269
Quote from: alexV on June 06, 2024, 03:05:13 PMTot din SF planul de introdus si scos cartite. Remarc ca unde au "spart pamantul" politicienii ieri e sapatura deschisa, la statia 1. Tara Motilor. Abia de la statia 2. Teilor se intra cu TBM.



Deci metroul va intra subteran în Florești doar din zona fostei ferme? Și va merge până la capăt la suprafață?
Hm. Tot trebuie să intre mai repede, să treacă pe sub strada care urcă la cetate acolo.

KSP

@alexV se referea la planul de introducere in subteran a TBM, nu la parcursul subteran/suprateran al metroului

StefanCelMare

Tot nu înțeleg.
Deci din capătul vestic dinspre Gilău până la stația Teilor se va face săpătură la suprafață și se va astupa (cut & cover) sau cum?
Dacă TBMul intră doar de la Teilor.

nicolaem

#1272
harta aia din SF e mai veche.

acum zona arata asa:


Pare ca au pastrat culoar intre urusagului spre teilor.
Dar zona teilor (vest de Eroilor) e construita 100%, deci nu poate fi nimic de suprafata acolo.
Poate statia o sapa in zona halelor la Est de Eroilor.

Daca statia e mai la Nord de teilor ar fi fizic loc, e confuz doar ca nu mai are nici o treaba cu "teilor", fiind 2 alei mai la Nord


KSP

#1273
@StefanCelMare

Asa ar trebui. Statiile sunt subterane, doar depoul (in Sopor - Cluj Napoca) va fi suprateran

Voicu

Una peste alta, să înceapă să lucreze, să ducă treaba la bun sfârșit și când o fi gata, să dea și niște nume mai de Doamne-ajută stațiilor.