Deszăpezirea și mentenanța drumurilor iarna

Started by AlinC, December 11, 2018, 06:18:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Reluam o discutie vece...
NU exista o data limita pentru montarea sau demontarea anvelopelor de iarna.
Acestea au fost reglementate de Anca Boagium prin OG 5/2011.

Quote
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
(...)
2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifică și va avea următorul cuprins:
"28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau fără a avea montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate;".

Legea NU prevede date limita...
Cu alte cuvinte:
Si in iunie, daca urci pe Transalpina fara cauciucuri de iarna iar soseaua este acoperita de zapada, poti fi sanctionat.
Nici in in ianuarie, dar soseaua este uscata, NU poti fi sanctionat pentru ca nu ai avut cauciucuri de iarna...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Dacă mergem doar pe principiul de a nu fi sancționat e cam aiurea. În ianuarie ai toate șansele să te prindă zăpada sau să dai de alunecuș.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#47
Sanctiunea e una, fizica e alta.

Fizic cauciucurile de vara devin "lemn" la mai putin de +7°C. Cauciucul anvelopelor de iarna este gandit sa ramana moale si la temperaturi sub acest nivel, inclusiv la temperaturi puternic negative. Fiind insa mai moale, vara se uzeaza mult mai repede - practic pentru cineva care foloseste foarte putin masina e recomandat sa pastreze si vara cauciucurile de iarna, mai ales ca oricum la max. 5-6 ani trebuie schimbate ca imbatrânesc. Pentru cei care circula mult (peste 10.000 - 15000 km pe an) merita puse vara cauciucuri de vara, pentru a nu le uza pe cele de iarna, la cele de iarna fiind importanta adancimea profilului pentru a-si pune in valoarea calitatile pe zapada si gheata.

Personal cred ca e important ca iarna sa avem intotdeauna cauciucuri NOI, adica cumparate noi, nu second, ale unui producator de marca, pe care sa le folosim maxim 5 ierni si numai daca adancimea profilului este de minim 4 mm (recomandare automobil club german ADAC, la inceputul iernii, cand montam cauciucurile de iarna, sa aibe min. 4mm) - legal minimul este de 1,6mm, din fabrica adancimea este 6-7mm. Decat sa ne luam o masina noua sau aratoasa si apoi sa ne zgarcim cu anvelope vechi sau uzate, mai bine o masina mai ieftina, dar cu cauciucuri noi.

O buna parte a accidentelor rutiere din motive tehnice este cauzata de probleme cu anvelopele (ca. 50% din accidentele cauzate de probleme tehnice).

Daca vreti sa incurajati si productia locala, in Romania se produc Continental, Pirelli si Michelin. La Conti si Michelin exista tehnologia self-seal, cuie de pana la 5mm nu duc la dezumflare si se poate circula pur si simplu mai departe (nu se observa nimic in mers). Apoi un mecanic poate sa le si scoata si cauciucul se auto-repara:

https://www.michelinman.com/michelin-selfseal-technology.html

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Nu cred ca vrei sa te prinda zapada/inghetul cu anvelope de vara pe serpentinele de la noi. Din pacate unii soferi nu se gandesc prea mult la asta. Se uita afara in Bucuresti si vad soare in Octombrie, si cred ca la fel e si la 1000+ m. Nu iau in calcul nici ca noaptea temperatura scade si mai mult si ca mereu sunt sanse de lapovita/polei/ninsoare, sau ca la noi dureaza si o zi pana se intervine cu nisip.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Cauciucurile de vara nu devin lemn la 7 grade Celsius ci de acolo in jos un cauciuc de iarna va avea un comportament mai bun decat unul de vara. Iarasi nu e ok sa mergi cu cauciucuri de iarna vara, nu vrei sa simti cum se intinde cauciucul ala vara la 40 de grade atunci cand pui o frana mai sanatoasa.
Pentru cei care merg putin si nu vor sa investeasca in 2 seturi de anvelope sunt allseason-urile, nu vor fi wow pe nici un fel de vreme dar mult mai ok decat un cauciuc necorespunzator sezonului.

Dan74

Eu unul nu o sa-mi pun all-season niciodata, am vazut astfel de cauciucuri cum (nu) se comporta pe drum inghetat, desi erau noi nu aveau aderenta.
Eu circul numai cu cauciucuri de iarna, le cumpar second-hand dar nu mai vechi de 3-4 ani si minim 5 mm profil dar numai de la producatori de top si merg cu ele 2-3 ani in functie de rulaj. A trebuit sa franez brusc pe caldura dar nu am avut vreo problema. In schimb circuland vara pe la munte am prins frig si ploaie si m-au ajutat cauciucurile de iarna.

Cristi N

#51
Am avut prin 2015 - 2016 un set de iarna de Goodyear Vector de care am fost multumit mai ales cand am aflat ca erau all season nu cauciucuri de iarna. S-au descurcat onorabil eu mergand mai mult in afara orasului si iarna la ski. Din pacate am distrus doua din ele si o janta intr-o groapa din Bucuresti. :bash:

La viteza mare pe ploaie sunt mai bune cele de vara, stiu sa evacueze mai bine apa. Pe noroi, frunze umede si cam ce se gaseste atunci cand faci offroad sunt mai bune cele de iarna, nu degeaba scrie pe ele Mud & Snow. Cauciucurile de iarna isi arata calitatile pe asfalt uscat dar la temperaturi sub 7 grade C si pe zapada. Pe gheata adevarata nu te ajuta decat cauciucurile cu tinte, la cele fara, indiferent ca sunt de iarna sau vara o sa te duci sanie la fel de gratios.  :D

Harry

Primaria Ct a trimis filmulet cu utilajele care vor fi folosite anul asta


perfidus

Deci Primaria Constanta plateste clipuri de reclama pentru o firma privata care presteaza un serviciu externalizat pe baza de contract/abonament. O fi bine, o fi rau?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Poate reclama era "la pachet" cu deszapezirea... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Tot de la CT, e primul Can-Am Maverick snow plow pe care il vad in Ro. S-ar putea sa ma insel.


JohannDB

De ultim moment........  DN11 Brașov-Bacău......Îmi transmite un coleg, oprit la stația Rompetrol de la ieșirea din Brețcu spre serpentinele Oituzului spre Onești...
     Vânt puternic cu copaci căzuți, iar de cca 10 minute o ninsoare puternică.... De asemenea prin stație se anunță (de cei ce fac stânga-mprejur, că și Ojdula e închisă.... Cel ce gestionează restaurantul de aici (Brețcu-serpentine) cred că-și dorește "prelungiri" ale momentului...... Parcarea full de turisme microbuze și camioane.....



Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

iar ne-a luat iarna prin suprindere? Adevarul e ca pe 5 februarie, te gandesti ca mai e putin si vine primavara. Mai ales cand te gandesti cum a fost vremea in weekend sau cand vezi martisoare in toate magazinele  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Și în municipiu în Brașov e blocat tot. A nins ceva (nu mult, am văzut și mai rău), dar lipsesc utilaje. Sunt curios dimineață ce va fi.

JohannDB

Sunt în parcările noi de pe "Centura Brașov"..... Peisaj demn de poză de Crăciun, cu ninsoare "tradițională" din vremea copilăriei unora, când "iarna era ca....iarna" !!  :D   Am rezervorul plin, "webasto" toarce frumos la ton moderat (singura grijă e să nu de-n avarie, că voi chinui motorul ore-ntregi la ralanti) și mă doare lenea, dar mai aleș șalele de stat la volan, la căldura molcomă din mașină... Să  vedem ce-o fi când voi "face ochi" dimineață... Numai net-ul să nu cadă la laptop, așa cum a căzut cu două seri în urmă rețeaua Telekom la cei de prin Săcele, de n-au avut 24 de ore net, tv și voce, pe fibra optică/oftică.............