News:

.

Main Menu

Noduri rutiere

Started by cristi5, December 07, 2018, 01:39:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#15
Quote from: voicul on December 08, 2018, 01:14:34 PM
Cred ca mai corect scris este: se merge pe DN2 cu 130 - 180 pentru ca se poate/drumul permite.

In momentul in care va FI si REGULAMENTAR sa mergi cu 130 ... si dai intr-un giratoriu ...

La 1-2 km de Soimus e limita 130 si se intra direct in giratoriu, fara bretele curbate etc. Cate masini s-au infipt in giratie?

Daca faci asa ceva pe un DX sa zicem, pui frumos semnul ala cu masinuta "taiat", apoi dupa intersectie pui iar semnul cu masinuta. Soferii pierd un minut, drumurile economisesc/amana cateva sute de mii de euro.

cristi5

#16
Quote from: SkedFinger on December 08, 2018, 01:44:12 PM
Salutare! Se discuta strict despre intersectii existente sau/si despre intersectii ajustate local / idei proprii?

E forum, se discuta orice! Dar vorbim de intersectii pe drumuri de mare siguranta izolate de alt trafic. Adica nu improvizatii prin oras sau intersectii in T sau X pe vreun DN fara macar un marcaj sau o insula care sa faca intersectia mai sigura.

De preferinta intersectii confirmate de trafic, cu siguranta dovedita.

ghrt

Statistica ţine cont de şumahării care îi dau cât ţine trocuţa? La noi sunt mulţi şi drumul fiind liber îi stimulează. Dacă vine un motociclist cu 200kmph că e drum liber şi are prioritate, cum te mai asiguri stânga - dreapta? Nu de alta dar eşti vinovat de producerea accidentului şi fiind impact lateral protecţia dată de portiere nu e aşa de bună.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:12:46 PM
Curba spaniola, solutie pt intersectie a unui drum rapid cu drum cu trafic mult mai mic. Elimina curba la stanga in intersectiile T, elimina nevoia de a aloca spatiu de asteptare pt curba la stanga. Cine vrea sa faca la stanga, iese in dreapta, si asteapta perpendicular pe axul drumului, ceea ce e mult mai sigur.



Eu votez categoric impotriva acestui tip de intersectie, consider ca este o imensa greseala. Situatia devine cu atat mai critica cu cat:
- in intersectie creste viteza legala
- intr-o tara nu se respecta vitezele legale
- drumul este mai aglomerat

Ultima este esentiala: daca traficul este intens, sansa de a gasi o bresa in care sa nu vina nimeni din nici o parte devine tot mai mica. Daca si pe iesire se afla mai multe vehicule cu soferi de temperament diferit, apare nervozitatea si riscul unei treceri prea indraznete.

Alt aspect: deseori la intersectiile, atunci cand soferii trebuie sa se uite repede dreapta - stanga (deci sa traverseze un drum cu 2 sensuri de mers), se intampla ca motociclistii sa nu fie vazuti. Mai ales dupa ce a trecut un vehicul mai mare si din sens opus vine un motociclist sunt sanse. Acest tip de trecere dintr-un foc si fara semafor peste doua sensuri de circulatie trebuie EVITAT CU ORICE PRET. Chiar si in oras este periculos.

O astfel de intersectie este o mare mare greseala, nu trebuie sa se faca asa ceva decat daca nu se poate altfel. Nu trebuie creata situatii in care soferii sunt pusi la incercare. Exista soferi in varsta, exista tineri cu experienta redusa in aprecierea timpului in care un vehicul in miscare ajunge in intersectie (se uita scurt si vad o distanta mare, se uita in celalat sens, iar o distanta mare, si trec, dar primul vehicul posibil sa vina f. repede - asta se poate vedea numai la o noua privire, dar creierul este ocupat sa se uite in celalalt sens). Nu mai vorbim de diverse situatii in care i se mai atrage atentia soferului cu altceva, telefon, copil care plange, etc... De aceea este bine ca soferul sa aibe de urmarit UN SINGUR FLUX DE TRAFIC inainte de a lua o decizie.

Daca discutam de un "drum rapid" atunci lucrurile nu se raporteaza la faptul ca discutam de o intersectie cu un drum secundar sau f. slab circulat. Nu e corect sa spunem ca pe acel drum merg doar 20 de masini pe zi si de aceea este nejustificata o intersectie denivelata. Ba este. Din cauza ca discutam de un drum rapid. Daca e un drum rapid, este nevoie de un drum rapid, deci traficul a justificat ca el sa fie "rapid". De ex. pe centura Caransebes sau Lugoj, drumuri rapide sa zicem, care au chiar si unele intersectii denivelate, au fost lasate niste intersectii cu drumuri agrigole. Pe acolo evident circula foarte rar vehicule. MARE GRESEALA. Ca si la o autostrada, toate drumurile mici agricole trebuiau denivelate. Sunt zone perfect drepte, in campie, se circula tare, e nejustificat ca politia sa stea acolo la panda, exista alte puncte in care chiar sunt riscuri majore si trebuie respectata strict viteza (de ex. in localitate). Ori aceasta viteza mare cuplata cu iesiri sau traversari de vehicule lente sau in stare tehnica precara - asta e o mare problema.

SI LA AUTOSTRAZI, NU FLUXUL DE TRAFIC JUSTIFICA PASAJE ALE UNOR DRUMURI AGRICOLE PESTE AUTOSTRADA; autostrada insasi, cu vitezele ei, este justificare pentru ca si cea mai mica straduta care traverseaza autostrada sa fie denivelata.


Sper sa nu vad niciodata in Romania pusa in aplicare "pe un drum rapid" o astfel de anti-solutie.

DACA MAI CONTINUATI MULT CU ABERATII DIN ASTEA, CU ANTI-SOLUTII, CU DRUMURI 2+1 IN LOC DE AUTOSTRAZI, CU TUNELE PE JUMATATE, CU DRUMURI DE EVUL MEDIU... EU IMI VAD DE VIATA SI NU MAI INTRU PE ACEST FORUM. NU AM DE GAND SA CONTRIBUI LA CEVA ANTI-INFRASTRUCTURA. CREDEAM CA SUNT LA PRO INFRASTRUCTURA.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

vancouver...., subscriu la motivele enumerate în cazul acestei "curbe spaniole".... Nu aș vrea nici eu ca un astfel de model să fie motiv de inspirație pentru "gânditorii" noștrii în ale siguranței rutiere... Priveam la imagine și mă ducea gândul (la cum este desenată) că este "denivelată".
  La noi nu prea are ce căuta !! Chestia cu trafic redus pe "secundară" și starea de fapt a locului, se înscrie perfect în legile lui Murphy......

Allex

Eu o singura data in viata asta am intalnit "curba spaniola". Si anume, in Botosani unde virajul la stanga s-ar fi facut de pe linia de tramvai in lipsa acestei variante. Sa zicem ca acolo si-ar fi avut rostul, dar pe undeva unde se circula cu 100 km/h pe ambele sensuri nu as recomanda. Cu siguranta s-ar gasi alte variante mult mai sigure pentru aceste viteze. Sa nu uitam ca pe drumurile noastre, incusiv cele europene si inclusiv in afara localitatii (si incusiv noaptea) inca circula carutele.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

thinker

Asta e a treia postare pe acest topic si in toate explic cu argumente ca nu prea au unde sa fie aplicate astfel de solutii la infrastructura de la noi

insa pentru ca e un forum de discutii si dezbateri, poate ca e normal sa fie idei si mai inspirate si mai putin aplicabile la infrastructura din tara noastra si e important poate sa fie discutate, sa se inteleaga clar de ce ar merge sau de ce nu ar putea fi aplicate la noi, si o data vazuta situatia mers mai departe.

Poate asa ne reamintim de ce trebuie sa avem autostrazi si nu carpeli la drumurile actuale, iar modernizarile trebuie sa fie pentru urmatorii 20-30 de ani, nu raportate doar la situatia actuala. De 30 de ani nu gasim ca tara bani sa facem lucruri durabile pana la capat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#22
Eu nu fac decat sa prezint solutii din sistene rutiere cu siguranta de top si le documentez, ilustrez, etc.

De exemplu la curba spaniola (habar n-am de ce-i zic suedezii asa) o sa incerc sa caut cateva exemple pe harta si eventual normative (la ce MZA se preteaza de ex, ca nu poate fi prea mare nici pe principal) si statistici.

Cu respect dar cred ca asa imi petrec timpul mai cu folos pt comunitate decat raspunzand la eternul argument "n-o sa mearga in Romania" sau "nu exista in Germania/Italia/X" sau "ce idee creata, sa  nu cumva sa afle decidentii de la noi"

Daca are cineva statistici de siguranta despre curbe spaniole atunci discutam cu placere.

Daca vrea cineva sa ajute in cautarile de mai sus (de ex stiu sigur ca e o randare pe forum, un drum suedez nou cu cateva spaniole duble, dar n-o gasesc) ar fi minunat.

pasadia

Nu se potrivesc perfect descrierii de curba spaniola, nici nu stiu alte detalii (MZA, istoric constructie, etc...):

cristi5

#24
^  Topologic e aproape ca o curba spaniola "suedeza" :) dubla.

Zic aproape pt ca acolo fluxul principal se intretaie intr-un singur loc (minimizand riscul) aici sunt doua intretaieri la cateva zeci de metri distanta. Probabil nu e diferenta mare totusi.

Dar astea sunt chiar spaniole, probabil originalul :)

https://goo.gl/maps/WnjmkpPf7TD2

Sorin62

#25
Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
[...]
Mai jos o intersectie mixta, unde drumul secundar e denivelat dar nu sunt bretele pt toate directiile ci giratii. MZA pe drumul principal 19,5k la vest de cel secundar (16k la est). Interesant ca intre cele 2 drumuri se poate ajunge in 2 feluri pe orice directie...
https://goo.gl/maps/CcboNRkJUh32
[...]

Dacă ai drumul secundar denivelat, nu mai merită să faci giratoriu pe principal în cazul în care valorile de trafic nu sunt comparabile. Vezi nodul de la Gherghița sau de la Moara Vlăsiei de pe A3. Bretelele de acces și benzile de accelerare au un preț relativ scăzut față de prețul pasajului denivelat. Evident, soluția aleasă depinde de MZA de pe drumul secundar care se varsă în principal.

alecu26

Gand la gand cu bucurie Pasadia. Si eu sunt mare fan al acestor intersectii cu giratoriul taiat de drumul principal. Prima data am vazut in cluj (acum e refacut in giratoriu normal) undeva pe Pata. Dupa aia am vazut la capatul lui A2 inspre Bucuresti. Si foarte multe in Italia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vladb

^^^
Ala (sau alea, ca toate erau la fel) nu erau sensuri giratorii. Adica cu prioritate specifica unui sens giratoriu. Se apropiau ca si functionalitate de curba "spaniola" des invocata pe-aici. Nu gasesc, din pacate, nici o imagine pe google.

tudor

https://goo.gl/maps/LosARXYT8wm. Un nod mai complicat care este semaforizat.
A se vedea turbogiratia si trecerea de pietoni (care sunt convis are buton/temporizator).
Este solutia ieftina (si posibil de upgradat la nod denivelat candva in viitor pentru a asigura accesul comunitatii locale la "drumul express"  fara sa realizeze o gatuire a traficului de tranzit



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

#29
Avem si noi, la Piata Romana din Bucuresti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.