[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertH

#1185
QuoteMenționez că conform planurilor de până acum, TBM-urile nu trebuiau scoase la cca. 39% din traseu, ci trebuiau să meargă până-n capătul celălalt.

Fals. SF pagina 634 si ai grafic la pagina 635. Planul original era intrare din Sopor si iesirea la Sf. Maria si apoi mutate TBM-urile in Floresti si apoi pe Muncii pentru ultimele doua sectiuni din proiect. 
Singurul lucru care s-a schimbat e ca TBM-urile nu mai pornesc din Sopor ci din Floresti. 

nicolaem

tot am aflat ceva important de acolo, proiectantii spun ca e gata proiectul pt tunel, apropo de alte lucruri false vehiculate in spatiu public de colegul de mai sus.

sebip

Daca i-am spus ca nu are o sursa buna de informatii m-o supendat din grup!  :D

nicolaem

sursele lui sunt bune. interesul e rau. nu e prima data cand minte si apoi daca e prins dispare o vreme de pe aici, pana gaseste un alt nod in papura cu care sa revina.

razvam

QuoteMinisterul Transporturilor propune suplimentarea bugetului instituției până la aprobarea rectificării bugetare pe motiv că există obligația realizării proiectelor de metrou din București și Cluj în proporție de 50% până la finele anului.

Ministerul Transporturilor propune suplimentarea bugetului instituției până la aprobarea rectificării bugetare cu suma de 2,7 miliarde lei pe motiv că există obligația realizării proiectelor de metrou din București și Cluj în proporție de 50% până la finele anului.

,,În ceea ce privește Planul Național de Redresare și Reziliență, calendarul componentei 4 – Transport sustenabil, mai exact calendarul jaloanelor asociate Investiției 4 – Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile București și Cluj-Napoca, prevede ca, ulterior semnării a 50% din contractele de lucrări (trim. 4 – 2022), să fie atins un progres de 50% în construirea liniilor de metrou din București și Cluj-Napoca (trim. 4 – 2024)", se arată in nota de fundamentare a proiectului de act normativ disponibil aici.

Restul detaliilor pe sursa

StefanCelMare

Deci vreo 180 de milioane de euro adăugate la buget.
Probabil vor merge toate la București, dar hei. Dă bine electoral și la Cluj.
Nu mai au mult de vândut pielea ursului din pădure, câteva săptămâni.
După alegeri - baftă.

https://www.monitorulcj.ro/administratie/120070-bugetul-ministerului-transporturilor-suplimentat-cu-840-de-milioane-de-lei-pentru-liniile-de-metrou-din-cluj-si-bucuresti

Fonduri suplimentare pentru metroul din Cluj
Guvernul a alocat 1,85 miliarde lei pentru finanțarea marilor proiecte de autostrăzi, cum ar fi Sibiu–Pitești, Centura Capitalei, Drumul Expres Pitești-Craiova, Autostrada Transilvania, Autostrada Târgu Mureș–Iași, și a suplimentat cu peste 800 milioane lei bugetul Ministerului Transporturilor pentru liniile de metrou din Cluj și București, potrivit proiectelor de pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi.

,,Alocarea a 1,85 miliarde lei în vederea finanțării proiectelor europene din domeniul transporturilor: Autostrada Sibiu – Pitești, Centura Capitalei, Drumul Expres Pitești-Craiova, Autostrada Transilvania, Autostrada Târgu Mureș–Iași.


Suplimentarea cu 840 de milioane de lei a bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru liniile de metrou din București și Cluj", ambele jaloane în PNRR, potrivit sursei citate.

Potrivit documentației adoptate, fondurile provin din fondurile de rezervă bugetară aflate la dispoziția Executivului.

nicolaem

din aceasi sedinta de CL:

Madalina Trică, din echipa de proiectare (METRANS Engineering SRL, cei care au făcut studiile de fezabilitate), a arătat că în cazul proiectului tehnic de la metrou, există finalizată documentația pentru devieri de rețele pentru secțiunea I. ,,Avem și avizul administratorilor de rețele și deja încheiate sub volumele de pereți mulați, astfel încât să derulăm lucrările și să consumăm fondurile europene (...) Proiectul tehnic va fi gata, conform graficului asumat de antreprenor. Acum există proiectele pentru toate rețelele , autorizația de lucrări (volumul de arhitectură total, devieri de trafic (...). Avem și subvolume care au o predare fezată)", au arătat proiectanții.


https://actualdecluj.ro/santierul-de-la-metrou-incepe-cu-devierea-retelelor-de-utilitati-ce-au-declarat-viceprimarul-dan-tarcea-si-proiectantii-despre-inceperea-lucrarilor/

ijwtsh

Asta e ultima problema, dar sunt singurul caruia i se pare ca numele statiilor sunt destul de neinteresante? Sunt subiectiv aici, stiu, dar cel putin in Bucuresti mi se pare ca numele statiilor sunt mai 'catchy', din lipsa altui adjectiv. 

ijwtsh

De aici aflam:

QuoteLucrările la noua linie de metoru vor fi inaugurate săptămâna viitoare, în prezența premierului Marcel Ciolacu.

doodoo

#1194
Sa marcam inceperea DEZASTRULUI !!! :-[  :(  >:(

PS - astept aplaudacii/naivii metroului sa se alinieze mai jos cu postari in care sa ma ia in balon, iar apoi vedem cine va rade mai incolo (sau va plange, mai degraba)

raulbogdan23

Pana sa se sape groapa de pe Calea Manastur cu str. Campului mai trece cel putin 1 an.

Prima data trebuie bagat TBM-ul si apoi sa isi faca drum pana acolo.

Pana atunci trebuie gasite si implementate niste variante de trafic (de ex. unele din propunerile lui Sabin Hasmas sau altele discutate pe https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2227.2550)

doodoo

Din start trebuie spus ca orice varianta de trafic de rezerva va fi un fiasco, nu are cum sa fie altfel gandindu-ne la cum se prezinta traficul din prezent, la liber dpdv al metroului.

Sa nu uitam ca aceleasi trasee vor fi impartite intre masini si sutele de camioane care vor transporta moloz si pamant non stop.

Sa nu omitem si faptul ca transportul public va avea mult de suferit, de exemplu tramvaiul manastur - gara va fi sistat ani buni.

...se anunta ani grei pentru viata clujenilor... :(

raulbogdan23

Fiasco sau nu, orice varianta o sa ajute (5 minute castigate pe care le poti petrece in plus cu familia si nu in masina, sure I'll take that).

Legat de camioane, acolo se poate cere sa se lucreze mai mult noaptea. Da ar fi un deranj pentru locuitorii din zona, dar nu pentru mult timp. TBM-ul scoate pamantul pe gura de intrare.

De ce se sisteaza tramvaiul Manastur - Gata? Eu nu vad nimic pentru a bloca transportul public pe linia de tramvai. Chiar si daca s-ar sista, hai sa fim seriori nu am avut tramvai in Cluj vreo 3-4 ani cand s-a modernizat linia si nu a murit nimeni.

doodoo

Quote from: raulbogdan23 on June 03, 2024, 11:43:04 AMDe ce se sisteaza tramvaiul Manastur - Gata?
Vad ca ai uitat ca trebuie sapate statiile pentru metrou, adica niste gropi de diametru de vreo 30m si adanci tot cam asa, situate fix pe traseul tramvaiului in capatul Manasturului.

Legat de trafic, nici o sansa pentru o rezolvare pentru perioada asta de santier...Noroc ca vorbim doar de vreo 15 ani...:(

alexV

Ne inflamam pt stiri la mana a treia. Nu avem nici organizare de santier, doar o autorizatie electorala.

@szaka_tutu posibil ca te-ai avantat cu speculatia unde vor scoate cartita (aia care nici nu e comandata probabil). Zona Sf. Maria e mai degraba la imensul pasaj Calvaria, si are logica fiindca exista spatiu. Nu cred ca poate fi vorba de giratia stramta mentionata de tine si preluata de ziar.