Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 17 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Pe PiSi3 e mult metal sau mixt metal-beton, iar din clarificări nu se permit modificări de la metal la beton (dar deja suntem OT).

Legat de decizia CAB, concluzia e următoarea:

- contractul semnat cu UMB pe T4 se anulează
- se reintră în licitație și se reevaluează ofertele UMB, Rizzani, Mapa, China și se va da un nou raport al procedurii, după care probabil vor urma alte contestații

pest1969

Si sunt sanse pentru competitorii UMB-ului de a ajunge pe locul 1?

horatiu.cosma

Dacă la reevaluare UMB e descalificată (sau i se taie suficiente puncte cât să se anuleze avantajul prețului), atunci da. Dar nu prea cred. Vedem la runda a doua de contestanții ce va mai fi.

florin74

Greu de tot... Numai daca sunt descalificati din alte motive. (gen criterii cifra de afaceri, experienta similara, etc)
Oricum, mi se pare interesant faptul ca in ceea ce priveste oferta turcilor se face trimiterea la niste formulare care ar trebui semnate de responsabilul legal....ar fi super tare daca ar fi semnate de alte persoane...
Comparand cele 2 decizii pe pe lotul 3, respectiv 4, imi ridica serioase semne de indoaiala calitatea actului de justitie in Romania.

Sealand01

 justificarea preţului aparent neobişnuit de scăzut cu referire la componenta din oferta financiară vizând preţul organizării de şantier
Trebuie sa justifice UMB de ce oferteaza jos, ce prostie. Unii judecatori isi iau prea in serios rolul activ. Sper sa se miste rapid de tot CNAIR, dar sa o faca bine evaluarea asta, din pacate de aceasta data nu va mai semna inainte de CAB, indiferent cine castiga.

alecu26

este cerinta in lege privind justificarea pretului. Nu ai de unde stii ce hartii a cerut CNAIR in aceasta privinta si ce raspunsuri a trimis UMB.


Oare la LD4 a fost OK cand pretul pt CIC a fost de 100.000 euro? Sau ceva de genul asta?

Din pacate povestea cu pretul de dumping e doar poveste. O forma fara fond. Cata vreme nu ai niste preturi de referinta nationale e greu sa dovedesti ca pretul e de dumping. Tot timpul se gaseste un prieten sa iti dea o oferta de 100 lei metro cub de beton.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Sealand01

Credeti ca UMB va continua proiectarea? (respectand cadrul legal bineinteles) in acelasi timp cu tr3, find si de aceasta data sigura de castig, iar la primavara sa mai stea dupa atribuire putin si sa intre in executie? Sau opreste proiectarea, care probabil era cam pe la mijloc, din ce se spunea in februarie/martie voia sa intre pe ambele tronsoane si se focuseaza doar pe 3. Asta este o luam, pas cu pas, probabil o sa avem finalizarea Tr 2 Centuri, Tr 2 complet, tr 1 partea din el (muzeu), tr3 vs tr 1 (6km) o sa fie cam p-acolo, tr 4

dr4qul4

Din pacate asta este calitatea actului de justitie in Romania. Fiecare judecator are libertate deplina in a gandi cu dosul. Din prostie sau din interes.
Vb la modul general, nu doar de acest caz. Sunt mult prea multe decizii intoarse radical de instanta de rang superior. Parca ar judeca dupa legi diferite. La noi procesele nu se termina decat dupa decizia instantei supreme. Care evita de obicei sa dea verdicte, insa dispune rejudecatea cazului de la 0.
Contestatia avea sanse mici de reusita. Insa luand la puricat oferta UMB, este posibil sa gaseasca o chichita de care sa se lege. Ofertele depuse sunt doar munti de hartii. Birocratie pura si nimic mai mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

^
Eu acum sunt putin confuz.

La ce se refera atunci aceasta fraza: "Menţine în rest decizia CNSC. Respinge cererea privind anularea procedurii/contractului"? Se refera la anularea procedurii de licitatie? si nu a contractului? Contractul fiind anulat fiindca s-a dispus reluarea procedurii de atribuire?

Sa inteleg ca acum urmeaza reevaluare, declararea unui nou castigator, si apoi contestatiile de rigoare? Deci practic cel putin 1 an?

Si ce se intampla daca aceasta decizie era data peste 1 an si deja era gata proiectarea si era deja AC si executie pe la 20% - caz fericit sa zicem? UMB nu primea nici un ban? Eu tot nu inteleg diferenta intre asta si lotul 3.... Sau doar completul de judecatori a fost diferit si au avut viziuni diferite?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Ne-ar trebui pe forum un avocat/jurist pasionat de infrastructura...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bachus01

Din ce sa mai discutat , daca CNAIR si UMB au sange in instalatie se poate merge mai departe cu executie . Contractul a fost semnat . In nefericitul caz in care nu vor fii ei declarati castigatori , firma declarata poate cere despagubiri . Asta daca am inteles bine , un coleg mai cu experienta poate confirma sau infirma .

Ce nu inteleg , antipatia unora fata de Umb  . Dar tind sa cred ca sunt mai multe in joc .

Bine macar ca situatia este clara pe lotul 3 , si se poate face acel nod de la capatul lotului 2 .  Iar in cel mai fericit caz lotul 1 va fii deschis odata cu lotul 3 . Iar pe lotul 2 o estimare realista intre dec 2021-mai 2022. Depinde decand o sa inceapa executia pe A3 si A0 . Deja utilajele de pe A7 sau injumatatit si sunt relocate pe DX

Sealand01

Evaluarea tehnica e durat 4 luni, 2 de stare de urgenta, iar cea financiara 20 de zile, se va astepta motivarea, sa zicem o luna, dupa maxim 2 luni, adica undeva pe la 1 feb- 15 feb sa vina reevalurea.  A durat 4 luni jumatate de la afisarea clasamentului pana astazi, deci undeva pe la 15 mai sa avem o noua decizie CAB, ce zic eu este copiat dupa procedura actuala, dar cred ca se poate face mai repede totul, adica ai deja o decizie CAB pe care o respecti. Da, doar alta viziune a completului 3 in comparatie cu completul 2.
Edit :Tibi, un avocat specializat in asta, nu doar pasionat ca la ce hotarari se dau..

hvm

Pentru minte tot neclar e. Trebuie oricum asteptata motivarea, dar oricare ar fi aceasta daca se anuleaza contractul o sa se stea cam cel putin 8 luni pe tusa pana cand se semneaza celalalt contract.

Eu nu inteleg de ce spui ca exista o decizie a CAB care trebuie respectat. Nu e ca si cand CAB a decis ceva (cine este castigatorul) si ca orice decizie se ia in reevaluare o sa fie definitiva. Dupa acea reevaluare cu siguranta o sa avem alte constestatii.

Conform postului lui @NGC eu totusi inteleg ca la CAB decizia ar fi trebuit sa specifice ca se anuleaza contractul si, dar acest lucru nu e mentionat. sa inteleg ca se subantelege in baza altui articol/legi ca acest contract devine nul?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

"Respinge cererea privind anularea procedurii/contractului" se referă la anularea licitației. Conform CAB, licitația continuă de la momentul evaluării ofertelor. Există clauză în contractul semnat între CNAIR și UMB prin care dacă CAB întoarce decizia CNSC, contractul devine nul. Deci mai zic odată, poate de data asta mai clar: licitația e repusă în drepturi la momentul evaluării ofertelor, contractul semnat cu UMB se anulează, CNAIR va reevalua ofertele conform deciziei CAB și va da un nou câștigător. Speculez că va fi tot UMB. După care vom avea iar CNSC, CAB etc.

hvm

^
In cazul acesta trebuie sa recunosc ca ma bucur ca s-a incercat urgentarea.

S-a semnat contractul in speranta ca solutia va fi favorabila. Daca era favorabila eram deja cu 2 luni in avans si acum posibil sa se se fi apucat UMB de proiect. In schimb, asa se urmeaza traseul firesc prin care se face reevaluarea, si continuam de unde am ramas. No harm done. Ne-a oferit posibilatea sa umplem 2-3 pagini de comentarii pe aici dandu-ne cu presupusul... Oricum ar fi nu cred ca UMB a facut mare lucru pe lotul 4, probabil s-a concentrat mai mult pe lotul 2, si apoi a intrat in lotul 3 cum s-a respins contestatia acolo. In lotul 4 ar fi surprins sa fi intrat, dar oricum ar fi, sper sa ramane UMB pe primul loc. Ar fi pacat sa il prinda altcineva de coada si sa patim ca la pizzerie sau la teatru. :)

Abia astept sa vad cand termina UMB ce le-a ramas pe aici. Nu ma hazardez cu pronosticuri, dar sunt aproape sigur ca o sa se incadreze in termenii contractuali.... Singura nesiguranta e daca se schimba iar conducerea la CNAIR si incep faultarile pe principiul "intrarii prin alunecare la firul ierbii"..

:)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici