News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 28 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1200
^^^ au taiat nodul in doua, o parte la un lot, alta la celalalt. O solutie foarte buna. In general, chiar si o singura bretea daca se executa la un nod (ca la Holdea) si lotul vecin e blocat, lotul se poate folosi cu putin efort...

Oricum vechiul regulament de receptie e istorie deci se pot face mai usor aranjamente temporare, vezi Iernut.

NGC

T4

Ce or fi gandit astia de la CNAIR? Daca tot s-au semnat azi cele 3 contracte, pentru T4 se poate prelungi agonia, nu? :lol:

Noul termen pentru "evaluarea" ofertelor este 14.01.2019.

Urmeaza aceeasi soarta si pentru T3.

TibiV

Hai să ne uităm și la jumătatea plină....
T2 este semnat, și încă cu UMB.
Se va face..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Vrei sa spui ca e semnat cu UMB pe bani buni, dupa un blat cu Erbasu  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

davyl

Parca mai conteaza acum :), important este ca au semnat.

Eu vreau sa ii vad la treaba si sa si faca ce au semnat pe 3 decembrie 2018.

Pentru olteni aceste aceste 3 loturi sunt de o importanta enorma. Ocolirea Balsului si a Slatinei deja vor aduce bucurie soferilor. Cine nu a trecut prin zona nu stie cat de distrusa este "centura" Slatinei si cat stai in trafic sa traversezi pitorescul orasel Bals.

Sa le vedem facute! :)

perfidus

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2018, 09:09:44 PM
Cei care merg la Pitesti (de la Dragasani sau de la Caracal/COrabia) vor trebui sa adauge vreo 7 km drumului lor.
In planul de situație atasat, pe care sunt marcate toate devierile si protejările de utilități, se pare ca au scăpat o varianta mai veche de nod la Ganeasa.
Si acesta varianta adauga km buni la traseul celorlalți, care vin dinspre Craiova si merg la Dragasani. Nu stiu care era mai potrivita, cred ca au ales-o pe cea mai ieftina.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Si TS a demonstrata lucruri frumoase in RO.
De principiu loturile astea sunt ca si facute (daca constructorii primesc amplasamentul in totalitate).

Mai e de remarcat: e un proiect mare (chiar foarte mare) care nu este in Ardeal. E chiar intr-o zona cam ocolita de investitii in infrastructura.

Pe harta proiectelor este corect traseul si nodurile?
Ma uitam: in 5 km de Craiova nod, dupa care aiba dupa 30 de km - la Bals.
La Ganeasa nu e nod cu DN64 ci cu DC13 !
Lipseste unul la Slatioara (daca tot nu vroiau sa faca unu cu DN64) care ar fi fost util pentru cei care merg spre Caracal.

Da daca ei zice ca asa e bine ...

perfidus

#1207
Da, traseul de pe pe harta proiectelor a fost actualizat dupa SF-ul din 2008 cu destula precizie. Si impartirea pe loturi este trecuta corect.
Cu multumiri colegului @AlexAllex!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

 Mai bine cum e acum nodul, decat la slatioara, pentru ca avantajeaza traficul Craiova-Sibiu. Ideal era exact la DN64. Sau, daca nu aveau loc (desi nu cred asta) il puteau pune la sud de Halta Ganeasa (cat mai aproape de pasajul DN65 peste CF) si legat direct la DN65
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

La fiecare proiect nou apar discuții cu nodurile rutiere. Aproape imposibil sa poți mulțumi pe toată lumea. Cine știe ce recensământ de trafic a stat la baza alegerii nodurilor, cea mai defavorabila situație este in Arges unde intre Albota si Scornicești nu avem nici un nod.
Desi ideea de baza pentru drum expres înseamnă preluarea a mare parte din traficul de naveta in apropierea localităților principale, noi vom avea o struto-cămilă, în ziua când o vom avea gata pana la Pitești.
Sper sa mai apuc sa merg non-stop de la Craiova la Sibiu pe un 2+2, ca pana la București am șanse ceva mai mari in acest moment :D.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Trebuie sa imi fac autocritica pentru ca de data asta nu am avut dreptate - licitatia pentru T1 nu s-a anulat.

Quote from: Ionut on October 01, 2018, 10:40:10 PM
Quote from: NGC on October 01, 2018, 10:29:11 PM
Stati linistiti, pot contesta noul raport al procedurii si m-as mira sa nu o faca.

Pai asta zic si eu. Contesta si au sanse mari sa castige, parerea mea. Vom vedea. E departe, foarte departe de a fi gata licitatia. Daca ar fi sa pariez, eu as paria ca se anuleaza si tronsonul 1. Dar sa zicem ca nu ma pricep eu si sunt prea pesimist.

perfidus

Ionuț, prietenul Șerbănescu a greșit-o "un pic" mai tare, cu vreo 5 luni, cu data semnării contractelor. Apropo, când iți dă berea?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Serbanescu a zis ca sunt semnate TOATE contractele pentru DX12, inclusiv cele pentru T3 si T4, in iulie 2018. Era o aberatie, desigur... Berea nu stiu cand o da ca nu mi-a zis nimic. E drept ca nici nu am mai avut "placerea" sa dau ochii cu el sa ii bat obrazul.

dr4qul4

Ai estimat gresit deoarece nu ai luat in calcul blatul dintre Erbasu si CNAIR. Daca Erbasu mergea inainte cu acea contestatie, licitatia se anula.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

API pe Facebook

Ieri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat trei contracte de lucrări pentru Drumul Expres (DX12) Craiova-Pitești. Fiecare secțiune trebuie proiectată în 12 luni și executată în teren în alte 24. Garanția oferită este de 7 ani.

Primul tronson de 17,7 km (Craiova-Balș Vest) va fi construit de Tirrena Scavi cu 358,2 milioane lei (4,3 milioane euro/km). Al doilea tronson este împărțit în două loturi: primul are 18,5 km (între Balș Vest și Slatina Vest/Piatra-Olt) și celălalt 21,35 km (de la Piatra-Olt până la Valea Mare), funcționând ca o variantă ocolitoare a orașului Slatina. Cele două sectoare vor fi executate de UMB cu 661,5 milioane lei (7,6 milioane euro/km), respectiv cu 792,2 milioane lei (7,9 milioane euro/km). Prețurile sunt fără TVA.

Numele constructorilor ne bucură, având o experiență vastă în țara noastră, demonstrând seriozitate. Tirrena Scavi și UMB sunt singurii antreprenori care au reușit, în România, să finalizeze segmente de autostradă mai repede decât termenul contractual.

Însă veștile bune se încheie aici. Studiile de fezabilitate pe baza cărora s-a licitat drumul expres datează din anul 2008. La acel moment investigațiile geotehnice au fost extrem de sumare, existând riscuri majore ca unele soluții tehnice propuse să nu fie confirmate acum în realitate.

În plus, din 2008 și până azi s-au construit clădiri pe traseu, exemplul cel mai bun fiind o hală de producție la sud de Slatina, fix pe aliniamentul drumului, a cărei expropriere (și demolare) este, evident, exclusă. Cel mai probabil se va ajunge la modificări de traseu, deci trebuie emise noi avize, exproprieri, relocări de utilități și chiar o revizuire a acordului de mediu.

Toată birocrația va duce la întârzieri semnificative. De asemenea, CNAIR nu a reușit până în prezent să încheie licitațiile pentru realizarea exproprierilor, deci este exclus să se intre în teren în următoarele luni.

Mai mult, din punctul nostru de vedere, alegerea drumului expres este una nefericită, în Master Planul General de Transport fiind prevăzută o autostradă pe ruta Craiova-Pitești.

Diferențele de preț față de o autostradă sunt de aproximativ 15% din valoarea investiției, dar dezavantajele drumului expres sunt consistente: nu există bandă de urgență, benzile de circulație sunt mai înguste (3,5m față de 3,75m la autostradă), pantele și rampele sunt mai pronunțate, iar curbele sunt mai strânse. Rezultă că siguranța rutieră pe drumul expres este net inferioară față de autostradă.

Solicităm celor din CNAIR să grăbească semnarea contractelor aferente exproprierilor, lansarea licitațiilor pentru inginerul FIDIC (consultanță) și derularea rapidă a tuturor procedurilor birocratice din perioada de proiectare, astfel încât să fie duse la bun sfârșit în 2019.