News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

ce penibili is, 5 fosti premieri prezenti

Acest lucru a devenit chiar subiect de glume. În momentul în care actualul premier, Marcel Ciolacu, i s-a adresat primarul Clujului, emil boc, ca domnule premier, Boc a replicat: ,,Suntem vreo cinci aici". Iar lumea a râs.

Cifra s-a confirmat la numărătoare, nu a fost aruncată ca un banc. Marcel Ciolacu, Emil Boc, dar și Sorin Grindeanu, Victor Ponta și Nicolae Ciucă au venit la inaugurarea festivă de la Florești.



mai lipsea sa il cheme si pe Vacaroiu

tom_sawyer

Astăzi, 4 iunie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Lege pentru organizarea transportului cu metroul

Scurtă descriere

Pentru asigurarea unui cadru general de reglementare a acestui tip de serviciu public la nivelul întregii țări, care să aibă în vedere atât dezvoltarea durabilă a unei capitale europene cât și extinderea transportului de călători cu metroul la nivelul altor zone din țară (municipiul Cluj), este necesar un act normativ care să confere o reglementare unitară a transportului de călători cu metroul indiferent de locul de desfășurare a activității sau denumirea operatorului de transport cu metroul, capitolele din prezenta lege definind:
- termenii de specialitate specifici (operator de serviciu public, operator de transport cu metroul, obligație de serviciu public, compensație de serviciu public, atribuire directă, contract de servicii publice, transport public de călători, drept exclusiv);
- autoritatea de stat în domeniul transportului cu metroul;
- infrastructura de metrou şi asigurarea funcţionării acesteia;
- venituri proprii și cheltuieli ale operatorului de transport cu metroul.

Prin adoptarea acestui act normativ se asigură și transpunerea în legislația specifică aplicabilă acestui tip de serviciu public a recomandărilor formulate de Consiliul Concurenței prin Avizul nr. 2384/19.02.2020 acordat la încheierea Contractului de Servicii Publice pe perioada 2020-2024 în sensul că ,,este necesară elaborarea unui proiect de lege care să reglementeze transportul de călători cu metroul, fără particularizare pentru Metrorex".

Astfel, legea pentru organizarea activității de transport cu metroul urmărește și armonizarea aspectelor legale specifice acestui domeniu și transpunerea lor într-un act normativ care să se adreseze și transportului de călători cu metroul aflat în coordonarea autorităților locale din alte regiuni ale țării care vor beneficia de acest tip de serviciu public

MT


zol21

Pun doar declarația constructorului:
QuoteȘerban Iorga, Director de proiect Alstom pentru Metroul din Cluj: ,,Venim cu experiență de zeci de ani în proiecte de infrastructură și sisteme de metrou. Construim linii de metrou în Paris, Istanbul, Atena, Varșovia, Dubai, proiect la care am lucrat cu colegii de la Gulermak și multe altele, din India până în America de Nord și Centrală.
Toate aceste proiecte le-au permis specialiștilor noștri să dobândească o experiență valoroasă, fiind capabili să proiecteze și să execute proiecte de metrou în orice condiții, indiferent de cât de mare ar fi provocarea din punct de vedere tehnic"
,,Magistrala 1 de metrou Cluj este un proiect ambițios și inovator pentru România, fiind prima linia de metrou complet automatizată. Este un proiect de pionerat și cel mai mare proiect la cheie din țară și unul dintre cele mai mari din Europa.
Linia de metrou va fi în întregime subterană și va străbate zona metropolitană Cluj-Napoca pe o lungime de 21 de kilometri având 19 stații și un depou. Fiind construită din două tuneluri circulare, fiecare având o cale de rulare și un diametru interior de 5,5 metri. Ambele tuneluri vor fi forate cu aparate specializate pentru aceste lucrări, așa numitele TBM-uri sau cum le spunem în limbaj popular cârtițe sau șobolani", a transmis constructorul.
,,În prima a lucrărilor, între stațiile Țara Moților și Mănăștur, tunelele o adâncime între 26 și 67 de metri. Plecând din Sfânta Maria până în Piața Mărăști și Europa Unită, tunelurile vor fi săpate la o adâncime care variază între 16 și  27 de metri, iar cea de a treia secțiune a metroului, între Piața Mărăști și Muncii, tunelurile o vor străbate la o adâncime între 20 și 29 de metri.
Sistemul de metrou la cheie va avea cea mai modernă tehnologie de automatizare a traficului și anume nivelul IV, incluzând un centru de control integrat care susține funcționarea fără mecanic și servicii de transport de mare capacitate. În cazul metroului nostru, între 15.000 și 21.000 de pasageri pe oră și sens cu succedare a trenurilor de 90 de secunde", a declarat Șerban Iorga.

https://www.monitorulcj.ro/administratie/120241-metroul-din-cluj-este-un-proiect-ambitios-si-inovator-primul-mare-proiect-la-cheie-din-romania-si-unul-dintre-cele-mai-mari-din-europa

ariassis

Quote from: StefanCelMare on June 05, 2024, 03:14:05 PMNu este nici proiect tehnic aprobat, după cum subliniază Ionuț.

Proiectantii au participat la ultima sedinta de consiliu local. Daca bine am inteles din ce au explicat pe baza intrebarilor din opozitie, cam asta am retinut ca lucruri importante:
- nu au voie sa faca nici o schimbare fata de SF
- proiectul tehnic pentru tunel e gata
- proiectul tehnic complet, ce contine inclusiv amenajari interior si tot, nu are deadline momentan, se lucreaza pas cu pas, in functie de nevoi

loris

Quote from: nicolaem on June 05, 2024, 04:08:32 PMce penibili is, 5 fosti premieri prezenti

Mai multi premieri decat utilaje

TeoH9

Boc e live pe Tik-tok chiar acum, arata randari de la statiile de metrou facute de proiectant, are titlu mare "azi incep lucrarile la metrou". L-am intrebat de mai multe ori de AC sau PTE, si pare ca nu vrea sa vada intrebarea.
In schimb a zis de mai multe ori "chiar daca nu credeti, realitatea este ca au inceput lucrările". Penibil.

szaka_tutu

Supun atenției o serie de detalii despre asumarea politică a proiectului.
Un text de Cristian Ghinea.
https://comunitatealiberala.ro/un-om-care-isi-mananca-onoarea-la-batranete-emil-boc/

sebip

Un articol de can-can livrat în campanie electorala. Sper măcar ca o fost bună dorada.  :D

ariassis

Tarcea la ziua live

" Lucrările practic încep cu relocarea utilităților. Aici discutăm de metrou care merge printre blocuri, printre case, unde sunt utilităti ce trebuie relocate, pentru a putea intra cârtița la tunel, estimarea noastră este că la final de an vor ajunge 2 astfel de utilaje la Cluj, undeva în septembrie - octombrie, după care durează cam 2 luni și jumătate montarea lor, apoi vor intra efectiv la săpat"

Deci estimarea oficiala e ca TBM-urile incep munca la inceput de 2025.

szaka_tutu

#1254
TBM-urile pot avea o viteză de înaintare de câteva zeci de metri pe zi, dar din ce înțeleg dintr-un comentariu mai sus, TBM-urile pot progresa doar în ritmul în care casetele stațiilor sunt gata.

alexV

#1255
Din articolul lui Ghinea sunt in intregime de acord cu ideea de a aduce management expert din afara, care sa tina partea beneficiarului (cetatenii reprezentati de primarie) si care sa comunice bine. Altfel e riscul ca Gulermak si Alstom, mega experti in domeniu, sa ii joace pe Tarcea si compania ca la gradinita.


"Ce ar fi trebuit să facă Emil Boc: imediat pe resurse pe care le are în PNRR, să aducă experți buni din afară, pentru că nu ai cum să ai la Cluj experți în făcut metrouri".

Tot in articol e o trecere in revista a jaloanelor: au bifat primele doua jaloane, dar e imposibil sa le bifeze pe urmatoarele doua in timp util. Mai adaug o captura din drona cu startul electoral al acestui proiect. In afara de containerele constructorului si schela de cort, mai sunt vizibile in poza trei santiere rezidentiale, private.




alexV

#1256
@szaka_tutu si @sebip intr-adevar nu m-am documentat despre statia Sf. Maria. Mai jos e un detaliu din SF, luati ca referinta giratoriul cu Campului vizbil in centru:

Cu chenar albastru e sapatura statiei, 200m pe 22m si 22m sunt dimensiunile.
Cu chenar portocaliu e peronul central. Cu rosu intrerupt sunt cele doua linii, si se vede dupa peron in spatiul deschis se instaleaza doua diagonale intre linii.



Tot din SF planul de introdus si scos cartite. Remarc ca unde au "spart pamantul" politicienii ieri e sapatura deschisa, la statia 1. Tara Motilor. Abia de la statia 2. Teilor se intra cu TBM.




zol21

Avand in vedere ca mai multe proiecte sunt întârziate, cred ca termenele jaloanelor din PNRR vor fi prelungite ?!

tom_sawyer

#1258
Avem un thread dedicat pentru PNRR, te poți lămuri acolo.

szaka_tutu

#1259
Quote from: alexV on June 06, 2024, 03:05:13 PMCu chenar albastru e sapatura statiei

Chenarul albastru până la Accesul B înseamnă că și acel acces se va realiza tot prin săpătură deschisă?