News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 21 Guests are viewing this topic.

snackhunter

^^ Curbele alea sigur pot fi abordate in siguranta la 120kmh? Imi par destul de stranse

Duta C

Sa stiti ca chinezii lucreaza prost de tot....pe dinarafa arata bine dar inauntru dezastru.....in profesia mea am dea face cu ce produc ei.....va spun sincer ......sper sa nu apuce sa faca nimic in Romania ca o sa ne fie frica sa mergem pe soselele si podurile facute de ei....

horatiu.cosma

^^^
Ba da, există cauțiune, vreo 800.000 de lei parcă pe loturile astea. Dar se depun garanții, nu cash.

horatiu.cosma

Au mai apărut 2 contestații la CNSC din partea Mapa și China Railway, probabil pentru tronsonul 4.

razvan96

Cea a China Railways e sigur pentru T4, au dat copy-paste la cea de la T3 si au schimbat obiectul contestatiei.

daniel321

De ce nu fac contestatie ca termina mai repede cei care au pretul mare fata de cei ce vin cu pret mic?

goldorak

#2376
Tot pe subiectul contestatiilor pentru T3 et T4: o mica intrebare pentru colegii forumisti care au experienta juridica, timp de investigatii si .. acces la informatii.. :
- dintre toate punctele care apar in diversele contestatii vi se par unele care ar fi .. sa zicem .. argumentate mai solid? (nu indraznesc sa zic "onest" si "factual"..) Si care risca sa puna in discutie cu adevarat oferta UMB? Sau chiar intregul proces de licitatie pentru T3 et T4??

horatiu.cosma

Din ce am scris mai sus, nu pare deocamdată să fie ceva solid. Acuzațiile par subțirele, dar dacă CNSC oferă acces chinezilor la oferta UMB, se poate schimba situația.

danielCD

Am experiență juridică și de instanță, însă nu am experiență pe genul ăsta de contestații.
Ce vă pot spune este că eu, personal, evaluez o acțiune astfel:
1. Dacă e motivată doar pe argumente de fapt fără a indica și articolele de lege încălcate, îi acord șanse mici de succes, chiar și în situația în care argumentele par solide.
2. Dacă acțiunea/contestația e argumentată atât pe argumente de fapt cât și pe articole din lege iar corespondența dintre motivul invocat și articolul de lege încălcat pare validă, atunci șansele de câștig cresc considerabil.
3. Dacă acțiunea e motivată în fapt cu o corespondență corectă cu articolele de lege încălcate și în plus se invocă și o practică judecătorească favorabilă argumentelor invocate, atunci într-adevăr acțiunea are mari șanse să fie admisă.

Fără să fi citit acțiunea/contestația, din argumentele expuse aici, eu cred că sunt undeva în punctul 1 mai degrabă.

horatiu.cosma

A fost publicată pe SICAP contestația chinezilor pe tronsonul 4, identică cu cea de pe tronsonul 3.

horatiu.cosma

A apărut în Monitorul Oficial ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 110 din 1 iulie 2020 privind schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unei părţi dintr-un imobil, aflat în domeniul public al statului, în vederea realizării de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a obiectivului de investiţii "Drum expres Craiova-Piteşti şi legăturile la drumurile existente", tronsonul 1. E vorba de 2000 de mp. Cică cei din MJ au vrut neaparat OUG și nu HG, penibil în orice caz.

Xenos

Dacă "specialistii din MJ au insistat - cei de la juridic, evident - este nasol să zici "penibil în orice caz" pentru o chestiune pentru care nu avem toate datele să o evaluăm. Probabil au interpretat că este o derogare de la Legea proprietăţii publice nr. 213/1998.

horatiu.cosma

Legea 213/1998 e 99% abrogată. Dar nu la asta mă refeream, ci la ideea generică de a trebui să dai o ditamai ordonanța de urgență pentru a muta 2000 de mp de teren din buzunarul stâng al statului român în buzunarul drept al statului român.

vancouver

#2383
Legile sunt general valabile si nu pot trata cazuri individuale. Cele care trateaza cazuri individuale sunt neconstitutionale, pentru ca nu respecta separatia puterilor in stat => conform acesteia cazurile individuale sunt apanajul puterii executive = aka guvern = aka hotarare de guvern HG

Curtea Constitutionala a subliniat in mai multe situatii acest principiu si a eliminat unele legi de acest tip, care tratau cazuri individuale.

Mai trebuie spus ca legile pe cazuri individuale aduc atingere grava principiului dupa care orice cetatean poate contesta o decizie administrativa. Daca decizia administrativa este transformata in lege, aceasta nu mai poate fi contestata - decat in circumstante speciale, chiar la Curtea Constitutionala - dar nu in mod obisnuit la un tribunal. Nu de alta, dar judecatorii de la tribunal trebuie sa judece conform legilor, nu pot judeca legi.

Ori dreptul de a contesta este ESENTIAL in orice democratie.

Cei care au cerut lege (ordonanta de urgenta este o lege) in loc de HG sunt afoni total in legatura cu princiile statului de drept si ale democratiei. Nici nu-i de mirare, crescuti si educati in iepoca de aur, cu pile, cunostinte si relatii, cu pipi in pantaloni cand e vorba de facut treaba (ca vine baubau vreo securitate sau vreun DNA), dar cu tupeu maxim cand e vorba de luat spaga sau de furat (au luat si ei saracii pentru familia lor, ca erau saraci).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

"Astfel, prin Decizia nr. 406 din 15 iunie 2016, Curtea Constituțională a României a reţinut că, potrivit art.136 alin.(3) teza finală din Legea fundamentală, raportat la art.860 alin (3) teza întâi din Codul civil, în situaţia în care bunurile formează obiectul exclusiv al proprietăţii publice a statului ori a unităţii administrativ-teritoriale, în temeiul unei legi organice, trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale sau invers operează numai printr-o modificare a legii organice, respectiv prin adoptarea unei legi organice de modificare a legii organice prin care bunurile au fost declarate obiect exclusiv al proprietăţii publice."

Cu alte cuvinte, dacă vrei să treci insula Belina de la statul român la CJ Teleorman îți trebuie lege organică pentru acest caz individual.

Vorba lui frunzăverde, dacă repeți un neadevăr de zeci de ori nu se transformă în adevăr.