Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

voicul


Ionut

Nu, dar un director tehnic din CNAIR (imi scapa numele) m-a vrajit ca este "drum expres in regim de autostrada". L-am contract dur si instantaneu. Cand a vazut ca nu tine mizeria cu mine, mi-a zis ca este DX, conform normativ. Nu am intrebat de ce nu fac A. Nici nu avea sens... pentru ca este "proiect matur". :lol:

cristi5

#1232
Profilul DX12 (22m) din documentatia de licitatie, si profilul suedez de autostrada (21,5m) din normativ (atentie, MZA 50.000!). Sunt identice. DX12 are 0,5 m mai mult intre caile de rulare, suedezii folosesc parapete median ingust (WRSB sau Birsta). In rest, totul e la fel!





perfidus ne spune ca razele curbelor si pantele sunt OK pe DX12. Diferenta pe DX12 este la bretele cu curbe stranse si benzi de accelerare mai scurte. Hai sa vedem cate accidente vor fi acolo. Parerea mea este ca se va circula decent.

Suedezii mai au un profil "autostrada cu standard scazut" de 18,5m. Deci autostrazile suedeze sunt mai inguste decat drumurile expres romanesti (e adevarat ca au avut si profilul de 26m, dar nu se mai foloseste in proiecte noi, nu mai exista in normativ)

Parerea mea ar fi sa nu mai fim carcotasi, daca suedezii sunt pe locul 1 la siguranta rutiera chiar daca au asa autostrazi inguste, putem sa folsim si noi acest profil.

Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Poate ca nu e asa deplasat ca il numesc drum expres in regim de autostrada.

Ionut

Bai va rog eu nu mai folositi expresia asta cu regim. Este drum expres. Avem niste normative, hai sa nu facem o varza totala doar ca sa sune mai bine.

perfidus

@cristi5, exista o mica diferență la Dx12 fata de standardul menționat de tine, conform planului din SF. Si sunt aproape sigur ca se va executa ca in desen.
Porțiunea de 1,5m de acostament de dincolo de banda de incadrare de 50cm nu are aceeasi structura rutiera ca restul caii de rulare, este un acostament impermeabilizat - o structura din 28 cm balast si 12 cm patra sparta pe care sunt doar 4cm de MASF 16m.
Dincolo sunt 2m de acostament cu structura continua si la fel ca pe calea de rulare.
Cat au suedezii limita de viteza pe acel profil de autostrada de 21,5m?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Multumesc de precizare! Devine un pic mai greu de condus pt cine nu tine directia... Dar in rest nu-mi dau seama care sunt consecintele, ala e oricum doar spatiu de urgenta.

Viteza maxima pe autostrada in Suedia e in general 110. Unele portiuni au 130 dar nu stiu daca pe 21,5. Sigur este 130 pe profilul vechi de 26m.

Viteza practica e cam alta. Nu sunt camere pe autostrazi. Politia in civil in schimb e bine echipata.

perfidus

Nu știu de ce am o bănuială ca 110 va fi limita și pe acest DX al nost'.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#1238
Ceea ce e absolut ok si pt marfa si pt siguranta (inclusiv cea din localitatile evitate de traficul atras), adica motivele principale pt care investim in drumuri rapide/sigure.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

perfidus

#1240
Am dat ceva mai sus un link catre o luare de pozitie critica la adresa normativului pentru DX (o persoana cu experienta  din Consitrans) CARE SPUNE CA EXISTĂ ACOLO O GREȘEALĂ (intenționată sau nu) și că pentru lățimea de 3.5m limita de viteză în codiții de siguranță  ar trebui sa fie 100Km/h, asa cum scrie si in PD 162 la autostrăzi si in nustiucare tratat de drumuri din anii 60. Legea lui Newton nu s-a schimbat, totusi s-au mai facut progrese in 50 ani in domeniul auto  pe siguranță dar si pe materiale de construcții și tehnologii.
ZIC CĂ E OK 110 PENTRU AUTOMOBILE, ca transportul rutier peste 7.5T oricum e limitat la 100km/h.

Edit: scuze pozitia specialistului de care vorbeam referitor la DX in regim de autostradă o pusesem pe celalalt forum, nu aici.
Iata linkul: http://drumuripoduri.ro/editorial/104-editorial-nr-226
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Bun articol...
Iar bibliografia este... geniala!  :lol: :lol: :lol:
Quote
BIBLIOGRAFIE:
1. Legile lui Newton - (wikipedia);
2. Legea a doua a dinamicii - referat - http://www.referat.ro/ referate;
3. Car Setup Romania. Dinamica automobilului: http://www.car-setup.com/.dinamica-Auto.php;
4. Fizica – forta centripeta, autori: Cleopatra Gherbanovschi, Nicolaie Gherbanovschi- editura Niculescu, 2004;
5. Fisa didactica-forta centripeta - http://www.creeaza.com/didactica;
6. Fizica, mecanica-dinamica – autori: A.Hristev, D.Manda, Editu-ra Didactica si Pedagogica, Bucuresti-1984;
7. Curs de mecanica - dinamica punctului material, autor Daniel Andreica;
Lipsesc manualele de fizica de cls. a VII-a/a VIII-a, dar probabil sunt prea prea "elaborate" pentru decidenti... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Unde sa mai punem noi paie pe foc in seara asta? :D

A, am gasit! DX12! :p

NGC

Ofertele pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1":

   479.802.905,88 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 358.179.480,69 RON fara TVA    TIRRENA SCAVI SPA
2. 386.637.905,45 RON fara TVA    Asocierea SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI SA - SECOL ROMANIA SRL
3. 438.018.626,02 RON fara TVA    ASTALDI SPA
4. 442.760.754,88 RON fara TVA    Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA - VAHOSTAV SK AS - TRAMECO SA
5. 455.710.239,49 RON fara TVA    Asocierea SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL - CONSITRANS SRL
6. 596.918.281,00 RON fara TVA    ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET AS

NGC

Ofertele pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 1":

   671.388.626,66 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 661.452.009,54 RON fara TVA    ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL - CONSITRANS SRL
2. ? RON fara TVA    ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET AS
3. ? RON fara TVA    ASTALDI SPA
4. ? RON fara TVA    SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA SPA
5. ? RON fara TVA    CONSTRUCTII SA
6. ? RON fara TVA    ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU SA - VAHOSTAV SK AS - TRAMECO SA
7. ? RON fara TVA    ITINERA SPA
8. ? RON fara TVA    ASOCIEREA TIRRENA SCAVI SPA - TOTO SPA COSTRUZIONI GENERALI


Ofertele pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 1":

   804.960.957,23 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 792.189.981,56 RON fara TVA    ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL - CONSITRANS SRL
2. ? RON fara TVA    ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET AS
3. ? RON fara TVA    SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA SPA
4. ? RON fara TVA    ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU SA - VAHOSTAV SK AS - TRAMECO SA
5. ? RON fara TVA    ITINERA SPA
6. ? RON fara TVA    ASOCIEREA TIRRENA SCAVI SPA - TOTO SPA COSTRUZIONI GENERALI