News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 19 Guests are viewing this topic.

NGC

T4

Quote from: hefaistos on November 17, 2020, 08:49:18 PM
Totul e ca printre reanalizari sa nu fie condiții de descalificare. Iar la asta NGC poate știe mai multe.

Quote from: NGC on November 17, 2020, 12:39:18 PM
Avem acum decizia CAB.

16.11.2020

Quote
[...]

Obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT S.R.L., SPEDITION UMB S.R.L. şi TEHNOSTRADE S.R.L., prin liderul Asocierii SA&PE Construct S.R.L., după cum urmează
- modul de îndeplinire a cerinţei referitoare la cifra de afaceri anuală generală, cap. III. 1.2 Capacitatea economică şi financiară, Nota 2, lit. b);
- cerinţa privind experienţa similară în proiectare;
- justificarea preţului aparent neobişnuit de scăzut cu referire la componenta din oferta financiară vizând preţul organizării de şantier;

- reevaluarea punctajului acordat pentru personalul cheie pentru serviciile de proiectare,
- reevaluarea punctajului acordat factorului de evaluare vizând perioada de garanţie a lucrărilor de 10 ani.

Pot fi descalificati acolo unde am marcat cu albastru.

NGC

#2911
Scriu un mesaj separat care sa poata fi sters daca nu e locul lui aici.

Eu ma straduiesc sa va prezint lucrurile obiectiv, chiar daca se pare ca pe unii ii deranjeaza asta. Ma refer in primul rand la unii colegi mai noi pe forum, dar si la fani ai unor "tabere", oricare ar fi ele. ;)

dorum

@NGC, se poate demonstra cautand postari ca nu ridic in slavi si nu sunt fan UMB... nu contest obiectivitatea ta, insa contest obiectivitatea CAB aici, punctual... :(

rocklee

se poate face recurs pe decizia CAB sau este definitiva ... :o

NGC

#2914
^ Nu se mai poate contesta decat la ICCJ, dar acolo nu se ajunge asa usor.

Quote from: florin74 on November 17, 2020, 02:58:24 PM
Comparand cele 2 decizii pe pe lotul 3, respectiv 4, imi ridica serioase semne de indoaiala calitatea actului de justitie in Romania.

Aici ar putea fi o problema. Au fost 2 complete diferite, dar deocamdata nu putem spune ca pentru lotul 3 s-a decis corect si pentru lotul 4 incorect, dar nici invers ca pentru lotul 4 s-a decis corect si pentru lotul 3 incorect, desi am o vaga banuiala. ;)

@dorum: Referitor la obiectivitatea CAB, poti sa citesti "printre randuri" in propozitia chiar anterioara acesteia.

Sa vedem totusi motivarile si argumentele prezentate. Daca oi avea timp, la un moment dat poate fac o comparatie.

horatiu.cosma

#2915
NGC, cu cât "audiența" pe anumite subiecte e mai largă, cu atât oricât de bine ai face tu lucrurile și oricât de obiectiv și corect le-ai prezenta, cu atât mai mulți vor fi cei "care știu ei mai bine cum stau lucrurile". Și dacă le-am zice că deja CNAIR s-a apucat de treabă și vrea să reevalueze ofertele cât mai rapid și să dea tot pe UMB câștigător, tot nu ar crede, că știu ei că contractul e valabil și nu se poate anula și mai știu eu ce. Asta e, cine ascultă și înțelege foarte bine, cine nu, asta e, viața merge înainte pe căi diferite și necoplanare.

Cât despre decizia CAB, este într-adevăr o surpriză, dar va trebui să citim motivarea (la fel și pe tronsonul 3), să vedem dacă au fost aspecte diferite, dacă într-adevăr s-a judecat aceeași speță cu unități de măsură diferite sau dacă sunt spețe diferite. Și în general în viață există nuanțe, zone de gri, detalii minore ce pot schimba într-o direcție sau în alta concluzia și ca să ajungem la fondul problemei, munca, documentarea, analiza, ascultatul fac mai mult bine decât săritul repede cu concluzia și cu certitudinea "știu eu că e așa" pe baza unor informații superficiale de suprafață.

Bachus01

Din motivele expuse de NGC unde pot fii descalificati cred ca ramane in picioare doar referirea la cifra de afaceri . Nu cunosc , nu ma pronunt . Capacitatea   economică și financiară se poate rezolva cu o linie de credit garantată de o bancă ,  si ei sunt bancabili fata de altii (nu cred ca este cazul , UMB fata de restul nu așteaptă să aibă facturile plătite sa poata înainta). Experienta similară pe proiecte au minim 4 loturi de A finalizate  (2 pe A3 2 pe A1 ). Justificarea de pret in legatura cu organizarea de șantier e nesemnificativă fata de diferenta de pret licitația de ceilalți competitori

voicul

Intradevar la data la care a fost lansata licitatia sa zicem ca nu aveau, dar acum:
"cerinţa privind experienţa similară în proiectare;"
Pai tocmai fac 2 loturi mai la V.

Si e discutabil ce inseamna similara, tinand cont de LD4 din portofoliu.
Ca si cum ai spune ca daca ai condus doar tiruri nu stii sa conduci masini mici, pentru ca nu le-ai condus.

Telenovela ... ce sa mai.

NGC

^ Experienta care se ia in considerare este cea avuta la momentul depunerii ofertei.

Quote from: Bachus01 on November 17, 2020, 10:53:46 PM
Justificarea de pret in legatura cu organizarea de șantier e nesemnificativă fata de diferenta de pret licitația de ceilalți competitori

O fi ea nesemnificativa in raport cu diferenta de pret fata de celelalte oferte financiare, dar daca ne raportam strict la organizarea de santier, vorbim de cateva sute de mii de RON la UMB si zeci de milioane de RON pe care le-au trecut ceilalti ofertanti. Atunci diferenta devine semnificativa.

MihaiD

În momentul ăsta sunt convins că e așa, că CNAIR vrea să reevalueze cât mai repede ofertele și să dea tot UMB câștigător. Mă număr printre cei care nu au nicio problemă cu asta. Au fost vremuri când era altfel, când UMB de pe locul 1 pierdea în fața unor turci de pe locul 3, care ne-au mâncat niște ani. Nu există justiție în compensație, dar dacă ar exista, mi-ar plăcea să decidă mai repede, aici, în favoarea UMB. Interesul meu e să avem autostrăzi, cât timp o companie demonstrează că livrează cu peste un an mai devreme, iar alții se târâie, îmi doresc ca acea companie să câștige contracte. Când UMB va gâfâi din vina proprie, o să-mi schimb părerea. Deocamdată, în calitate de contribuabil, mi-aș dori ca instituțiile statului să se profesionalizeze în așa fel încât să aibă oameni care să dea decizii de necontestat în favoarea companiilor care demonstrează ,,în teren", și cresc pas cu pas. Cum ziceam în altă parte, pe lotul Pizzarotti asfaltează cu utilaje patru firme, numai Pizzarotti nu. Unde-s utilajele cu care au licitat la asfalt? Sper, sincer, ca să citesc pt DX12 pariurile voastre despre deschideri la final de 2021, nu nervi, claim-uri, amânări și minciuni, ca pe alte proiecte. 

horatiu.cosma

#2920
^^^
Exact ce ziceam, unii le știu pe toate, ei nu cred lucruri, ei știu  :lol:. Experiența similară la proiectare are niște condiționalități pe care le-ați fi putut afla cu un minim efort, intrând pe SICAP la licitația respectivă (să fie realizate proiectările în ultimii x ani, să aibă o anumită valoare cumulată etc). Alea două loturi mai la vest nu se pun și nici TL1 care e în afara intervalului acceptat de CNAIR, iar pe A3 UMB a făcut un singur lot de autostradă, nu știu care e al doilea. Iar despre asta cu organizarea de șantier, nu așa funcționează lucrurile conform legii. Legea spune că dacă vii la licitație cu șmecherii (preț neobișnuit de scăzut), nu te mai lasă nimeni să propui un nou preț "te-am prins, dar mai îți dau o șansă", ci e descalificare. Iar despre linia de credit garantată, din nou, dacă v-ați documenta puțin prin lege, ați înțelege cum funcționează ofertele și evaluarea lor. Nu poți să vii la licitație cu o glumă de ofertă și să tot pansezi pe parcurs în funcție de ce probleme îți mai găsește comisia de evaluare. Ai ofertat, aia e, maxim clarificări ale situației depuse mai poți aduce.

vancouver

Deci cum ramane cu clauza de reziliere? O gaseste cineva?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Horatiu,

Moara Vlasiei - Ploiesti nu "se pune" la UMB?

Sau este prea veche?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Prea veche și aia.

Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit* in ultimii 5 ani** servicii de elaborare si/ sau actualizare si/ sau revizuire si/sau completare de Studii de Fezabilitate si/ sau Proiecte Tehnice si/ sau [Proiecte Tehnice si Detalii de Executie]*** pentru lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres in valoare cumulata de minim 6.000.000 Lei. *) Prin servicii duse la bun sfarsit se intelege: - servicii receptionate partial, cu conditia ca acestea sa fi putut fi utilizate de Beneficiar ca rezultat independent; - servicii receptionate la sfarsitul prestarii. **) ultimii 5 ani se raporteaza la termenul limita de depunere a ofertelor, cu aplicarea corespunzatoare a Instructiunii ANAP nr. 2/2017 (art. 13). ***) Se considera indeplinita cerinta "in ultimii 5 ani servicii de elaborare/ actualizare/ revizuire/completare [Proiecte Tehnice si Detalii de Executie***]" si in conditiile in care Detaliile de Executie sunt aferente unui Proiect Tehnic realizat anterior ultimilor 5 ani, de catre acelasi operator economic, cu conditia ca acesta sa faca dovada realizarii respectivului Proiect Tehnic prin prezentarea de certificate/ documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul beneficiar si/sau procese verbale de receptie si/sau alte documente relevante. In conditiile in care Proiectul Tehnic a fost prestat anterior ultimilor 5 ani, Autoritatea Contractanta va lua in calculul valorii pentru indeplinirea cerintei atat valoarea Proiectului Tehnic, cat si valoarea Detaliilor de Executie, cu conditia ca acestea sa fie integrate intr-un livrabil cu functionalitate independenta.

AlexxC

Pe "si/sau drumuri nationale" nu au avut niciun proiect care sa ii ajute?
Si cum tot timpul exista o parte plina a paharului...intarzierea/pierderea acestui contract de catre Umb va face ca acele resurse sa fie redistribuite pe alte santiere ,lucru care va duce la accelerarea lucrarilor si finalizarea lor in avans cu cateva saptamani,posibil chiar luni de zile.
In loc sa avem finalizate tr3 si tr4 in 2023 e posibil sa se finalizeze doar tr3 cu un an mai devreme (ca la Bacau).