Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

9 Members and 20 Guests are viewing this topic.

paulmare

#4965
p_mrs, excelente, si pozele, si vestea :)
Multumim

Van Adrighem https://adrighem.com/cat_rental/heavy-duty-crawler-crane/ - mie mi se pare ca au cumparat monstruletul verde, nu e inchiriat
Speram sa o mai vedem la lucru, mai sunt inca atatea de construit
Si asteptam filmarea lui Daniel, daca a fost acum doua zile in santier i-au spus cred ca azi e ziua Z :)

GeoRo

Multumim p_mrs! Excelente pozele si un excelent cadou de ziua mea  :cheers:

oneLess

era un ~flyer~ la o filmare cu Deme scris pe Hulk .

horatiu.cosma

#4968
Având ceva mai mult timp liber și fiind în zonă, am dat o fugă ieri pe tronsonul 2 să văd de la sol cum stau lucrurile, din aer fiind îmbucurați constant de filmările colegilor. Pe scurt, șantierul este impresionant, e greu de comparat cu altceva similar în România, poate Bechtel prin 2008-2009. Deși e săptămână liberă la ei, șantierul e mai animat decât altele ale unor constructori mediteraneeni. Se lucrează la ridicarea tablierului de la Olt, la parapete, ancore în zidurile de sprijin de la Găneasa, rosturi de dilatație,spart pereții mulați de la CF Găneasa, tablierul de la Olteț și ceva vegetal.

Ce m-a impresionat în mod special e podul de 1,7 km peste Olt (zona bălții Milcov), unde în ianuarie nu era nimic și azi podul e aproape gata, mai au de lucru 2-3 săptămâni la lisa parapet și hidroizolație (plus evident cele 3 deschideri metalice peste Olt, dar și alea estimez că în octombrie vor fi finalizate).

Un alt aspect wow e la asfalt și în special la uzură. Pe 7 septembrie a venit bitumul pentru uzură și în 10 zile lucrătoare au pus uzură pe vreo 20-25 km one way.

Punctele critice sunt la Găneasa la supratraversarea CF și la podul peste Olteț, însă lucrează puternic acolo și cu puțină baftă de vreme bună pot să le dea gata. Dar să trecem la poze, imaginile fac cât 1000 de cuvinte.

Capătul tronsonului de la Valea Mare, în spate e traversarea DN65 și tronsonul 3, în față tronsonul 2.
(GPS)


Am ajuns la asfalt și mă uit în spate spre tronsonul 3.
(GPS)


Pe stânga începe deja uzura.
(GPS)


(GPS)


Prinderea era ceva mai sănătoasă pe proiectele anterioare, cu acea bară suplimentară.
(GPS)


Uzură, arată și se simte foarte bine.
(GPS)


(GPS)


Au făcut din mai și până acum vreo 100 de km de șanțuri.
(GPS)


După 200 de metri începe uzura și pe dreapta.
(GPS)


Aici probabil vor scoate afară pentru a face panta taluzului.
(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

Casiuri.
(GPS)


Șanțuri, drum de întreținere.
(GPS)


Detalii.
(GPS)


Privire înapoi spre T3.
(GPS)


Dirijare ape spre casiu.
(GPS)


(GPS)


Detaliu stâlp de iluminat.
(GPS)


Ne apropiem de primul overpass pentru utilaje agricole.
(GPS)


Detaliu îmbinare parapete de pod cu parapete de drum.
(GPS)


(GPS)


Au pus hidroizolație și pe lisa parapete a podului, va avea un rol anticoroziv în special pe perioada de iarnă, când în zona asta ajunge sarea de la deszăpezire. E important să gândim proiectele și pentru ce se va întâmpla după ieșirea din garanție.
(GPS)


(GPS)


Privire înapoi, binder pe dreapta, acolo va fi viitoarea bandă de accelerare din parcare.
(GPS)


Am ajuns la primul overpass.
(GPS)


(GPS)


Detaliu șanțuri.
(GPS)


Urcăm.
(GPS)


Privire spre T3.
(GPS)


Structura e gata, hidroizolată, mai așteaptă asfalt, rosturi, marcaje și parapete.
(GPS)


Privire spre prima pereche de spații de servicii, avem balast stabilizat în ele.
(GPS)

horatiu.cosma

Am revenit la sol.
(GPS)


(GPS)


Am trecut de spații, privire înapoi.
(GPS)


(GPS)


Reintrăm pe uzură.
(GPS)


Înapoi.
(GPS)


Casiuri, șanțuri.
(GPS)


Tot înainte pe uzură.
(GPS)


Pe stânga e binder.
(GPS)


Înapoi.
(GPS)


Am ajuns la al doilea overpass pentru acces agricol.
(GPS)


(GPS)


Am mai mers vreun km până la o primă structură pe DX peste o cale ferată, privire înapoi.
(GPS)


Pe rampele pasajului au pus această plasă.
(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

#4971
Dreapta uzură, stânga binder.
(GPS)


Înapoi.
(GPS)


Am ajuns la structură. Uzura pe pod (și nu doar aici) au așternut-o de câteva săptămâni, ca să poată lucra la rosturi. Pe ST2 Retter a lucrat la rosturi în condițiile în care pe pod era binder, e ceva mai multă bătaie de cap cu fixarea la cote și protejarea rostului până vine și uzura. Se mai observă aici că nu au hidroizolat complet lisa parapete, mai sunt astfel de inadvertențe pe proiect, dar e de înțeles, la ritmul ăsta de lucru mai pot apărea mici scăpări.
(GPS)


Element mobil la parapete pentru glisarea între pod și terasament.
(GPS)


Sferturi de con finalizate.
(GPS)


Rosturile de pe partea cealaltă. E foarte ingenios cum au făcut și lisa parapete, o să vedem mai încolo detalii, practic au niște goluri prin care sudează elementul de placă, după care betonează și exact în același punct fac ulterior găurile pentru parapete, ca să fie siguri că acolo nu lovesc fierul din placă.
(GPS)


Continuăm pe binder.
(GPS)


DEx12.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Ne apropiem de nodul de la Pirelli (Slatina est).
(GPS)


Overpass-ul e recepționat și deschis circulației publice, iar bretelele sunt la nivel de binder. Aici e unul dintre punctele unde și-au făcut stocuri de parapete.
(GPS)


Utilaje în concediu.
(GPS)


Au închis cu balast stabilizat și zona scurtă pe care era deviată circulația pe DJ anterior deschiderii pasajului.
(GPS)


Continuăm pe binder, ne apropiem de un alt pasaj peste o cale ferată.
(GPS)


Am trecut de pasaj, privire înapoi, uzură cu rosturi finalizate pe el.
(GPS)


Aceeași plasă pe taluzele rampelor.
(GPS)


Încă o privire înapoi.
(GPS)

horatiu.cosma

Ne îndreptăm spre următoarea structură peste o altă cale ferată.
(GPS)


Aici am intrat pe un sector scurt cu balast stabilizat, pe pod e primul strat de asfalt (din cele două ce se pun pe poduri).
(GPS)


A intrat cine nu trebuia pe stabilizat.
(GPS)


Privire înapoi, se observă că și aici le-a scăpat ceva hidroizolație, dar poate revin, că încă nu au intrat cu parapetele.
(GPS)


(GPS)


Continuăm și ajungem imediat la următoarea structură peste DJ546D.
(GPS)


Continuăm.
(GPS)


După vreo 9 km de uzură/binder/stabilizat intrăm pe un prim sector (din vreo 6) care nu a văzut încă "negru". E vorba de vreun km, din care jumătate e podul din față (finalizat).
(GPS)


Mai au vreo 2 rânduri de gabioane și sunt sus.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


Am ajuns la rampa opusă, unde deja sunt sus.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


(GPS)


Și am ajuns sus, vedem de aproape gabioanele.
(GPS)


Sus pe pod, aici au hidroizolat complet lisa parapete.
(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

#4973
Continuăm spre Olt. După câțiva metri dăm de o vale îngustă și adâncă pe care o trec cu un podeț. Aici se vede foarte clar SF-ul făcut din birou. Dacă mai prelungeau cu 2 deschideri podul din spate, rezolvau civilizat traversarea.
(GPS)


Prima alunecare pe lot  :D. În comparație cu colegii de pe A3, aici a fost lux cu dealurile.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Și reintrăm pe binder.
(GPS)


Ne apropiem de Olt.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Zid de sprijin la rampa podului mare.
(GPS)


(GPS)


Și am urcat pe pod, avem hidroizolație pe cea mai mare parte a lui.
(GPS)


Săptămâna aceasta lucrau pe pod doar echipele de hidroizolație.
(GPS)


Detaliu sudură lisă parapete la placa podului.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Continuăm.
(GPS)


Aceasta este de fapt hidroizolația, e lichidă, se pune în operă foarte rapid, iar împreună cu acel nisip cuarțos gălbui dă rezultate extraordinare și pe partea de rezistență mecanică, dar și la elasticitate.
(GPS)


(GPS)


Nisipul este presărat peste hidroizolație și se lipește foarte bine.
(GPS)


Asta e hidroizolația.
(GPS)


(GPS)


Și nisipul cuarțos.
(GPS)

horatiu.cosma

Coborâm sub pod.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Ne apropiem de macara.
(GPS)


Detalii lisă parapete.
(GPS)


Macaraua e pe poziție de ridicare.
(GPS)


(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Tablierul pregătit jos.
(GPS)


Prima utilizare de către Deme, anul producției 2012.
(GPS)


Se fac înclinațiile la macara, au mai compactat platforma după ploaia de luni (trebuie grad de compactare perfect, înclinație 0).
(GPS)


(GPS)


În așteptarea suratei.
(GPS)


Podul de CF.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Am trecut pe malul opus.
(GPS)


(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

#4975
Continuăm. Următoarea structură, se lucrează la sferturile de con.
(GPS)


Am urcat pe binder și revenim să mai vedem odată podul.
(GPS)


Structura anterioară văzută de sus.
(GPS)


Ne apropiem de pod.
(GPS)


E foarte ingenioasă gândirea și la predale. Pe laterale au prevăzut o secțiune mai înaltă, astfel încât după ce armează placa și vin cu betonarea să nu mai fie nevoie de acele cofraje laterale greoaie pe care le vedem azi pe majoritatea celorlalte șantiere. Acel cofraj e eliminat și, astfel, se câștigă foarte mult timp în execuție.
(GPS)


(GPS)


Continuăm. Aceeași situație și aici, uzura pe pod pentru a face rosturile.
(GPS)


Detaliu canal...
(GPS)


Ne apropiem de intersecția cu DJ 677.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Grinzi depozitate pentru a fi transportate spre T3 (sunt toate gata) și T4 (a început producția lor).
(GPS)


Reapar stâlpii de iluminat, datorită spațiului de servicii din apropiere.
(GPS)


Am trecut de overpass-ul pentru DJ (unde în câteva săptămâni aproape au terminat de înălțat rampele și au armat placa pasajului) și am intrat în baza de grinzi. Utilajele parcate.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

Grinzile pentru T4.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Ieșim din baza de grinzi și reintrăm pe uzură stânga-dreapta.
(GPS)


Până la DN64 suntem doar la uzură.
(GPS)


Se lucrează la rosturi.
(GPS)


Am ajuns la subtraversarea DN64 la Găneasa. Aici mai au de făcut grinda de coronament pe câteva zeci de metri, plus ceva săpătură nesemnificativă.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Detalii piloți.
(GPS)


Armarea grinzii.
(GPS)


Aruncăm un ochi spre calea ferată.
(GPS)


Piloții de pe cealaltă parte.
(GPS)

horatiu.cosma

Și am ajuns la calea ferată. Au început să spargă piloții mulați ai incintei pentru a putea realiza noii piloți aferenți rampei podului. Soluția tehnică e o enormitate din toate punctele de vedere, dar nu e nici prima, nici ultima, CFR are renumele de a trage cu tunul după țânțari. Ar fi putut face un overpass simplu pe care UMB l-ar da gata în 3-4 luni. Și stați că nu e totul. Lângă structura actuală (unde trece azi trenul) se va mai face una similară, ca să avem la final 3 linii peste DX (cea normală, cea de perspectivă și cea de fugă).
(GPS)


(GPS)


(GPS)


Cealaltă culee.
(GPS)


Și aici s-a spart la greu și mai au de lucru mult și bine.
(GPS)


(GPS)


În prim plan TGV-ul ce va fi relocat.
(GPS)


Piconul în acțiune.
(GPS)


Elemente de tablier pentru CF.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


Am trecut de CF, privim înapoi spre ea.
(GPS)

horatiu.cosma

În continuare zidurile de sprijin, la un nivel mai sus va fi un overpass.
(GPS)


Se lucra la ancore.
(GPS)


Privire înapoi.
(GPS)


Marcaje pentru viitoarele ancore.
(GPS)


(GPS)


Reintrăm pe uzură (partea stângă).
(GPS)


O privire înapoi.
(GPS)


(GPS)


Continuăm spre nodul Piatra Olt.
(GPS)


Pe stânga (viitoarea bandă de accelerare) e binder, apar și stâlpii de iluminat.
(GPS)


Și aici avem binder pe bretele.
(GPS)


Overpass-ul e finalizat.
(GPS)


Bază și binder.
(GPS)


Urcăm pe overpass și privim pe DX12 în direcția Balș.
(GPS)


(GPS)


În direcția Slatina.
(GPS)


Spre giratoriul cu DN65.
(GPS)


Rosturi, uzură, parapete.
(GPS)


Spre Piatra Olt.
(GPS)

horatiu.cosma

Coborâm și continuăm spre Balș, deocamdată pe binder.
(GPS)


(GPS)


Carote.
(GPS)


Ceva vegetal.
(GPS)


Binder în continuare.
(GPS)


Am reintrat pe uzură pe stânga. Pe dreapta o să avem un km de antifonice în plin câmp agricol, multe felicitări celor care s-au ocupat de acordul de mediu.
(GPS)


Am ajuns în debleu, privire înapoi.
(GPS)


Înainte.
(GPS)


Protejare taluz cu geocelule.
(GPS)


Am trecut peste o structură mică, finalizată și ea, acum suntem pe binder.
(GPS)


Continuăm.
(GPS)


Ieșim de pe binder.
(GPS)


Privire de sus înapoi.
(GPS)


Continuăm în debleu spre viaductul Saru, privire înapoi.
(GPS)


Și am ajuns la viaduct, avem binder pe el.
(GPS)


Privire de sus spre viaductul Saru.
(GPS)


Înapoi.
(GPS)