Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 21 Guests are viewing this topic.

Ionut

Eu nu m-as entuziasma asa tare, încă sunt departe de mobilizarea necesară. Problema e ca nu le convine sa creasca ritmul la maxim pentru că au AC doar pe 7 km... Si nu e eficient sa lucrezi 100% pe 40% din șantier...

AlexxC

Lotul celor de la Tirrena cred eu ca este cel mai facil dintre toate cele existente in constructie in tara la momentul actual dpdv tehnic : nu au zone mlastinoase,nu au rauri mari,nu au deblee uriase,nu au viaducte lungi ,podetele au fost elimintate in mare parte,calea ferata supratraversata este neelectrificata,linii de inalta tensiune sunt putine samd.
Provocarea principala este la intrare in Craiova: nod rutier cu drum judetean + pasaj peste centura....in rest terasamente,munca de chinezi.

daniel321

La minutul 8 sapa la coloanele forate poate incep si ei sa ridice un pod....

perfidus

^ pozitia 12:45: Tirrena fata in fata cu UMB, la limita loturilor. Inca le e teama sa vina mai aproape :D
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: Ionut on May 26, 2020, 01:13:53 PM
... nu le convine sa creasca ritmul la maxim pentru că au AC doar pe 7 km... Si nu e eficient sa lucrezi 100% pe 40% din șantier...

Raspund aici, pentru ca aici este cea mai recenta "ridicare a problemei".
Desi s-a discutat cam pe toate loturile gestionate de "lălăiți".

Eu cred ca dimpotriva, le convine.
Pot sa lucreze cu 100-150 de muncitori pe 40% din lot si sa arate "uite, noi muncim de ne rupem".
Apoi (dupa 6-12 luni) mai primesc AC pentru inca 30% din lot. Muta 90% din muncitorii aia pe noul tronson cu acte in regula (ca primul este aproape gata).
Dupa 18-24 de luni primesc AC si pe ultimii 30%. Muta iarasi aceiasi muncitori. Se vede mobilizare, praf, activitate....
Iar intarzierea nu este din vina lor...

TS cat a avut la podul de la Gilau? 800 de metri?... Oricum, NU 17,7 km...

Parerea mea (combinatie de "intuitie" inginereasca & economica) este ca antreprenorilor le convine mai mult sa aiba "OK"-ul pe bucati...
Fac pe rand bucata 1, bucata 2, bucata 3... bucata N-1. Totul cu un numar minim de angajati.
Abia cand au totul OK pentru TOT lotul (bucata N) intra in vigoare "termenul de finalizare a lucrarilor". Si lucrand "pe bucati" pana atunci, chiar si cu resurse limitate, pot avea deja un avans de 50%-75%...

Cred ca aici trebuie sa facem niste "segregari" in functie de modelul de business al fiecarui constructor.

Iau doar cazurile extreme, sunt convins ca veti intelege ce vreau sa zic...

1. Constructorul "all-in-house". TIP ANTREPRENOR: UMB
- O "baza" extinsa de forta de munca. Oamenii aia trebuie platiti, indiferent daca lucreaza sau nu.
- Cand se ajunge la limita "tehnica" se apeleaza si la terti (macarale DEME la grinzi, ca nu se descurcau DOAR cu a lor, cea NOUA)
- Dar tertii consuma din marja de profit - ca nimeni nu face "munca patriotica", fara un castig macar de o lada de bere...
- Pentru un astfel de constructor, a sta degeaba inseamna a pierde bani. .

2. Constructorul "laptop-in Romania". TIP ANTREPRENOR: aia de le umplem frigiderele (si congelatoarele de la ei din tara...)
- 0,x (zero virgula ceva) ca forta de munca proprie. Bine, in afara de aia 4-5 insi cu laptopuri....
- Limita tehnica este atinsa din secunda 1. Practic NU au oameni, nu au utilaje (5 basculante si 2 excavatoare nu rezolva problema)
- Orice lucrare serioasa trebuie SUBCONTRACTATA. Mama, si ce ale naibii s-au facut firmele astea mici din Romania, nu mai vor sa munceasca gratis... :(
- Cat timp nu lucreaza, nu au de platit nimic... Subcontractorilor le-au promis "pe gușă" contracte lungi. Nimic semnat...
- Pentru un astfel de antreprenor este super-OK sa NU poata lucra. Nu are de platit angajati, si nici subantreprenori - pentru ca NU are AM, AC, PUZ, PUG,  aviz Clubul National Al Iubitorilor de Relache, aviz Apele Romane, aviz Societatea de Ocrotire a Broscutelor Maro cu o Pata Verde pe Piciorul Stang din Spate, etc. etc

Basically, cred ca firmele din al doilea "model" sunt bucuroase daca "NU li se face partie" - si ies mai bine financiar.

Off-topic aici - dar probabil ca mizerabilii aktori ar fi fost mult mai fericiti ca in ultimii 5 ani sa li se fi predat pe A10 amplasamentul "curat" (fara LEA, conducte de apa sau de gaze) in ritmul de vreo 3-4 km pe an... Cu 50 de oameni ar fi ajuns fix unde sunt astazi... :(
Au fost ghinioniosti, ca alti constructori au avut acest "beneficiu". Culmea, l-au avut cei care nu l-au dorit....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

TS are destul de mulți angajați proprii în RO. La fel e Strabag, Astaldi. Munca pe bucăți nu prea convine nimănui decât dacă are bani și poate susține financiar șantierul până vin rezultatele claim-urilor. Fiindcă la ofertă toți calculează o mobilizare a instalațiilor de forat, nu mai multe (de fiecare dată când primesc câte un nou sector), o mobilizare a macaralelor, nu mai multe, o mobilizare a echipelor de parapete, marcaje, indicatoare etc, nu mai multe. Toate astea sunt costuri suplimentare neprinse în ofertă care nu sunt mici deloc și pe care CNAIR în stilul caracteristic nu le acceptă, așa că trebuie atacat în instanță, tribunale, apeluri etc.

TibiV

Daca ai avea o firma cu 50/100/200 de muncitori, si ai "prinde" un contract care necesita 1000 de oameni pentru a respecta termenul contractual - ce ai face?...

Ai angaja 800 de "temporari" sau ai subcontracta?...

Nu am lucrat niciodata in constructii, dar calculul economic probabil ca este similar - indiferent ca produc sosele, avioane, software, suruburi, tricouri sau vapoare...
(Era sa scriu si branza... Apoi am realizat ca in industria agro-alimentara este un pic mai greu. Nu poti sa o "concediezi" pe Joiana, si sa-i spui "du-te pe camp si vino inapoi cand vom avea clienti pentru laptele tau..." )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

#2107
^^în plus mai cred că e un motiv generic: Ca în orice domeniu, e mai greu de organizat şi finanţat 5-600 de muncitori şi câteva sute de utilaje, plus stocurile de materiale din şantier, decât o activitate de 5 sau chiar 10 ori mai mică.
Problema reală mi se pare când un astfel de constructor preferă sau poate chiar îşi face calculele pe un astfel de scenariu, şi apoi nu are interesul să rezolve situaţiile neprevăzute apărute pe parcurs. Nici CNAIR nu are vreo motivaţie să le rezolve... nu îi trage nimeni la răspundere că bagă de 10 ani banii publici în lucrări neterminate, că durează 10 ani până începe să se recupereze o investiţie ce putea fi făcută în 3-4-5, şi nici nu cred că au habar să rezolve instituţional blocajele. Şi din cauza asta toate se mişcă lent, foarte lent sau deloc.
UMB sunt împinşi de costurile fixe să lucreze permanent cu toţi muncitorii, şi au propriii muncitori că aşa ies mai ieftin.
Ambele modele de business mi se par ok, cel cu laptopul e mai flexibil şi va fi întotdeauna loc pentru ei deoarece firmele de tip UMB intră destul de repede în vrie când piaţa o ia major în jos. La noi nu se vede deoarece nu au cotă mare de piaţă, dar dacă ar avea 75% şi piaţa ar scădea brusc la jumate ar trebui să se ajusteze foarte rapid. S-a întâmplat în Spania, firmă cu CA peste 1mld euro a ajuns într-un an la 10% sau ceva de genul.
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

Sa faci calcule economice exacte in ziua de azi e aproape de ocultism, mai ales cand participi la 4-5 licitatii si nu stii cu cine concurezi. Riscurile se cuantifica o parte din ele, restul sunt trecute la putin probabile si se ignora ori se mai pune ceva din pix. Nu cred ca TS a mizat pe faptul ca nu va avea autorizatie de construire pe 10km nici dupa mai bine de un an. Dar i-a iesit oarecum bine, pentru ca acum lucreaza cu o parte din personal si pe ocolitoarea TM.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ivladbogdan

Eu la prima "abatere" de neseriozitate nu as mai permite participarea la licitatii unor firme precum Aktor. Este inadmisibil cum isi bat joc in continuare de nervii tuturor, pur si simplu pentru ca... pot. CNAIR doarme in continuare, ei reziliaza doar contractele finalizate 99%, in niciun caz nu reziliaza cu aceste glume proaste precum Aktor. Si ce-i si mai tare? Castiga in continuare contracte in Romania!!!
Da, vrem democratie si tot speech-ul ala impresionant, dar la un moment dat ni se ia tuturor de atata democratie si parca am vrea niste contracte atribuite direct constructorilor care au demonstrat ca sunt in stare sa duca la capat un lot de autostrada in mai putin de 10 ani de zile!
Astept minusurile, dar eu m-am saturat. M-am saturat sa vad ca in toate tarile bananiere se construieste, iar noi continuam cu firme gen Aktor, Straco si tot felul de "insaati" si "ticareti" si nu punem odata piciorul in prag. Cat mai suportam bataia asta de joc?
Pot sa pun pariu ca Retter va spune "stop", iar noi vom face din nou CALCULE, ca la asta suntem experti, sa facem CALCULE, nu lucruri concrete pe banii nostri, munciti.

NGC

T1

Sa trecem aici acest proiect de HG.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2972-oug27052020dgipsmp-2

27.05.2020: "Proiectul de Ordonanţă de Urgență a Guvernului privind schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unei părți dintr-un imobil în suprafață totală de 1.925 mp, aflat în domeniul public al statului, în vederea realizării de către CNAIR SA a obiectivului de investiții "Drum expres Craiova-Pitești și legăturile cu drumurile existente", tronsonul 1"

NGC

T2

Si sa trecem si acest proiect de HG.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2973-hg27052020dgipsmp-2

27.05.2020: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea anexei nr. 2 la HG nr. 217/2019 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Drum expres Craiova-Pitești și legăturile la drumurile existente", tronsonul 2, aflate pe raza localităților Bârza, Piatra-Olt, Slătioara, Valea Mare, Balș, Bobicești, Găneasa, Milcov și Slatina din județul Olt"

Vlad94

Cand este urmatorul trrmen pentru licitarea loturilor 3 si 4?

Ionut


snackhunter

@Vlad94 Pune linkurile astea 2 la bookmarks si urmaresti din cand in cand ce mai e pe acolo.
Tronson 3
Tronson 4

Azi este data limita pentru evaluarea tehnica T4 dar inca nu s-a pronuntat nimic. Probabil urmeaza inca o amanare.
T3 se afla in etapa de evaluare financiara.