News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 30 Guests are viewing this topic.

cutter

Nu, la Sebeș-Turda s-a revizuit întâi SF-ul de drum expres în autostradă în 2013. Oricum insuficient, dovadă problemele și întârzierile ulterioare, dar infinit mai bine decât să faci design&build pe un SF de drum expres din 2007.

Nu să începi mai repede contează, ci să termini mai repede (și să fie de calitate proiectul).

Contraexemplele abundă: Orăștie-Sibiu lot 3, Lugoj-Deva (5 ani de întârziere cel puțin), Sebeș-Turda (3-4 ani întârziere), A3 Suplacu-Borș, Centura București DN7-A1 și DN2-A2, DN76 Deva-Oradea și multe altele.

Știți cum zice o vorbă din engleză: _Să acționezi la fel și să aștepți rezultate diferite e definiția nebuniei_.

Suntem cam nebuni...   :(

vancouver

Aud la radio: aglomeratie f. mare la intrarea in Pitesti dinspre Slatina. Adica ambuteiaj.

Stiu, nu dati cu pietre, nu e o prioritate sa se faca tronsonul de A12 de langa Pitesti, altele sunt mai importante. Nu vreau sa insist, doar zic si eu ...




Dar nici o problema, iata, exista si o varianta mai rapida, prin DJ703 + DJ701. Doar 12 min intarziere din cauza traficului pe aceasta varianta (adica prin Bucuresti).  :D :D :D :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Nu a zis nimeni ca nu e prioritara acea portiune. Dar ar tb sa pui si blocajul din Bals unde acum e accident. Probabil o tamponare la una din trecerile de pietoni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

La Bals e vorba de 4-5 minute pierdute. De ex. acum la ora 18:55 la Bals nu mai e nimic, nici un minutel de intarziere, intre Slatina si Pitesti cosmarul continua. Desigur, acum pare a exista o cauza, un incident, dar acest incident a aparut pe fondul aglomeratiei mari si nu poate fi singur cauza agomeratiei:

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on April 17, 2017, 06:44:51 PM
Nu a zis nimeni ca nu e prioritara acea portiune.

Ba daaaa. Am fost facut de ocara aici pe forum, ca am indraznit sa zic ca legatura cu A1 este cea mai importanta. Dar asa, sa ramana, mie imi este egal, eu nu circul pe acolo in zilele de dinainte de revenirea la munca, asa ca - sincer - ma doare-n pix si nu mai stau sa-mi bat gura cu argumente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stefanudrea

Eu am primit si blocare pt ca am indraznit sa subliniez importanta A12 asa ca... Mai las si pe altii sa constate pe propria piele ce ziceam eu.

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


rizzuh

Quote from: vancouver on April 17, 2017, 07:01:46 PM
La Bals e vorba de 4-5 minute pierdute. De ex. acum la ora 18:55 la Bals nu mai e nimic, nici un minutel de intarziere

Iar incepe discutia ca in Bals se circula bine? In Bals se circula cu 30-40 ziua, in cel mai bun caz. Fac drumul asta de 2 ori pe luna, am prins suficiente momente cand am stat mai bine de o ora sa traversez oraselul ala, in coloana, bara la bara. Daca Google Maps spune ca la 18:55 nu este niciun minut de intarziere, spune ca nu este intarziere fata de traficul normal, care este lent. Adica circuli incet, nu foarte incet sau deloc.

Balsul are nevoie neaparat de centura, fie ca e doar drum normal, una este sa mergi cu 100 si alta cu 30. La fel si Slatina, dar acolo mai mult pt. traficul greu, pt. turisme ai varianta prin centru, este OK.

pest1969

Legat de centura Bals, poate ar trebui intrebati cei de la CNAIR ce se mai aude de planul lor din vara trecuta - http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/CNAIR_Proiecte%20in%20regie%20proprie_0.pdf
  Dar tare ma tem ca fiind facut de "tehnoccrati" nu e prea digerabil de noua conducere. Inclin sa cred ca e uitat pe site acest PDF, dat fiind ca nu mai e actualizat de ceva vreme.

ion59

Nu se face nimic fără un SF. "Tehnocrații" au lansat, în decembrie anul trecut, o licitație pentru realizarea SF-ului. Acum suntem în faza de depunere a ofertelor, limita de timp fiind, de nenumarate ori, amânată. După depunere urmează: analiza ofertelor, anunțarea câștigătorului, contestații, judecăți, anunțarea câștigătorului final, încheierea contractului, realizarea proiectului de SF, aprobarea acestuia în CNAIR și abia apoi, dacă doresc, pot face în regie proprie ce vor. Sper că  nu am uitat ceva important. Calculați dvs. orizontul de timp.

rizzuh

Este lansata licitatia de revizuire a SF-ului de drum expres, transformare in autostrada si elaborare proiect tehnic. S-a tot amanat... ultimul termen este pe 24 aprilie.

vancouver

Treaba cu prioritatea e cam asa: daca se rezolva un punct nevralgic, apar altele sau altele care nu se fac devin mai nevralgice.

Daca de ex. se face centura la Bals si la Slatina si atat, atunci drumul Craiova-Bucuresti va deveni inca o data mai usor si mai atractiv pe DN65 (in loc de DN6). Ca atare ce am vazut ieri, ambuteiajul de 40-45 minute de la Colonesti-Cerbu-Albota se va agrava inca o tura si va apare in forma redusa si in zile in care acum nu este nimic.

Invers, daca facem prima data legatura A1 pana la Colonesti sa zicem (adica pana la jumatatea distantei Slatina-Pitesti), ca sa scapam de acest ambuteiaj, atunci cu atat mai mult se va agrava problema in Slatina si in Bals.

Toate astea sunt evolutii normale si pentru mine previzibile. Si pentru mine Balsul este enervant, pentru ca in mod clar acolo se vede ca se poate si mai bine. O minima trasare a unei benzi suplimentare si o gestiune logica cu semafoare ar ajuta enorm - asta vede oricine si se enerveaza cu atat mai mult. Deci da, Bals = prioritate zero. Intai o rezolvare locala si concomitent demarata centura.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

perfidus

"Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a găsit soluția pentru a descongestiona traficul de pe DN 65 Craiova – Pitești și DN 6 Craiova – Timișoara, pe raza localităților Balș, respectiv Filiași. Tranzitarea celor două orașe se face cu mare greutate, potrivit unui recensământ de trafic întocmit de CESTRIN, una dintre cauze fiind și ,,numărul mare de pietoni care traversează drumul întrerupând libera circulație", motiv pentru care s-a luat decizia instalării unui sistem de semaforizare ,,inteligentă" la fiecare trecere de pietoni. " - sursa: Gazeta de Sud din 17 februarie 2017.

Suntem "abia" la jumatatea lui aprilie, deci unde ati mai auzit voi sa se miste ceva atat de repede - chiar pe chestii punctuale si simple - la CNAIR?
Pentru un sens giratoriu amarat pe centura de nord a Craiovei am asteptat vreo doi ani si intre timp s-a lasat cu zeci de accidente.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ion59

Quote from: rizzuh on April 18, 2017, 01:26:02 PM
Este lansata licitatia de revizuire a SF-ului de drum expres, transformare in autostrada si elaborare proiect tehnic. S-a tot amanat... ultimul termen este pe 24 aprilie.

Mulțumesc pentru corecție. Așa este, se revizuiește vechiul SF!

rizzuh

#493
vancouver, perfect de acord cu tine, congestionarea din Bals si Slatina tine putin in frau aglomeratia de la Slatina respectiv Pitesti, si invers. Cel mai important este sa se inceapa cu deja care se poate da in folosinta rapid: ori centuri Bals si Slatina, ori A1 - Albota; in ideea ca elimini toate, sau o parte din punctele foarte aglomerate. Clar cand este gata autostrada va prelua o parte si din traficul catre Est de pe DN6.

Dar daca o luam dupa logica ca daca rezolv un punct atunci se face mai rau in altele nu mai facem nimic.
La Bals se poate rezolva semaforizand drumul principal si toate intersectiile circulate. Pusa "unda verde" la 40 si pasarele pentru pietoni (ex. Sinaia), astfel trecerea va fi mult mai lejera.
La Slatina problema este dezastrul de "centura", acea strada Oituz. Aceea trebuie rasa complet, refacuta fundatia si asfaltata integral.

Astea 2 nu sunt deloc costisitoare (in comparatie cu o centura la profil de autostrada) si ar face traficul mult mai lejer.

Quote from: perfidus on April 18, 2017, 02:29:16 PM
s-a luat decizia instalării unui sistem de semaforizare ,,inteligentă" la fiecare trecere de pietoni. "

Problema nu este doar la trecerile de pietoni, ci si la strazile secundare si aleile care se intersecteaza cu drumul principal. Este suficient un destept sa iasa fara sa acorde prioritate, tu sa franezi brusc sa-l eviti, si gata s-a facut coloana. Vezi video-ul de mai jos:


perfidus

Referitor la licitatia in desfasurare - Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Pitesti - Craiova.

In data de 13 aprilie s-a mai depus o contestatie la un raspuns de clarificare ce modifica termenii contractului din documentatia de licitatie. Poate ne spune NGC20 despre cine este vorba.
Numarul de raspunsuri la intrebarile de clarificare a ajuns la 15.
Presimt ca urmeaza o noua amanare pentru data depunerii ofertelor (acum este 24 aprilie).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat