News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 29 Guests are viewing this topic.

JohannDB

            @elphax .... Privind la imaginea satelitară de pe pagina asta ( a lui "alexd4u2"), de mai sus, apoi la ultimele două trei imagini de deasupra postării tale, aș zice că "istmul" de uscat ce se prelungește din malul estic al Oltului, mai bine de (peste) jumătatea lățimii cursului de apă (albiei) pe sub structura podului, va fi folosită pentru calarea unei macarale, ce ar putea ridica la poziție un segment de grindă preasamblată la sol, pe poziția definitivă de asamblare/consolidare.  practic ridică grindă cu grindă segmentele lipsă între capetele actuale dintre maluri.... Eventual/probabil (eventualitate dată de calculele de sarcină ale capătului de vest) ajutată de-o altă macara ce ar putea fi calată chiar pe tronsonul de vest (de pe malul de vest) al podului......  Sau poate un "mic" lansator ce utilizează capetele actuale de structură, de deasupra albiei, pentru reazem.....
             Asta ca o părere (a unui părerolog).. :)  :lol:  În esență, poate nu greșesc (mult).  Cert este că... nu-s constructor de meserie !

paulmare

JohannDB si la Oltet unde au grinzi doar de 50 de metri, si aici la Olt unde au in conlucrare doar 3 segmente de 50 70 50 si viaductele de acces sunt cu grinzile de beton de 36 de metri, la grinzile metalice de 50 de metri au folosit esafodaj si au ridicat cu doua macarale
O sa vedem, sunt baietii din zona cu ochii si dronele pe ei :)  - eu cred ca vor prelungi uvrajul (istmul, cum spuneti dumneavoastra) si Oltul va curge cu debit mic prin cei 50 de metri deschidere de sub prima portiune de 50 de metri unde este dalajul sudat
Podul CF din aval de podul construit de UMB a fost reparat de Strabag recent, au inlocuit niste segmente de tablier si sunt filmari pe youtube, Deme a adus doua senilate pe uvrajele din albia Oltului, pe care au asezat tablierele care au fost reparate sau inlocuite, ceva la fel cred ca vor face si de data asta
In filmari se vad placile de la dalaj, alea au niste conectoare speciale care se sudeaza de jos, trebuie sa aiba unde sa puna nacelele pentru sudori si inspectori 

mike_us

Își aduce cineva aminte: la Bacău cite luni a durat de cind au avut betonat podul mare pina la inaugurare?

bogdan4ice

^ Asa arata acum fix un an.



Par un pic mai intarziati dar cred ca e mai multa forta de munca pe teren.
Teoretic aici au 2-3 saptamani in plus deoarece nu trebuie sa fie dat in folosinta la inceputul lui decembrie, neavand alegeri anul acesta.

Ionut

Este foarte, foarte greu (spre imposibil) sa termine 40 km, cale dubla (full profile), pana la final de an (inclusiv decembrie, gen 22-25 decembrie). Dar, dar... pot termina niste bucati din cei 40. Si, parerea mea ramane, pot face ACUM un plan si o concentrare de forte pentru a termina o lungime mai mare pe sistem semi-profil.

dragos_on

La podul peste Bistrița este profil de autostradă. Aici sunt 2 benzi. Alte cantități de lucrări(beton, hidroizolare, asfalt, etc). In funcție de cât de cuminți am fost vom vedea Moș Crăciun ce ne aduce( half, full, 40, etc.). 

DarkFranck

Cred că există o obsesie legată de deschideri la sfârșit de an, de 1 decembrie (nu mai zic de deschideri grotești înainte de alegeri, de care sunt obsedați politicienii). Să se deschidă când e gata pentru trafic în siguranță, fie că e vorba de 12 februarie sau 18 aprilie, sunt zile la fel ca oricare alta.

Cred că deschiderile half-profile trebuie gândite în faza de precontractare și trecute în contract, pentru tronsoane dificile, montane etc. Nici nu e sănătos să pui presiune exagerată pe un constructor care chiar își dă interesul, dar are un lot lung și cu structuri mari. Atât timp cât deschid în termenul contractual, pentru mine e ok. Înțeleg că e o mare așteptare pentru lotul ăsta, că scoate blocajele de la Slatina și Balș, dar trebuie un pic de răbdare să avem un drum deschis traficului în condiții optime. 
Fluctuat Nec Mergitur

razvan96

Punctul de vedere oficial "din șantier" este ca daca nu va incurca prea mult vremea ambele loturi vor fi deschise. Worst case scenario, in caz de vreme foarte proastă, este deschidere anul asta doar pe centura Balș. Nu am idee daca exista varianta de mijloc, cu deschidere si la Slatina HP.

Fred

Quote from: DarkFranck on August 29, 2021, 12:55:06 PM
Cred că există o obsesie legată de deschideri la sfârșit de an, [...] Să se deschidă când e gata pentru trafic în siguranță, fie că e vorba de 12 februarie sau 18 aprilie, sunt zile la fel ca oricare alta.
Este foarte logica "obsesia" asta: sfarsitul de an calendaristic e de obicei si sfarsitul de sezon in constructii, in special asfaltari; daca e gata la sfarsitul de an, drumul se poate folosi peste iarna, altfel ajungi cu finalizarea prin aprilie-mai. Practic poti sa castigi alea 4-6 luni si merita incercat si nu, in aceste circumstante 12 februarie sau 18 aprilie nu sunt sunt zile la fel ca oricare alta.

DarkFranck

Nu e chiar așa o regulă, doar prin sud sfârșitul de an calendaristic e și sfârșit de sezon de construcții în ultimul timp (uneori chiar prin ianuarie, de fapt), că decembrie are de vreo 2 decenii aspect de toamnă târzie (și da, la șantierul de care vorbim probabil că anul ăsta se suprapun sfărșitul de an cu finalul de sezon în construcții). Prin Moldova și mari părți din Ardeal la început de decembrie ai deja îngheț și zăpadă și s-a cam terminat sezonul.

Dar nu asta era ideea, mă refeream că există riscuri să nu termine la final de an (indiferent că se suprapune sau nu peste final de sezon în construcții), va depinde și cum va fi vremea în lunile care au mai rămas, și nu cred că trebuie blamat constructorul, nici forțat să dea în trafic prea repede (ca la centura Bacău). 
Fluctuat Nec Mergitur

hefaistos

#4675
Eu sunt optimist in ceea ce priveste pariul meu, desi nu e sigur.
Pentru ca:
- UMB nu e "altii", stim noi care. A inceput asfaltarea pe multe portiuni unde terasamentul e gata. Deja "se vede negru" in multe zone si daca vremea va permite eu sunt convins ca pana la 1 octombrie vom vedea si strat de uzura pe alocuri. Deci nu vor avea de asfaltat 40 de km in restul de 3 luni ci mult mai putin.
- lucrarile de la podul de peste Olt sunt... asa si asa. Aparent sunt cu o luna in urma fata de situatia similara de la podul cel lung de la Bacau. Doar ca acolo critica a fost podul metalic scurt de la Rusi Ciutea.
Argumente contra:
- Din nou, si la lucrarea asta cele mai intarziate par a fi lucrarile pe structura metalica: segmentul de peste Olt si podul peste Oltet. Timp e dar lucrarile par sa stagneze.
- Vremea poate fi o mare pacoste, inca o luna cu ploi continue si orice termen se duce in balarii.

Sa nu uitam ca UMB a promis ca o termina anul asta dar nu e obligata contractual nici pe departe.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

naivu

Argumente contra (daca UMB nu a invatat nimic din surpriza neplacuta de anul trecut cu rostul sarit de pe podul de peste Bistrita):
- UMB e prea mandru ca sa promita ca da in circulatie si sa dea doar half-profile: nu i s-ar fi stirbit nimic din reputatie daca lāsa inchis, doar pe pod, sensul cu rosturile neterminate, dar s-a incapatanat sa dea full-profile pana pe 3 dec; Pizzarotti in schimb a stiut sa renunte la jumatate din pasajul peste CF si bretelele lungi de la Sebes ca sa poata termina restul pe 4dec!
- UMB nu stie sa apeleze la altii, incearca sa faca totul cu resursele proprii; Pizzarotti a stiut sa apeleze la toate fortele disponibile (inclusiv la Strabag, un concurent direct, sa vina sa asfalteze cu asfaltul personal)!
Altfel, sunt sigur ca poate da in circulatie pana la finalul anului, macar HP, tot tronsonul, inclusiv o descarcare prin giratoriu in DN65 la E de Slatina

hefaistos

Aici suntem de acord:UMB nu lucreaza cu "jumătăți".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

zuma80

Si eu urmaresc acest "serial"DX12 sezonul LD2 si sper sa se incheie anul acesta, si ma bazez pe presiunea data de celelate santiere care la anul au nevoie de forta de munca.
Din cate imi amintesc era o promisiune ca pe la final de iunie parca sa se dea in trafic supratraversarea de la Slatina (Pirelli) si intram in septembrie.
La Bals (Oltet) se misca foarte greu cu tablierul metalic.
Daca au avut parte de zile bune, de la ultima filmare a lui Daniel, cred ca au depasit jumatate din lungime suprabetonata la Olt.
Mai sunt 3 luni daca eliminam saptamanile libere, si daca ne uitam in urma la cat au evoluat de la 1 iunie avem sperante!
Pentru A6!

oneLess

#4679
după numărătoarea mea
la podul Olt , sunt 41 de deschideri duble ( 42 rânduri de piloni )
30 în stânga de unde au început să suprabetoneze
11 în dreapta , din care ( 4 grinzi + trei 50+70+50 peste Olt + 4 grinzi )
din cele 30 de deschideri duble spre stânga ( Slatina ) au suprabetonat 16,5 duble
( mă rog , 15 + 18 deschideri simple )
( filmare daniel , 24.08.2021 )
toarnă câte 3 deschideri simple odată
probabil din 3 în 3 vor face rosturile de dilatare