Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Ionut

#975
"Formalism exagerat". :) Niste prosti! Si acum ce trebuie facut? Re-calificata si re-evaluata oferta Erbasu?

horatiu.cosma

#976
 :lol: :lol: :lol:

Incredibil. De 100 de ori incredibil. Pai e clar ce e de făcut: anularea licitației. Cerințele beneficiarului în cazul de față sunt contradictorii. În unele locuri scrie că acostamentele trebuie să aibă o anumită structură, în alte locuri din documentație altă structură. Unii ofertanți au ofertat într-un fel, alții (Erbașu) în alt fel. Nu se poate merge înainte cu licitația. Game over și pentru lotul 1. Deci 3 din 4 licitații anulate, bravos CNAIR. Pe lotul 2 e vreo contestație?

Ionut

Quote from: horatiu.cosma on May 15, 2018, 01:52:17 PM
Pai e clar ce e de făcut: anularea licitației. Cerințele beneficiarului în cazul de față sunt contradictorii.

Esti sigur? Nu pot face niste modificari/masuri de remediere? Intreb, nu ma pricep, tu intelegi mai bine ca mine. Ar fi misto sa se anuleze 3 din 4 loturi... probabil ca ar fi cel mai bun exemplu care sa sustina pozitia API avuta de zeci de ori pe subiectul licitatiilor facute pe genunchi.

Deocamdata banuiesc ca decizia CNSC va fi atacata de CNAIR la CAB...

NGC

Quote from: Ionut on May 15, 2018, 01:34:14 PM
Si acum ce trebuie facut? Re-calificata si re-evaluata oferta Erbasu?

CNSC le-a dat tema de casa sa reevalueze oferta CONSTRUCTII ERBASU, dar nu prea vad cum vor face ei evaluarea ofertelor pentru cerintele contradictorii, asa ca ne indreptam spre ceea ce zice Horatiu mai sus.

Dar, sa nu uitam ca acolo este echipa "dream team" care probabil va contesta la CAB decizia CNSC si poate mai apoi vom ajunge iar la ICCJ.

horatiu.cosma

Remedieri se pot face atâta timp cât nu au fost depuse ofertele. E exact ca și la loturile 3 și 4, unde CNAIR a deschis ofertele, după care CAB le-a impus niște măsuri de remediere. Nu se mai poate modifica documentația după depunerea ofertelor.

NGC

Quote from: Ionut on May 15, 2018, 01:56:14 PM
Esti sigur? Nu pot face niste modificari/masuri de remediere?

E prea tarziu pentru asta. Masurile de remediere se iau inainte de deschiderea ofertelor.

Ionut

Deci, in esenta, nu mai pot "repara" din mers licitatia. Asa ca singura solutie e anularea pentru ca, in esenta, nu se pot pune in aplicare deciziile instantelor (deja "in vigoare" pentru L3 si L4 si "pe vine" la L1). Genial.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on May 15, 2018, 01:52:17 PM
Pe lotul 2 e vreo contestație?

Banuiesc ca de fapt te referi la tronsonul 2, care e alcatuit din 2 loturi.

Pentru T2 L1 s-a trecut la evaluarea financiara in 27.04.2018, iar pentru T2 L2 s-a trecut la evaluarea financiara abia in 10.05.2018.

Urmeaza sa apara contestatiile si la T2.

Va tin la curent.

Ionut

Hai ma sa le anuleze pe toate și să actualizeze SF la nivel de autostradă cum S-a pornit în 2016. Dacă tot sunt cretini, să fie totusi o sansa pentru viitor de a face proiectul cum trebuie.

perfidus

@Ionuț, când te mai întâlnești cu Șerbănescu sa-i transmiți "salutari" de la Craiova. Câte contracte zicea el ca se semnează luna asta la DX12?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

perfidus,

nu ai pic de intelegere pentru bietii oameni.
Esti de-a dreptul perfid... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Quote from: perfidus on May 15, 2018, 11:36:52 PM
Câte contracte zicea el ca se semnează luna asta la DX12?

A pus pariu cu mine ca pana la finalul lunii iulie se semneaza toate contractele pentru toate cele 4 tronsoane CraPi. :lol: Ce ziceti, cine castiga? Sunt curios daca o sa o dea la intors. Oricum, mai este timp, mai sunt vreo 2 luni si jumatate. Timp berechet! De anulare!

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring!

În urma hotărârilor instanțelor de judecată, licitațiile pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova-Pitești sunt foarte aproape de anulare. Noutatea este că, probabil, aceeași soartă o va avea și tronsonul 1!

Supunerea oarbă în fața stăpânilor politici, graba, lipsa de viziune și prostia "responsabililor" CNAIR sunt cauzele blocării, tergiversării și, în final, anulării licitațiilor pentru 81,26 km din cei 121 km (adică 67%) ai coridorului Craiova-Pitești.

În cazul tronsoanelor 3 și 4, CNAIR s-a grăbit să deschidă ofertele depuse înainte să fie soluționate toate contestațiile. Curtea de Apel București a admis parțial contestația unui constructor, iar acum CNAIR se află în imposibilitatea de a opera modificările impuse de instanță.

Pentru tronsonul 1 avem o altă situație care descrie perfect incompetența oficialilor de la drumuri. Astfel, în graba de a-și mulțumi patronii politici, Ștefan Ioniță (fostul șef CNAIR) a lansat în 2017 licitația pentru primul segment al drumului expres pe o documentație execrabilă, plină de erori și de informații contradictorii. Tot pe repede înainte, CNAIR a decis să deschidă ofertele fără a corecta toate aceste aspecte. Constructorii au interpretat respectivele neconcordanțe în moduri diferite, iar CNAIR a descalificat unele oferte și apoi, bineînțeles, s-au depus contestații.

CNSC a admis acțiunea asocierii Erbașu-Vahostav-Trameco și a spus negru pe alb (vezi captură atașată) că este vina companiei de drumuri că nu a fost capabilă să publice o documentație coerentă, obligând-o să opereze modificările necesare.

Însă în acest stadiu, după depunerea ofertelor, este imposibilă modificarea diferitelor acte incriminate fără a distorsiona iremediabil rezultatul licitației. Singura variantă rămasă în acest punct este una regretabilă: anularea licitației. Cel mai probabil CNAIR nu își va asuma acest eșec și se va ascunde, așa cum o face și pentru tronsoanele 3 și 4, în spatele unor acțiuni în instanță fără sorți de izbândă.

Solicităm din nou oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să dea dovadă de responsabilitate, să își asume deciziile dure și nepopulare, dar necesare pentru binele proiectului, care în speța de față sunt anularea licitației și relansarea acestui proiect la profil complet de autostradă, cu un studiu geotehnic serios și o documentație care să țină cont de realitățile actuale din teren.

#CraiovaPitești #DrumuriExpres #FărăResponsabilitate

Ionut

Au fost ceva ecouri dupa comunicatul nostru: am dat ieri interviu la Europa FM si vad ca si pe online s-a preluat: News.ro, Digi24 si HotNews.

Multumim! :cheers: