News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 32 Guests are viewing this topic.

pasadia

Cine stie sa citeasca ce scrie NGC isi da seama ca doar printr-o minune juridica vor fi terminate T3 si T4 de catre UMB. Si oricum nu prea curand.

vlad_gero

^am rugamintea sa "imi traduci" ceea ce a scris NGC ca eu sincer nu stiu sa citesc. nici dpdv juridic nici dpvp tehnic

pasadia

Speculatia mea e ca sunt in cercetare multiplele atribuiri catre UMB derulate in ultimul an. Si ca nu sunt toate legale. Dar cercetarea se face la Bruxelles si e mai degraba probabil ca ea sa se incheie cu o corectie pe fondurile atribuite Romaniei. Insa nu as exclude si eventuale rezilieri facute pentur a repara imaginea si a salva fondurile (daca corectia va fi prea mare).

Dar inca odata - eu doar speculez, nu am date din interior. Iar cei care au informatiile nu vor confirma deocamdata nimic.

danielCD

Las și eu câteva idei cu privire la aceste "speculații".
1. Nelegalitatea unei proceduri de atribuire nu o face Bruxelles ci instanțele române. Altfel, ar însemna o încălcare gravă de către Bruxelles a unor principii elementare de drept.
2. Împrejurarea că au fost analizate și respinse contestațiile la rezultatul atribuirii nu face decât să întărească și mai mult ceea ce poate era la început doar o "prezumție" de legalitate a procedurii.
3. Dacă o societate câștigă majoritatea licitațiilor la care participă în condiții depline de concurență loială prin preț și condiții tehnice mai bune, nu poate fi interpretată ca o prezumție de atribuire nelegală.
5. Însă, Bruxelles ar putea pune piedici, cred eu, la contractul de finanțare. Nu mai știu dacă sunt deja semnate pt tronsonul 3 și 4. Sigur, argumentele ar fi altele, nu neapărat în legătură cu câștigătorul, dar consecința indirectă ar fi asta: prelungirea semnării contractului de finanțare.
6. In situația în care contractele de finanțare pentru execuție sunt deja semnate, ar putea, teoretic, să le pună în discuție pe cele nesemnate încă.

Sper ca aceste "speculații" să rămână la acest stadiu, iar cei care vor câștiga de acum încolo licitații să execute lucrările la calitatea și ritmul celui de pe "locul 1", care acum, fără dubiu, este UMB.

jaston

Am si eu o intrebare, sa mi fie cu iertare, se face de 2 ori AM o data la SF si o data la executie sau 1 singura data? Multumesc!

horatiu.cosma

^
AM (acordul de mediu) este unul singur, însă el se poate updata de oricâte ori este nevoie, în funcție de ce modificări apar pe proiecte.
^^
Info legate de cererea de finanțare sunt pe pagina precedentă. CNAIR a depus cererea de finanțare pentru întreg proiectul Craiova-Pitești, deci deocamdată nimic nu e aprobat. Nu aș crede că UE ar apela la asemenea argumente pentru a nu aproba o aplicație de finanțare "că e același constructor în mai multe locuri", s-ar lăsa cu scandal mare și ar da apă la moară altor grupuri.

pasadia

Bruxelles-ul va cerceta nu legalitatea atribuirii către UMB ci calitatea caietului de sarcini, a evaluării comisiei, criteriile și altele ce țin de activitatea interna a CNAIR. Și vor apela la corecții financiare dacă constata ceva greșit. După aia e treabă statului romana dacă continua contractele deja încheiate sau le reface.

vancouver

Statul roman nu are posibilitatea sa rupa un contract pentru ca niste angajati proprii ai statului au facut greseli. Orice astfel de intentie este profund nelegala (ar fi o reziliere abuziva) si consecinta e una singura: castigarea fara drept de apel in instanta a unor despagubiri uriase de catre antreprenor.

Singurul motiv pentru care se poate rezilia un contract de catre o parte, sunt cele stabilite in contract si cele stabilite prin lege. In principiu numai si numai daca cealalta parte incalca grav contractul. Deci statul poate sa rezilieze numai daca UMB incalca grav contractul, ceea ce nu se va intapla.

Daca in cadrul procedurii de atribuire s-au facut greseli de catre functionarii statului roman, asta nu poate avea nici un impact asupra contractului. Doar asupra acelor functionari sau asupra statului roman ca entitate sau asupra unei parti a statului (MT, CNAIR).

Cel mult, dupa descoperirea unor neregului ale functionarilor, se pot face acte aditionale la contract, care sa regleze acele aspecte in neregula cu efect numai pe viitor si numai cu acordul ambelor parti. Anularea actului de atribuire a contractului nu este posibila, fiind ca nu se poate interveni in trecut.

Interventia in trecut = anulare se poate face numai daca se dovedeste reaua credinta a UMB, adica depunerea cu buna stiinta a unor acte false sau gresite. Pentru asta trebuie proces. Pana atunci DX12 e gata.

-----------

In alta ordine de idei, UMB lucreaza deja la proiectare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

goldorak

Quote from: pasadia on November 11, 2020, 06:57:36 PM
Cine stie sa citeasca ce scrie NGC isi da seama ca doar printr-o minune juridica vor fi terminate T3 si T4 de catre UMB. Si oricum nu prea curand.
Scuza-ma dar nu prea inteleg ce anume iti permite sa fi asa de afirmativ colege forumist ("minune juridica" chiar asa??..)
Eu nu am acces la surse de informatii privilegiate, dar considerand doar ce s-a publicat in mod oficial pana acum, nu vad de ce ar trubui sanctionat UMB : a fost aceasta companie condamnata pentru coruptie sau nerespectarea vreunui contract in perioada recenta?..
Sunt sigur ca imi veti raspunde ca nu UMB este problema ci faptul ca CNAIR nu stie sa faca studii de fezabilitate, sa redacteze caiete de sarcini corecte si sa organizeze corect licitatiile..
Fie si asa, nu va contrazic.. dar repun intrebarea : din moment ce UMB castiga LEGAL, fapt confirmat de toate instantele judiciare pana acum, de ce oare ar trebui reziliate licitatiile T3 si T4 de exemplu?
Si presupund (prin absurd si niciodata sper eu..) ca licitatiile T3 et T4 vor fi din nou anulate (de data aceasta in urma unor decizii la nivel UE), nu credeti ca UMB ar fi indreptatit sa ceara la randul lui dezpagubiri in justitie?
Ce credeti voi ca este "suspect" in ochii Bruxelului, faptul ca aceasta firma (din intamplare romaneasca..) castiga prea multe licitatii dintr-o data?..
Sa nu fiu inteles gresit : nu critic nici o instanta europeana si nu am nici un chef de sloganuri nationaliste, dar ma surprind aceste "soparle" lansate aici impotriva unei companii care.. isi face treaba!.. (ca e ea romaneasca asta e un detaliu..)


pasadia

Repet încă odată: e speculația mea.

Cât privește restul comentariului - faptul că în instanță câștigă UMB nu înseamnă decât că atribuirea e legală in condițiile prevăzute de caietul de sarcini dat de CNAIR. Dar asta nu înseamnă că acel caiet de sarcini e cel mai corect posibil sau că comisiile de valuare fac cea mai bună treabă. Una e procesul din instanța și la cu totul altceva se referă speculația mea.

Și cu asta încetez căci nu cred că o simpla speculație trebuie discutată. O să zică poate cândva  NGC dacă am avut vreun strop de inspirație sau era despre cu totul altceva.

archaeus

NGC a postat undeva, nu mai gasesc, faptul ca ceva autoritate cerceteaza atribuirea unor contracte catre UMB, daca imi aduc aminte bine.

raulbogdan23

#2831
^
Cred ca asta cautai:

Quote from: NGC on October 10, 2020, 02:01:55 PM
Aici sunt cateva precizari care se pot face in acest moment.

- Este prea devreme a spune daca la final de va ocupa Parchetul European de astfel de probleme cu licitatiile cu fonduri europene. Am si sters acum textul de sus, pentru a nu genera discutii inutile.
- Problemele despre care vorbim sunt valabile la mai multe contracte atribuite sau in curs de atribuire catre UMB.
- La controlul ex-post sau la controale ulterioare, o parte din achizitiile publice incheiate cu contracte semnate cu UMB (A3, A0, DX12, etc.) ar putea fi luate "la bani marunti".
- Asa cum a spus si Horatiu mai sus, nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o, ci sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor.

archaeus


vancouver

#2833
Da e clar: NGC: "nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o, ci sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor."

Asta sigur nu va avea nici un impact asupra derularii contractului. Si una e sa investighezi, si alta e sa dovedesti o neregula. Pana termina ei de investigat, se va circula intre Slatina si Pitesti.

Cum au spus si altii, cel mult ne putem astepta peste 3-4 ani la ceva corectii.

Am mai intrebat si eu in stanga si dreapta: in acest moment nu exista absolut nici o problema pentru UMB pe DX12 lot 3. Singura problema la nivel general pe DX12 este revizuirea AM, dar e si aia in curs de rezolvare.

PS. Chiar daca UE refuza complet sa finanteze DX12, acesta se va face, urmand a fi platit integral de la stat. Am intrebat si asta si nu exista alta cale, dat fiind ca deja sunt semnate contracte. Cel mult sa se dea finantarea cu lingurita, daca vine cine nu trebuie la guvernare - dar UMB a lucrat si alta data pe datorie si si-a recuperat ulterior banii. In cel mai rau caz in instanta.

Ca principiu, asa cum am mai spus, incepand cu 2021 trebuie cheltuiti ANUAL, IN AFARA DE FONDURILE EUROPENE inca aprox. 6 miliarde de euro de la stat pentru proiecte de infrastructura. Timp de 10 ani. De aceea e o presiune uriasa sa se inceapa cat mai repede tot ce se poate face.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Bachus01

Singura cale   "ipotetică" pentru rezilierea contractului/contractelor ( ferească sfântu)  ar fii doar daca ar exista si ar fi confirmata de către o instanță o "spaga" Umb-Cnair.  Sa ne aducem aminte de Ungaria , acolo sau facut pe fata si nu sa reziliat nimic.

Dar eu cred si sper ca sunt/vor rămâne doar la nivel de zvonuri (intenționate sau neintentionate) din următoarele motive :
1. UMB nu a castigat peste tot . Au fost destule licitații unde au participat si nu au câștigat. 
2. UMB a pierdut si loturi la contestații
3. Exclud varianta cu caietul de sarcini.
4. Au câștigat multe contracte datorita la OFERTA FINANCIARA . Aici au un mare avantaj fata de multi competitori . Majoritatea flotei/utilajelor sunt amortizate (exemplu la fabrica de grinzi , concurentul X oferteaza grindă cu 5000 euro, UMB o poate oferta cu 4000 , nu are costuri de transport,  doar cel de leasing , materie primă si mana de lucru )  si nu lucrează cu multi subcontractori ( adica profitul subcontractorului , se poate vedea in scăderea pret) . Sau nu închiriază un buldo cu 100 euro ora , il are deja amortizat iar costuri îi raman doar întreținerea,  carburantul si angajatul)
5.  UMB nu prea umbla cu contestatii si claim uri , închid contractele in termen , iar de aici e normal sa mai apara unele mici ajutoare/favoruri in  Cnair.  Ii dam ce trebuie , după stam linistiti pana la final. 
6. Cat despre evaluarea ofertelor nu ma pronunt.  Dar dacă există suspiciuni se poate verifica usor si rapid banuiesc. 

Eu cred ca era problema daca firma X venea cu pret sub UMB iar UMB era declarat câștigător.  Nu cred ca a fost cazul . In plus pana la terminarea investigatiei santierele pot fii gata .

Au mai fost discuții dosare despre Strabag mult mai grave si nu sa intamplat nimic