News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

tudor

^ Multumesc pentru explicatii.
Totusi: nu cred ca 36 km fara o iesire de pe autostr..ah... este drum express se justifica mai usor. In plus, e totusi o zona destul de dens populata.
Exact la fel ca  intre Slatina si Craiova "nodurile" au fost facute in dispret pentru comunitatile care o sa le foloseasca.
Apoi o sa ne miram ca acele comunitati o sa faca "noduri ad-hoc" in dispret fata de siguranta drumului.
In locul nodului de la Negreni care nu e la Negreni ci in mijlocul campului erau mai utile si mult mai ieftine niste noduri simple in T  cu drumurile judetene. De exemplu:

Powered by API/PUM imgur uploader

sharpe

Din ziarul local Gazeta de Sud : https://www.gds.ro/Local/2022-01-05/se-pregateste-coridorul-care-leaga-rocada-craiovei-de-centura-de-nord/?fbclid=IwAR1fb5XYmLnQLdWIYoX61OtKbVRq-0O7-Km7Iczz_hLAijU1HmVJnSc2xDw

Problema e grava si prezinta umflaturi (sau blocaje de trafic). Daca nu se misca cu proiectele astea 2 ( plus modificarea unor intersectii din semaforizate in sensuri giratorii la intrarea in oras) atunci in momentul in care (printr-o minune dumnezeiasca) termina TS tronsul 1 al DX o sa avem niste ambuteiaje si blocaje imense in zona de incarcare/descarcare din Bariera Valcii. Plus ca in articol nu e mentionata o alta problema, care o sa se agraveze pe viitor, odata cu constructia DX-ului Craiova-Tg Jiu : centura de nord a Craiovei este subdimensionata.O banda pe sens, in momentul de fata se aglomereaza la capatul sudic (zona Aeroport) in orele de trafic intens si o sa fie si mai rau odata cu deschiderea CraPi, cand traficul se va concentra pe zona respectiva.Trebuie neaparat largita la 2 benzi pe sens. Dupa deschiderea completa prevad ca o sa fie haos la capatul dinspre Craiova, pana cand lucrurile se regleaza singure....respectiv unii o sa foloseasca (ghidati de aplicatii de gps gen Waze) si alte intrari/iesiri decat capatul DX-ului.
Ţi-ai dori uneori să fii canibal, nu atât din plăcerea de a-l devora pe cutare sau cutare, cât din aceea de a-l vomita

AlexxC

@sharpe trebuie sa te contrazic! DX-Craiova-Tg-jiu va functiona ca o a2a centura paralela la centura existenta,preluand traficul de lung parcurs si cel care vrea sa intre in oras prin Craiovita sau Calea Severinului. Deci centura actuala va fi degrevata de trafic si nu este nevoie de o largire.
Vezi cum va arata infrastructura viitoare din jurul orasului si posibilitatile de descarcare...decente zic eu:
Cercurile rosii reprezinta principalele puncte de conectare cu infrastructura existenta.

Sealand01

#5973
Pasajul Garlesti este o poveste de 20 de ani, dar vad totusi ca se misca lucrurile... In cartierul asta stau si chiar e nevoie maxima.

Alex, conform master planului revizuit a6 va functiona ca o centura, dx-ul spre tg jiu pare abandonat in acel master plan.
Ce-I drept nici centura de sud a craiovei nu e trecuta si deja aproape s-au terminat exproprierile

Edit:Nu stiu de ce ai desenat Drumul Muntenilor, acolo e orice dar nu decent si nu de descarca ceva, este un cartier plin de case cu o strada ingusta care serpuieste, coboara si urca, descarcarea se va face doar prin pasajul garlesti

sharpe

@AlexxC : realitatea din teren bate hartile.Ceeace e destul de evident in cazul multor SF si PT din infrastructura autohtona.Eu vorbesc in primul rand din punctul de vedere al locuitorului Craiovei care se misca destul de mult ( mai am un pic si ajung la kilometri zilnici un taximetrist lenes) in oras si pe o raza de 10 km in jurul lui. Toate intrarile in oras sunt deficitare din punct de vedere al infrastructurii si sistematizarii circulatiei.Partea de nord-est (adica fix cea in care e capatul CraPi) se colmateaza dpdv al traficului acum, fara DX.Intrarile/iesirile in/din oras sunt cosmar intre orele 7-10 si 16-19 pe Bariera Valcii si Aleea 4 Simnic, la fel si pe  bulevardele Dacia si Decebal , Str Henry Ford, Str Caracal, bulevardul Nicolae Romanescu, segmente din Calea Bucuresti.
Realist vorbind DX Craiova-Tg Jiu nu se face in urmatorii 5 ani, deci nu-l luam in considerare pentru viitorul apropiat ca alternativa la centura, la fel si A6, dar valorile de trafic (atat local cat si de tranzit) or sa creasca fiindca zona se dezvolta atat industrial cat si comercial.
Si continua trendul de mutare in localitatile satelit ale Craiovei.
Si bulevardele/drumurile radiale (aici stam bine de tot fata de alte orase si tot se fac ambuteiaje) din Craiova nu au unde sa se lateasca.
Si craiovenii (poate mai pronuntat decat restul romanilor) sunt fuduli si tre' sa aiba fiecare masina lui (nu e iesit din comun sa vezi 2-3 masini la o familie) si nici nu ia in considerare conceptul de carsharing (vecini care lucreaza in aceeasi firma/zona dar merge fiecare cu masina lui la serviciu) sau transport in comun.

Bottom line : traficul din partea de nord-est are nevoie de modernizarea intrarilor in oras (si aici suntem limitati fiindca paralel cu bulevardele Dacia-Decebal e calea ferata) transformarea intersectiilor semaforizate in sensuri giratorii (ar trebui toate intersectiile semaforizate de pe b-dul Dacia transformate  pentru fluidizare)
Ţi-ai dori uneori să fii canibal, nu atât din plăcerea de a-l devora pe cutare sau cutare, cât din aceea de a-l vomita

Akittaqi

Nu e nicio schimbare fara de data trecuta. Cel putin nu pe bucata de la intrarea in Craiova.



Ionut

Rezultatul a jumatate de an de munca si monitorizare. Multumim tuturor donatorilor si sponsorilor!


Ionut

Si pozitie pe Facebook

PREMIERĂ absolută: primul timelapse de 6 luni pe un șantier! Vă prezentăm prima filmare de tip timelapse pe termen lung pe un drum din România făcută cu multă migală și răbdare în a doua jumătate a anului trecut: ...

În imagini vedeți capătul estic al podului peste Olt (zona viaductului peste Balta Milcov) aflat pe tronsonul 2 al DEx12 Craiova-Pitești executat de UMB. Am surprins toate etapele majore de după instalarea grinzilor: montarea predalelor, armarea, suprabetonarea apoi aplicarea hidroizolației și la final așternerea asfaltului.

Cei 40 de km între Balș Vest și Slatina Est vor fi primii kilometri de drum expres veritabil de la noi din țară, inaugurarea urmând să aibă loc, sperăm, până la sfârșitul primăverii.

Mulțumim tuturor donatorilor și sponsorilor, dar și celor care ne-au ajutat să instalăm camera! Va urma!

RaduG

Foarte fain unghiul ales pentru filmare. Felicitări! Shared.

mirceaeliade

buna idee ati avut, e foarte interesant.  si se mai si vede ca in ultimele luni au lasat-o mai usor pt ca nu se mai stresau sa deschida devreme

Sealand01

Licitatia pt sf dx-centura de sud a fost licitata după 1 an cat le-a luat sa o faca+1 cat a stat în licitație.
Vom avea un oras blocat complet în partea de nord, bineînțeles ca nu a venit nici actualul ministru cu clarificări, nici fostul ministru. Legatura a fost prevazuta în PNRR

oneLess


oneLess

CraPi 3

Cea mai recentă filmare cu Tronsonul 3 complet găsită de mine este din 6 noiembrie 2021 de la daniel.
Ar fi fost frumos să fi avut o filmare completă cu T3 acum la început de an/sezon.
Ar prinde bine la comparații peste un an.

ion59