Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Super veste .

Piesa de interes:

3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m

Poate s-a mai spus, dupa planse, nodurile ocolitoarelor Bals si Slatina sunt la UMB toate. E perfect asa.

Ionut

#1186
Pret/km:
- 4,3 mil euro + TVA pentru T1
- 7,6 mil euro + TVA pentru T2 L1
- 7,8 mil euro + TVA pentru T2 L2

Platforma DX: 22m, 3,5m o banda de circulatie, fara banda de urgenta (doar acostament 1,5m), pante mai abrupte, curbe mai stranse
Platforma A: 26m, 3,75m o banda de circulatie, 3,5m banda de urgenta, pante max 5%, curbe largi

Mie unul mi se pare o mare prostie ca nu se va face A. Plus ca implementarea va fi la fel de greoaie, bube mari cu traseul. Nici nu mai zic ca T3 si T4 se vor anula.

TibiV

(26-22)/26=15%
O economie fulminanta... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

Pante mai abrupte, curbe mai stranse -> acolo e economia

davyl

Super veste! Multumim! Acum ca s-a semnat, eu personal cred ca de azi incolo incepe greul :(.

perfidus

^ Exact, de acum încolo vedem noi ce proiect matur este. Sau mai bine zis vede toata lumea, si CNAIR si Tirrena si UMB.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

thinker

#1191
nu e nici o economie...de fapt e o risipa de bani la greu...dar ce sa zicem, daca mai calcula cu cat se reduce capacitatea
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

#1192
Am tot sperat ca CNAIR isi face treaba si o da in bara!
Trist ca nu e A. Mare prostie ca nu e A - parerea mea.
Ca nu e ca mai punem dupa 15% hai 20% si facem autostrada. NU. O sa punem (e clar ca nu pune nimeni 20 de ani de acum incolo) 100% si facem autostrada.

Putea sa fie mai bine.

L.E.
Am citit intr-un articol ca viteza va fi de 130km? (ca de aceea e ,,drum expres în regim de autostradă")
Adevarat?

perfidus

O observatie: in Lotul 2 - Tronson 2 (UMB) intra doar nodul rutier de la km 50+095 Slatina Sud-Est (cu drumul judetean spre Draganesti-Olt si Turnu Magurele), nodul de la capat de tronson - Km 57+750 -unde avem supratraversare DN65 peste DX (la Valea Mare) este situat pe Tronsonul 3 si nu mi-e clar daca se vor construi măcar bretelele.

De asta mi-e teama ca se va termina DX-ul pentru multa vreme intr-un sens giratoriu pe DN65 ca la Iernut, fara acel pasaj de pe granița Tr.2-Tr3.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horatiu.cosma

Dacă era pasajul pe lotul 2 și se semnau loturile 3 și 4 (ca pe Sebeș-Turda) iar nu era bine  :lol:. Asta e, partea foarte bună e că împărțirea nodului a fost gândită astfel încât atât tronsonul 2 cât și tronsonul 3 să poată să se descarce în DN 65 în caz că tronsonul vecin nu va fi deschis în același timp (cum pare să fie cazul aici). Cineva a folosit puțin creierul la împărțirea tronsoanelor.

dr4qul4

Dupa modelul Iernut, cred ca se poate amenaja si aici un giratoriu temporar ca sa ocolim Slatina pe DX (era sa zic autostrada  :lol: ). Oricum acolo va trebui un pasaj asa ca e posibil sa vedem DN-ul relocat.
In plus, este normal sa fie pe lotul 3 nodul, deoarece pe acesta avem podul peste Olt, si teoretic acela ar fi trebuit sa fie cel mai greu de facut.
Insa daca aici si-au folosit creierul, ce a fost in capul lor la Piatra Olt? Cum sa nu faci nod la intersectia cu DN64 si sa-l muti 3km mai departe? Oare exista vreo sansa sa-l mute (bineinteles cu un extra-cost)?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

Ca tot spuneti de preturi - oare cat ar fi costat 20% doar la podul acela de 1700 metri?
Cred ca am mai spus, sa nu uitam ca este un drum complet nou, drumul vechi ramane in functiune si va duce aproape tot micul trafic local. DX va fi pentru tranzit, pentru cei grabiti etc,  va fi suficient inca multa vreme de acum inainte.
Minusul este la siguranta si poate la timp / viteza (macar nu merg nebunii cu 150-170 ca si pe A :) )

horatiu.cosma

#1197
Dracula, uită-te în imaginea de mai jos, UMB va face 2 bretele și un giratoriu (deci cam jumătate din nodul de la nord de Slatina). Nu mai e nevoie de niciun giratoriu provizoriu, descărcarea traficului în DN 65 va fi asigurată de UMB prin proiectul lor definitiv, toată Slatina va fi evitată, case closed.


perfidus

#1198
^^DN64 este in acea zona de langa Ganeasa, la sud de DN65, pe marginea unei terase de cca 10m ce coboara spre albia Oltului.
Aici au vrut sa profite de aceasta terasa si sa nu faca viaduct spre vale, DX coboara brusc in debleu pe sub DN. Dar pentru asta trebuie sa faca si o subtraversare a unor linii CF  si atunci nu prea au loc de un nod rutier.
Solutia ar fi fost un nod complicat cu pod cu bretele, cam ca Alba Iulia Nord. Scump dom'le, scump.

Ce e mai hazliu, acel drum ce pleaca spre sud din actualul nod duce in Piatra Olt dar ajunge dincolo de gara fiind blocat de multe linii CF.
Ca sa ajungi apoi in orășelul vestit doar pentru gara CF de pe magistrala 201, trebuie sa ocolești ceva sute de metri si sa treci peste CF pe un drum comunal.

edit: multumesc @horatiu.cosma pentru precizarile legate de nodul de granita Tr.2-Tr.3. Limita de lot e chiar pe axul DN, ma gandeam ca si celelalte bretele + giratoriu din Est sunt tot la UMB dar e bine si asa.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

#1199
terasa sau nu.... e totusi campie. Se gaseau solutii nu chiar atat de scumpe.
Si vorbim de cel mai important drum intersectat de DX12. De fapt, DN64 e cel mai important drum pe directia N-S, de la vest de Bucuresti si pana la DTS.
Ca sa intelegeti cat de important este acest nod.. prin el va trece tot traficul Craiova-Sibiu pentru destul de multi ani dupa finalizare (putem estima ca aceste 3 tronsoane vor fi gata inainte de Pisi 3-4).
Ok, nu e un deranj prea mare, doar ca va trebui sa iesi la intersectia cu un DC minuscul, sa mergi pe el cateva sute de metri, sa intri in DN65 si apoi pe DN64. Daca nu ai GPS poate fi o provocare. Sper macar sa il mai largeasca.
Cei care merg la Pitesti (de la Dragasani sau de la Caracal/COrabia) vor trebui sa adauge vreo 7 km drumului lor.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist