News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

bacovia

Ar fi bine sa semneze si la Centura Oradea atunci.

snackhunter

Pe langa entuziasmul semnarii T3 si T4, eu vad o veste excelenta pornirea exproprierilor la Ghercesti.

In alta ordine de idei, acum avem deblocat si AC pe 100% din T1 si in sfarsit italienii pot sa tureze motoarele sau nu am inteles eu bine?

Ionut

Va rog nu mai deviati de la subiect. Discutia despre ce face UMB cu atatea șantiere devine enervantă.

horatiu.cosma

^^
Cum să ai AC peste tot fără exproprieri sau acord de mediu revizuit? Acel proiect de HG de expropriere e doar un proiect abia lansat în consultare publică, mai are destui pași de făcut prin ministere ca să ajungă realitate, minim 2 luni.

Înțeleg că va fi o clauză contractuală prin care cele 2 contracte (pentru tronsoanele 3 și 4) devin nule dacă CAB întoarce decizia CNSC.

punktnet

Dintr-un comunicat PNL Pitești, Orban va fi prezent la semnarea contractului pe T4, nu se menționează T3.
Just kidding.

voicul

Daca exista clauza de mai sus, probabil UMB (ca sa nu stea pe loc) accepta sa faca proiectarea pe degeaba, daca pierde CNAIR la CAB.

Cred ca e mai rentabil asa pentru UMB. Probabil au facut si o analiza legislativa si au vazut ca tot o sa ramana castigatori.

naivu

Adica, in cazul (putin probabil) in care peste 5-6 luni CAB întoarce decizia CNSC, toata proiectarea si organizarea UMB de pana atunci se arunca la pubela? Ca sa nu mai vorbesc ca vor fi 5-6 luni in plus fara DX finalizat!
Sau, daca decizia se intoarce peste 2-3ani, ii sutuim afara din santierul pe trei sferturi terminat si le cerem inapoi tot ce le-am platit pana atunci?
Cand se va invata CNAIR sa nu mai arunce toate riscurile pe Constructor?
Parerea mea este ca pierdem mult mai mult in fiecare luna in care CraPi nu e gata, decat eventuale despagubiri pt un contestatar care ar castiga la CAB.

TheDasher13

#2587

RaduG

#2588
Semnare UMB tronsoane 3 și 4 DX12 Pitești Craiova



Detalii:
- 4.500.000 m3 săpături
- 7.000.000 m3 umpluturi
- 1.650.000 m3 balast

Total 6,85 mil m3 - vreo 200-300 de mii de curse de camion în 2 ani, sau cam 500-600 de curse de camion zilnic. Și, în funcție de lungimea cursei stabilești numărul de camioane necesare. Na, că ,,făcui" și project management, nu că ar avea cineva nevoie, doar așa, ca să înțelegem ordinul de mărime (nevoia de camioane) necesar ca să termini un astfel de proiect (60km) la timp.

Dominik

You're in Steelers Country

davyl

#2590
Wow! Multumim! Sa fie intr-un ceas bun! O veste super pe ziua de azi!

Pe langa informatii despre semnarea celor 2 tronsoane 3 si 4 sunt si informatii despre actiuni viitoare referitoare la PiSi (sper sa nu fie doar simple declaratii politice si sa se si concretizeze ce s-a afirmat).

voicul

+1 @RaduG
Pentru UMB nu e nevoie, pentru unii de pe forum ajuta astfel de informatii, ca inteleg mai bine situatia.

AlexxC

Pe T1 in apropiere de centura Craiovei au terminat decopertarea si se pregatesc pentru pilotii forati...se vede in poza armatura necesara acestora.

archaeus

Doamne ajuta! De cand astept drumul asta, nici nu va inchipuiti!

danielCD

1. Din pdv juridic dacă se anulează un act se pot anula toate actele subsecvente. Deci, dacă se constată, în procedura de atribuire/licitație, un viciu, atunci procedura trebuie reluată de la acel act iar toate celelalte acte devin nule. Nu știu de unde ați scos-o că singura cale pentru contestatari este se ceară doar despăgubiri si nu refacerea procedurii. Acest principiu, al anulării actelor subsecvente, se poate înfrânge, doar în situații extrem de limitate, dacă achizitorul/cumpărătorul demonstrează "bună credință" (din pdv juridic) la momentul încheierii actului. Credeți-mă, nu vreau sa intru in detalii, dar UMB nu este "cumpărător" de bună-credință din pdv juridic.

2. Faptul că CNAIR a semnat contractul nu înseamnă că au început să își asume ceva. Singura parte care își asumă, cu siguranță este UMB, care, în caz că se întoarce decizia la CAB, va munci de pomană, fără a putea cere plata serviciilor prestate în baza unui contract anulat. Cel mai probabil au și semnat o clauză in sensul ăsta.

3. Cu siguranță și-au făcut o analiză a riscului din punct de vedere juridic și își asumă eventualele pierderi dacă se pierde procesul, din moment ce au semnat.
Mă bucură că sunt deciși să nu mai piardă timpul și să termine cât mai repede acest tronson, dar îmi ridică un nou semn de întrebare modalitatea "nouă" în care abordează acest proiect.