News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 25 Guests are viewing this topic.

cmonea69

Quote from: PlayStation on October 29, 2021, 11:20:30 AM
Pe mine ma fascineaza cum UMB termina asa de repede dar nu face munca de mantuiala
Ce s-a intamplat in Bacau cu rostul de dilatare cel mai probabil a fost din greseala, doar nu isi propuneau sa le strice oamenilor masinile


       Nu a fost nici-o gresala a UMB-ului, nu le venisera acele cauciucuri(rosturi de dilatatie), dar politicul i-a fortat sa deschida si asa au fost fortati sa faca o improvizatie. Asa mi-a spus un muncitor din santier !

Feri

#5356
Poate nu este o idee rea sa se mentina limita cu 100 km/h sa zicem un an de la inaugurare, dupa care sa se faca o analiza comparativa cu autostrazile in privinta numarului de accidente si a cauzei lor. Daca procentul de accidente raportat la total vehicule va fi simular sau chiar mai mare fata de autostrazi, atunci cresterea vitezei nu ar fi indicata.

La 120 km/h(130 in depasire), pierderea controlului asupra volanului sau aparitia unui obstacol neasteptat pe carosabil, implica un risc mult mai mare fata de autostrada prin lipsa spatiului de redresare din cauza profilului expus si mai sus (benzi mai inguste/proximitatea parapetului median/lipsa banda stationare... ).

Cu atat mai periculos in cazurile de vizibilitate redusa cand, impresia mea de pe autostrazi este ca nu prea se respecta ajustarea preventiva a vitezei decat cand vizibilitatea ajunge minima. Posibil ca 100(110) sa fie mai ok pentru profilul asta.

Oricum, o greseala la campie constructia de drumuri expres in loc de autostrazi pentru conectare de regiuni sau orase mari. Acolo ar trebui drumuri expres numai dupa ce exista deja o retea minimala de autostrazi in zona si doar punctual pentru trafic local pe o distanta de 50-100km maxim.

ijwtsh

#5357
Quote from: Feri on October 29, 2021, 02:27:49 PM
Poate nu este o idee rea sa se mentina limita cu 100 km/h sa zicem un an de la inaugurare, dupa care sa se faca o analiza comparativa cu autostrazile in privinta numarului de accidente si a cauzei lor. Daca procentul de accidente raportat la total vehicule va fi simular sau chiar mai mare fata de autostrazi, atunci cresterea vitezei nu ar fi indicata.

Tocmai asta spunea Drula, ca pot sa fie mai multe accidente tocmai pentru ca unii soferi vor circula cu 100 km/h si altii vor circula cu cat le permite drumul.

Feri

#5358
Da, doar ca acum nu stim exact daca drumul va permite mult peste 110 ca nu avem la noi alt exemplu de comparatie.
Daca modificam la 120 dar in acelasi timp va fi  nevoie de limitari dese la 100 pe care nu o sa le respecte lumea, nu cumva va fi mai rau?

Xander

Viteza de proiectare a drumului este de 120km/h, de ce sa fie nevoie de limitari dese la 100?

zil

In Spania sunt limitari de 80 la ora pe autostrazi si au si radare !
Ai momente cand te intrebi daca aia chiar e autostrada.

elphax

Sa fim seriosi, bizonii merg cu 150 prin localitati, aici pot merge cu 200 daca vor. cum sa nu permita mult peste 110 ????
Pe autostrada / DX nu ar trebui sa ai restrictii de viteza decat daca e o zona gen intersectie proiectata cu limita mai jos. sau situatii temporare.

paulmare

^ aici cred ca a fost 100, acuma o sa livreze Umb primul tronson de drum expres, sf-ul e din 2007 sau ceva de genul, normativul a fost revizuit de 2-3 ori de atunci, oricum sunt multe portiuni unde se poate 120 pe proiectul actual si pune limitare la 100 unde chiar e geometria drumului de 100 sau pe podurile mari

shogom

Aia cu rostul de la Bacau s a mai discutat. Puteau pune o placa de metal sub uzura, pana venea cauciucul.
Dar UMB a facut atatea lucruri bune incat incidentul mi se pare total insignifiant.
Macar sa lase un rost neacoperit la fiecare 17km de autostrada contruiti in ritmul asta!
Adica sincer, oamenii chiar merita promovati si " bagati la mai multe lucrari.

SniperGuy

Quote from: Feri on October 29, 2021, 02:27:49 PM
Poate nu este o idee rea sa se mentina limita cu 100 km/h sa zicem un an de la inaugurare, dupa care sa se faca o analiza comparativa cu autostrazile in privinta numarului de accidente si a cauzei lor. Daca procentul de accidente raportat la total vehicule va fi simular sau chiar mai mare fata de autostrazi, atunci cresterea vitezei nu ar fi indicata.
...
Pornind de la logica asta, ar trebui sa scadem si vitezele de deplasare in afara localitatilor, nu? Avand in vedere ca siguranta pe un DN sau Drum European este net inferioara unui DEx.

Sa ai aceeasi limitare de viteza pe un drum expres cu cea de pe un drum european mi se pare o aberatie. Nu reiau argumentele pentru ca au fost exprimate de multe ori. DEx-ul este mai apropiat de o Autostrada decat de un DN.

cmonea69

Mi se pare o porcarie, chestia asta cu limitarea vitezei la 100 km/h pe acest DEx 12. Eu recunosc faptul ca, acolo unde permite(adica drum drept, trafic lejer, vizibilitate buna), merg si cu 110-120 km/h, pe DN-uri. Adica merg pe DN cu 110-120 km/h si nu pot sa merg cu 120 km/h pe DEx.

vancouver

Am mers recent pe unul din DX-urile mai lungi ale nemtilor: B50 Rheinböllen (intersectia A61) si Lautzenhausen, ca. 33km. Este compus din 2 sectiuni, una mai veche, fara banda de urgenta (spre A61) si una mai noua, cu o banda de urgenta / acostament gen aici la DX12. Peste tot limitat la 120 (la nemti drumurile 2+2 despartite de parapet median sunt si ele fara limita de viteza, fel ca autostrazile - asta in general. Dar pot exista limitari impuse local, cum este si aici).

Pe zona cu banda de urgenta ingusta am mers fara probleme cu 130 (am testat si 140 si a fost de asemenea ok).

Pe zona fara banda de urgenta noaptea fara trafic si eu circuland pe prima banda (mai ingusta decat pe autostrada) si la doar un metru mai la dreapta iarba sau balarii ... mai mult de 120 nu mi s-a parut sigur. Pe zonele de curbe mai accentuate am redus chiar spre 100. Ziua, cand pe prima banda erau camioane sau alte masini lente, banda de depasire fiind ingusta iarasi nu mi s-a parut safe sa merg cu peste 110-120.

Concluzie: e f. bine ca s-a facut acea mica banda de urgenta, creste mult siguranta, vehiculele de pe prima banda pot la nevoie sa mearga la limita din dreapta a benzii. Iar o limita de 120, ca in Germania pe zona noua din B50 mi se pare rezonabila.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Mersul trenurilor

#5367
Limita de 100 e pentru ca "drumul express" are rang de Drum National. (ar fi trebuit sa fie 90, nu stiu daca e legal sa fie 100 :)) )

Deci teoretic poate circula oricine pe acest "DN" (carute, bicilete, etc.)  :lol:

Trebuie "inventat" rangul de drumul express mai intai...

Feri

#5368
Important este ca in curand vom putea circula si testa la fata locului iar autoritatile pot ajusta reglementarea vitezei si ulterior la nevoie. :)

Un pic oftopic dar faptul ca suntem pe locul I la procentul decese rutiere https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Road_accident_fatalities_-_statistics_by_type_of_vehicle#In_2019.2C_Romania_had_96_persons_killed_per_million_inhabitants_in_road_accidents.2C_the_highest_in_the_EU , mai ales in ceea ce priveste pietonii, poate fi interpreta ca prea permisiva actuala limita de viteza pe de/dn

Alutus

Si eu sunt de parere ca pentru inceput 100km/h ar fi suficient...sa fim seriosi, cand va fi complet asta va insemna Craiova-Pitesti in o ora si putin...incomparabil cu cele 2 ore jumatate din zilele aglomerate.
Alea iacta est