News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 16 Guests are viewing this topic.

danielCD

https://m.hotnews.ro/stire/24138726

O veste foarte buna, câștigarea tronsonul de UMB. Prea mic prețul, părerea mea. 67% din estimare. Avem cumva un clasament cu celelalte oferte financiare?

horatiu.cosma

O mică investigație:

La licitația din 2017 evaluată de CNAIR la 905 milioane UMB a ofertat 858 milioane (95%). Acum, la o valoare estimată de 999 de milioane, UMB a ofertat 670 de milioane (67%). Deci dacă ar fi câștigat licitația din 2017, făceau un profit de minim 200 de milioane (prețuri mai sus acum, consfințite de modificarea de valoare estimată a CNAIR). Dacă presupunem că și pe tronsonul 2 UMB ar face lucrarea la 65-70% din valoarea estimată (acolo au câștigat cu 98% din valoarea estimată pe licitația din 2017), le iese un profit frumușel de vreo 400 de milioane acolo.

În altă ordine de idei, a aparut în consultare publică proiectul de HG de exproprieri pentru tronsonul 3: http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3011-hg25062020dim-2

voicul

Si ne puneam probleme de cashflow la 93% din pret pe A3.

Pare intradevar pret cam mic, deci probabil au vrut sa castige cu orice pret.

Pe de alta pret mai mic aici + acolo + acolo, intradevar pot aparea probleme.

paullie

Sincer nu prea pricep valoarea estimata la 1mld RON. Iese 31,477 mil RON/km iar la lotul 2 iese 37,047 mil ROn per km (estimat) Si nu compari lot 2 cu lot 3

yetiman

@horatiu.cosma - sa nu uitam ca, fata de 2017, UMB si-a marit semnificativ parcul de utilaje proprii (macara, fabrica de grinzi, camioane pentru transport grinzi, etc.)
Cu toate aceste investitii, poate face economii serioase la costuri.

Ca sa nu mai vorbim ca e deja acolo. (costuri reduse cu organizarea de santier, etc., etc. )  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adrian-FSB

Din ce am vazut pe harta lotul 3 este mult mai simplu decat lotul 2, unde avem pod peste Olt + alte poduri peste CF, DN etc. Lotul 3 practic este parallel cu DN65. Probabil si pentru lotul 4 au depus o oferta sensibil mai mica decat estimarea CNAIR si vor castiga licitatia.

Io

^ Mai, cine si cum face estimarile astea? Exista o metodologie, ceva pe care sa se poata pune baza? Nu de alta dar in baza "iexpertilor" Cnxxl  ba se face un lot pe-un procentaj de doua nuci si-un purice (40% din "iestimare") ba pe cit zice piata (citeste licitatia) ca te costa (9x%).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Singura chestie relevantă o reprezintă valoarea ofertelor altor constructori. Dar când vezi că ofertele alea oricum sunt semnate de turci și chinezi care au ZERO experiență în RO, parca niste acele ofertele nu mai au relevanță...

elphax

se castiga mult, economie la partea de logistica. depinde si cat de repede pot sa inceapa lucrarile. ganditi-va cat dureaza anumite lucrari complexe, se asteapta dupa intarirea betonului sau dupa capriciile vremii. echipele se pot muta de pe un lot pe celalalt. in plus, mult mai usor sa faci contracte pe termen mai lung la pret mai mic.
daca stii ca ai un contract pe 5 ani in loc de 3, accepti si o plata mai mica, nu ? adica pot gasi angajati sau parteneri stabili de acolo , nu sa tot aduca muncitori din nordul Moldovei si sa ii plimbe acasa la cateva saptamani.

cu cat va lua mai multe contracte umb va putea oferi preturi mai bune

dr4qul4

4,36 mil E/km. Nu au nici un pod mai lung si in afara de cateva vai, totul e campie.
Singura explicatie pentru pretul ofertat in 2017 este ca atunci transferasera toate riscurile in pret (parca era pe O600). Intre timp au avut timp sa inspecteze terenul si licitatia este lansata pe noul model de contract national.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

#2245
"PROIECTARE SI EXECUTIE ,,Drum Expres Craiova - Pitesti" Tronsonul 3"

Niste randunele au transmis zilele trecute podiumul initial al ofertantilor, din punct de vedere al ofertelor financiare.

1. UMB -> +/- 671 milioane RON fara TVA
2. CHINA RAILWAY -> +/-850 milioane RON fara TVA
3. MAPA -> +/- 945 milioane RON fara TVA

Din 11 ofertanti, 8 au avut oferte admisibile, si asta e podiumul initial general.

1. UMB
2. CHINA RAILWAY
3. MAPA

NGC

Pana Marti puteti face pronosticuri pentru T4. :lol:

archaeus

La ce diferenta e pe lotul 3 nici nu e greu de ghicit

Ionut

@NGC

Ai și clasamentul pentru T4? Sunt curios de diferențe.

voicul

Prevad ca nu se contesta nici lotul asta si daca se contesta, la ce diferenta de pret e, putin probabil sa se piarda prea multe luni prin tribunale.