Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 18 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Traseul stabilit iniţial în studiul de fezabilitate al drumului expres Craiova-Slatina-Piteşti ar putea suferi modificări după ce trei case din comuna Bîrza, de lângă Balş, ar trebui demolate pentru a se face loc şoselei de mare viteză.

Primarul comunei Bîrza, Marin Vlăduț, spune că a trimis o notificare la Compania Naţională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și speră să obțină devierea traseului.

,,Le am în program suprafețele pe unde trece drumul. Trece peste case, sunt trei case afectate. Traseul ar trebui deviat mai spre Balș. Eu am făcut o notificare la CNAIR, dar încă nu am primit un răspuns", a afirmat edilul.

gazetanoua.ro

Ionut

Oare cei de la fabrica din Slatina au  auzit ca drumul le taie clădirea în două? :)

perfidus

Si la nodul Pitesti cu A1 s-a construit o hala. Sunt multe situatii de acest gen. Nu se pot evita demolarile in toate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cutter

Hala de la nodul cu A1 nu e pe traseu. Nodul e imediat după (privind spre Pitești).

perfidus

Taie un pic din teren si din drumul de acces de pe latura de N-V a terenului. Pe Google Earth imaginea cu hala existenta e din 20-13, acum s-a mai construit o noua hala intre cea veche si acel drum din marginea terenului, se vede bine in poza recenta din satelitul Sentinel.



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Mai pun si o imagine cu zona de langa Bals, satul Barza, unde se vede ca nu exista nici o solutie cu evitarea demolarilor.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AlexxC

Atunci cand se stabileste traseul unui drum si nu exista constrangeri ale reliefului cum se aleg casele ce trebuie demolate?
Se alege varianta in care se demoleaza proprietati cu valoare cat mai redusa sau se prefera exproprierea unui numar cat mai mic de persoane chiar daca valoarea este mai mare?

Ionut

Quote from: perfidus on November 18, 2018, 10:37:05 AM
Nu se pot evita demolarile in toate.

Problema este ca se dau autorizatii de construire pe coridorul de expropriere identificat la nivel de SF. Asta e, de fapt, una din marile probleme. Nu poti pur si simplu sa zici "ups, credeam ca nu se face drumul, nu puteam opri omul sa nu construiasca". Acum, la modul serios vorbind, tu chiar te astepti sa se exproprieze si sa se demoleze fabrica de la Slatina? Sunt zero sanse ca sa se intample asta. Zero. Poate sunt eu nebun, desi nu cred.

Ceea ce o sa se intample: se va devia traseul DX si asta presupune, cel mai probabil (nu e sigur, probabil nimeni nu stie sigur acum), o actualizare de AM. Teoretic se poate da AC pe bucatile din traseu care nu vor fi supuse revizuirii AM (pe model A3 Bors-Ogra). Dar prea curand nu vom avea lucrari pe zonele care au nevoie de AM revizuit.

"Proiect matur". :lol:

perfidus

Îmi amintesc bine ca am urmărit destul de atent ce s-a intamplat in faza de dinainte de depunerea ofertelor.
"Oficialii" CNAIR dădeau asigurări că soluția privind modificarea trasei si deci a coridorului de expropriere se va transmite in timp util potențialilor ofertanți.

Am analizat si in zona de acolo traseul, la acea vreme, ca sa ocoleasca Hala Pirelli trebuie tras inspre sud drumul, facut un S si reorientat viaductul peste valea Milcov - detalii in pozele din postarea aceasta.

Eu nu am văzut asta nicăieri in clarificări, poate mi-a scăpat. Dar de demolare nu poate fi vorba, este o hala pentru producție a celor de la Pirelli, nu e un simplu depozit.

PS. Cam asa poate fi traseul alternativ fezabil pe langa hala de la Slatina, oricum se vor demola alte case in acest caz (drumul expres urca in rambleu ca sa traverseze DJ546D spre Milcovu din Deal) :


Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

T1

Quote from: davyl on November 12, 2018, 03:11:03 PM
Azi este in 12/11. NGC daca ai ceva noutati privind T1, nu ezita sa le pui aici :)

Raspund cu intarziere, dar din informatiile pe care le-am primit de la vrabiute, nu a mai intervenit nici o schimbare, deci ramane TIRRENA, in masura in care rezolva cu garantia si ce mai trebuie pentru semnarea contractului.
In plus, sa nu uitam si de cele 2 clauze rezolutorii pentru semnarea contractului. ;)

davyl

Multumesc NGC pentru raspunsul tau chiar si tardiv, cum spui tu. Nu-i deloc tardiv, e bine oricand :).

Cum ai ceva nou legat de T1 nu ezita sa ne informezi si pe noi, mai ales ca situatia in acest moment este destul de tulbure: nu se stie cu exactitate daca si cand se mai face Spitalul Regional (de promisiuni am podul casei plin! :() iar T1 pleaca tocmai de langa viitorul spital si nu va fi tocmai chiar usor de realizat intrarea pe DX pe acolo...

davyl

#1181
Quote from: Ionut on November 19, 2018, 10:09:25 AM

Ceea ce o sa se intample: se va devia traseul DX si asta presupune, cel mai probabil (nu e sigur, probabil nimeni nu stie sigur acum), o actualizare de AM. Teoretic se poate da AC pe bucatile din traseu care nu vor fi supuse revizuirii AM (pe model A3 Bors-Ogra). Dar prea curand nu vom avea lucrari pe zonele care au nevoie de AM revizuit.

"Proiect matur". :lol:
Sunt destul de multe "probleme" de genul asta de rezolvat si pe T1 si pe T2, caci datorita "maturitatii" (cum spune ionut) acestui proiect facut in urma cu 10 ani, realitatea din 2018 in teren e cu totul alta (asa se intampla cand faci lucrurile din birou si nu de pe teren).

Cum UMB a castigat T2, se poate apuca linistit de lucru in 2019. Spunea cineva pe threadul A1 ca UMB trebuie sa isi caute lucrari dupa ce vor termina dealul la "lilieci". Ei au deja T2 din DX12 castigat si nu este un tronson usor: noul pod peste Olt nu va fi chiar atat de usor de facut!

Multumesc perfidus pentru suprapunerile frumoase! Pentru olteni ar fi un vis frumos sa scape de Bals si Slatina. Caci T1 si T2 asta fac, scot traficul din cele 2 orase in exterior. Prin Slatina la ora de varf, mai treci cum mai treci, dar in micul orasel Bals, poti avea surpriza sa stai ore intregi blocat in trafic. Nu vreau sa imi imaginez ce va fi acolo de sarbatori!

cosss

http://www.gds.ro/Local/Dolj/2018-12-02/zi-decisiva-pentru-drumul-expres-craiova-pitesti.-luni-s-ar-semna-contractele-pentru-inceperea-constructiei/

,,Surse oficiale au declarat pentru GdS că luni, 3 decembrie, se vor semna contractele pentru construirea celor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești. La semnarea contractului sunt așteptați Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, și parlamentari de Dolj."


TibiV

raresc,
este un moment foarte important...

Hai sa punem tot comunicatul, probabil vom mai vorbi despre el...

Quote
S-au semnat primele 3 contracte pentru realizarea Drumului Expres Craiova - Pitești
03 Dec 2018

Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, a semnat astăzi, 03 decembrie 2018, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Cele 3 contracte semnate astăzi sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești:

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Specificatii tehnice:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 0+000 - intersecția cu DN65F - Centura Nord Craiova
km 1+400 - intersecția cu DC4 - Craiova Vest

Principalele Poduri și Pasaje:

1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova - lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest - lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia - lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui - lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 - lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa - lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 - lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 - lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 - lungime: 78 m

Parcare de scurtă durată la km 14+190

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, - se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Lotul 1 (18,5 km) - Varianta de ocolire BALȘ - se întinde intre km 17+700 – Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) - Varianta de ocolire SLATINA - se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Specificații tehnice Tronsonul 2 - Lotul 1:

Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 19+370 - DN65 Bals Vest
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 - intersectia cu DC13 - Piatra Olt Nord - Vest

Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet - lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea - lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 - lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui - lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A - lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest - lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord - lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 - Piatra Olt Nord - Vest - lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 2:

Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 - Slatina Sud - Est

Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes - lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara - lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov - lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata - lungime: 112 m
6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 - lungime: 42 m
7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km

Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA

Sursa de finantare: POIM - Fonduri Europene Nerambursabile.

Imagini de la semnarea contractelor puteți viziona pe pagina de facebook a CNAIR SA: https://ro-ro.facebook.com/cnadnr/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)