News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sa punem si ofertele de acum 1 an, cand licitatia era pe O600.
Ofertele pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 4":

     909.669.122,09 RON fara TVA    Valoare estimata
1.   659.639.516,35 RON fara TVA    Asocierea Inpresa Pizzaroti &C S.p.A. - Pizzaroti SA
2.   815.088.121,34 RON fara TVA    Asocierea PST Group JSC - PST Construction Works SRL - Alpenside SRL - General Trust Arges SRL  - Eurocerad International SRL
3.   865.632.345,32 RON fara TVA    Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL
4. 1.057.300.297,00 RON fara TVA    Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
5. - RON fara TVA    Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA
6. - RON fara TVA    SBI International Holding AG
7. - RON fara TVA    Asocierea Tirrena Scavi SPA - TOTO SPA Construzioni Generali

Asadar UMB-ul a licitat 250 mil lei mai putin ca acum 1 an! Atat estimau ei valoarea maxima a neprevazutelor. In realitate vor fi de maxim 50-100 mil lei. Dar cand trebuie sa-ti asumi riscuri, bagi si extra de la tine.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

raulbogdan23

Declaratii de presa de la vizita pe DX12:

Tronson 1: progres dublu fata de luna mai (se zice undeva la 11%) se asteapta rezolvarea problemelor de pe campul de sonde
Tronson 2: mobilizare buna, 600 de muncitori
Tronson 3: UMB - 670 mil lei fara TVA
Tronson 4: UMB - 617 mil lei fara TVA

https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/312526710129452/

voicul

Deja sunt curios daca pun fabrica de grinzi intr-un singur loc (la Slatina ar fi normal) sau o mai muta pe traseu odata cu trecerea timpului?

Mobilizarea e buna, dar cand o sa intre si pe restul de 2 loturi, probabil tot 600 de oameni o sa fie ... (am presupus ca semneaza si pe L3 + L4).

Se vede traseul la Slatina pe Maps.

NGC

Quote from: Ionut on June 26, 2020, 04:22:46 PM
@NGC

Ai și clasamentul pentru T4? Sunt curios de diferențe.

Avem si pentru T4 si mai avem pentru ceva. :p

NGC

#2269
"PROIECTARE SI EXECUTIE ,,Drum Expres Craiova - Pitesti" Tronsonul 4"

Niste gaite au transmis zilele trecute podiumul initial al ofertantilor, din punct de vedere al ofertelor financiare.

1. UMB -> +/- 617 milioane RON fara TVA
2. RIZZANI DE ECCHER -> +/- 793 milioane RON fara TVA
3. CHINA RAILWAY -> +/- 824 milioane RON fara TVA

Din 10 ofertanti, 8 au avut oferte admisibile, si asta e podiumul initial general.

1. UMB
2. CHINA RAILWAY
3. NUROL

AlexxC

#2270
https://www.facebook.com/1845509459023610/posts/2705315689709645/
In a4a poza din postarea celor de la DRDP se observa ca a inceput constructia platformelor in albia Oltului pentru piloti forati.
Ieri dupa amiaza am observat din DN pe lotul Tirrena mai multe utilaje la lucru si o foreza la pasajul peste calea ferata .
PS: din declaratia de presa sunt 163 utilaje pe lotul Tirrena

danielCD

Odată cu desemnarea UMB drept câștigător și pentru tronsoanele 3 și 4 avem garanția că tot DX-ul va fi finalizat în cel mai scurt timp posibil.
Însă, nu găsesc un răspuns clar pt diferența atât de mare intre oferta cu care au câștigat și oferta locului 2. Constat, personal, că au "pierdut" aproape 200 milioane lei la fiecare din cele 2 tronsoane. Sigur, oferta lor o putem pune în primul rând pe o productivitate per angajat excelentă, mult peste cea a celorlalți contracandidați, productivitate datorată și noilor echipamente/utilaje din dotare. Dar îmi e greu să cred că, cu bună știință, au renunțat la un profit, poate și de câteva zeci de ori mai mare. În condițiile în care 85% din fonduri vin de la UE, in condițiile in care o companie e cu atât mai solidă cu cât dispune de mai mult capital, îmi doresc ca firmele serioase, gen UMB, sa fie recompensate pe măsură.
Cât de fantezist poate fi scenariul in care UMB-ului i s-a "explicat" că e musai ca acest DX să se termine cat mai repede și că e musai să îl câștige, chiar și făcând rabat la profit? Pt că altfel nu îmi explic de ce cineva ar renunța așa ușor la câteva zeci de milioane.

danielCD

^
Într-adevăr, atacă și albia râului. Chiar eram curios cum vor proceda. De-abia aștept o filmare nouă pe acest tronson. 😋

Dominik

You're in Steelers Country

mike_85

Cit este perioada de contestație? 10 zile? Daca nu contesta nimeni se poate semna pina la sfârșitul lui iulie pe ambele tronsoane?

voicul

#2275
^Pot fi multe motive la mijloc:
1. Daca nu au lucrari, cat ii costa sa stea cu utilajele (multe noi) pe bara?
2. Au pierdut 200 de milioane, dar cati au facut luand contractul?
3. Cine a zis ca evaluare este buna si nu la misto (ex: cu 300 de milioane peste ce e necesar)?

Parerea mea: fantezie cu "s-a zis".

mitsu

Trebuie luat in calcul si faptul ca au 3 santiere unul langa altul, ceea ce scade considerabil costurile.
Oricum, UMB pare cea mai serioasa si eficienta firma ce activeaza in Romania cand vine vorba de autostrazi.

adiarc

nu pierd nimic..ba eu sunt convins ca fac profit fain pe toate loturile

Fiind in zona deja,la al doilea,al treilea proiect,etc nu mai au diverse costuri fixe necesare la inceput in cazul unui proiect nou ,intr-o zona noua ( organizare de santier,cazarea angajatiilor,stabilirea de relatii comerciale cu furnizori de materiale din zona,transportul utilajelor proprii in zona,etc,etc )

Apoi au vazut la cat e ceasul pe celalalt tronson ( relief,dificultati,etc )

Nu in ultimul rand s-au format la Bacau cu fabrica de grinzi si macaralele de mare tonaj si acum stiu cu exactitate costurile,nu ca inainte cand nu stiau pe barba lor.Aceste investitii masive in utilaje isi arata acum beneficiile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paullie

Quote from: voicul on June 30, 2020, 11:33:06 AM
Deja sunt curios daca pun fabrica de grinzi intr-un singur loc (la Slatina ar fi normal) sau o mai muta pe traseu odata cu trecerea timpului?

N-ar fi o idee rea ca dupa ce termina la Slatina sa mute fabrica de grinzi in parcarea de lânga Langesti pe Tr4. Tr3 e la jumate ca grinzi comparativ cu Tr4 iar Langesti e lânga Pitesti, au terminat cu DX12 impachetata si trimisa la Zimbor.

GrmmrNzi

^^^^^^
T2 e pe OMT 600, ultimele două nu. Așa e când transferi toate riscurile la antreprenor. Costă.