Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

stefan_viziru


Autostrada A12 Pitesti Craiova trebuie facuta pentru ca:


1) Va contribui, ca oricare alta autostrada, la dezvoltarea Romaniei si la construirea acelei tari ideale la care viseaza orice bun roman;
2) Este prima autostrada din Oltenia, regiune a tarii in care nu este facut absolut nimic in materie de autostrazi (in Moldova se lucreaza deja la centura Bacau, parte dintr-o viitoare autostrada);
3) Va scoate din preistoria economica actuala zonele si orasele din vecinatate: Caracal, Bals, Slatina, Craiova, Targu Jiu, Segarcea, Calafat, Targu Carbunesti, Corabia etc.;
4) O legatura pe autostrada Bucuresti-Craiova este cel putin tot atat de importanta ca Bucuresti -Constanta sau (in viitor) Bucuresti-Braila-Galati;
5) Va lega fabrica Ford de fabrica Renault  si, in trecere, de Alro Slatina. se vor dezvolta industriile pe orizontala si verticala conexe productiei de automobile;
6) Nu se poate sa se tot vorbeasca de A12 fara sa se si realizeze pana la urma. Acesta este si cazul autostrazii Pitesti-Sibiu, parte din A1;
7) Este evident ca in viitor se va realiza si autostrada Lugoj - (Calafat) - Craiova, care nu ar fi completa fara legatura spre Bucuresti
8) Trecerea Oltului (cel mai mare rau interior) pe cursul inferior pe o cale rutiera la nivel de autostrada are o importanta strategica in cazul unui conflict armat si nu numai;
9) In mod simbolic, Craiova singurul mare oras al Romaniei, impreuna cu Galatiul, inca neconectat la reteaua de autostrazi (presupunand plauzibil ca cel putin "ciotul" Predeal Rasnov Brasov se va termina inainte de A12) trebuie sa beneficieze de o autostrada inainte de 2025;
10) Cererea expresa in acest sens a firmei Ford, singurul investitor american major din Romania, trebuie luata in considerare;
11) Argumentul "nu sunt bani", folosit de tradatorii de tara in mod convenabil lor, este cu totul nul si neavenit in cazul general al autostrazilor 
si mai ales in cazul special al A12, din cauza primelor 10 motive de mai sus;
11 bis) Suma ramasa necheltuita din exercitiul financiar 2007-2013 alocata de U.E. Romaniei pentru infrastructura reprezinta grosso modo costul A12!; 
12) Dezvoltarea economica indusa de constructia A12 va genera o trezire a constiintelor alegatorilor, astfel incat acestia nu vor mai constitui "rezervorul" traditional al anumitor partide;
13) Cel putin pe timpul constructiei, se vor crea locuri de munca si comenzi pentru furnizorii de materiale si utilaje necesare unei astfel de lucrari publice;
14) Relieful este foarte "prietenos", iar personal cred ca si descarcarile arheologice vor fi reduse ca numar;
15) Se va descongestiona traficul prin Bals si Slatina - orase fara centura acum si in viitor, pentru ca centurile se vor identifica in acele zone cu autostrada;
16)  Existenta unui aeroport destul de dezvoltat la Craiova este un argument evident in favoarea constructiei cat mai rapide a A12;
17) In definitiv A12 este inclusa si in master plan (MPGT) si trebuie construita, iar pentru a avea sens pentru generatia actuala, ea trebuie finalizata in maxim 10-15 ani;
18) Constructia A12 va elimina prin insusi acest fapt promisiunile populiste ale politicienilor ca "A12 se va construi in viitor" , adica se va elimina o sursa de minciuni politicianiste;
19) Pe autostrada, turistii straini vor avea acces la zona turistica din nordul Olteniei (Horezu, Tismana, ansamblul Brancusi de la Hobita si Targu-Jiu etc.) si nu numai;
20) Se vor elimina accidentele generatoare de morti si raniti de pe DN65, ca si traficul, uneori, lent;
21) In fond, nu vad niciun motiv pentru care A12 nu este egal indreptatita fata de alte autostrazi, din toate punctele de vedere, de a fi construita cat mai repede!

S-auzim numai de bine!
 

A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

AdrianB1

O mare parte din "argumentele" de mai sus sunt doar propaganda, nu argumente. Serios, daca nu vrei autostrada in Oltenia nu esti un bun roman sau daca nu are Oltenia autostrada e discriminare intre regiuni?

Autostrazile se planifica cu capul, nu cu alte organe, cu argumente si nu bazaconii. Punctul 8 e de rasul curcilor, in caz de conflict podul ala e primul care pica victima. Iar 11 e trolling de calitate inferioara, sa numesti pe cineva "tradatorii de tara" pentru ca o autostrada nu se incadreaza la finantarea externa e jenant.

captiva

@stefan_viziru

2) In Moldova se lucreaza la o autostrada pe un singur sens si de vreo 12 km. In Crisana si Maramures nu se lucreaza la nimic deocamdata. Iar din Craiova A1 este la 120 km in Pitesti, 250 km in Deva si 270 km in Lugoj. Din Iasi cea mai apropiata autostrada este la Ploiesti (330 km), Sibiu (410 km) sau Campia Turzii (385 km).
8) Podul ala va fi printre primele distruse in caz de conflict.
9) Tocmai ti-am spus care e distanta dintre Iasi si reteaua de autostrazi. Iar la Brasov, chiar daca se face Predeal-Rasnov-BV, reteaua ramane la Ploiesti Sud, la 90 km (adica trei sferturi din distanta Craiova-Pitesti, doar ca aproape jumatate de drum prin munte!) Sau, cu indulgenta, la 40 km distanta daca punem la socoteala centura Ploiesti Vest si DN1 Ploiesti-Comarnic drept drum expres.
14) Relieful nu e prietenos. Vai adanci plus Oltul fac proiectul destul de dificil.
16) Aeroportul din Craiova si A12 - baba si mitraliera. O buna parte din pitesteni vor continua sa mearga la Otopeni, iar pentru cei din Slatina avantajul de circa 20-25 minute (luand in calcul intrarea si iesirea de pe A12) fata de drumul actual e greu de crezut ca va fi decisiv in alegerea dintre Craiova si Otopeni. Si oricum, discutam despre circa 200.000 de pasageri pe an, adica 2% din trafiul de pe Otopeni.

Sa nu se inteleaga ca sunt impotriva A12. Doar ca multe din argumentele tale sunt nefundamentate, daca nu puerile, si se intorc impotriva proiectului.

ion59

DN65 are trafic de autostradă. De aia se fac autostrăzile, pentru a se rezolva o problema de trafic. Aici este cazul.

stefanudrea

Da, traficul DN65 cere A12! Si da, sunt multi impotriva ei! Sper insa sa se faca! Nu pt mine ci pt traficul deja sufocant de pe DN6!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


alexandru_m

Nu este nimeni impotriva A12. Este strict vorba de ordinea prioritatilor.

stefanudrea

Sunt si cei care nu vor si sunt si cei ce o pun pe lista de prioritati mai jos! Deci...destui!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


AdrianB1

Teoria conspiratiei in lupta cu speranta desarta. Reptilienii nu vor autostrada la Craiova, o arata cartile de tarot.

Serios, ai si argumente pentru afirmatiile de mai sus? Sau, dupa cum o arata karma, e doar trolling?

stefanudrea

Nu pot raspunde la asa ceva! Cu riscul sa imi fie stearsa postarea, am pretentii atunci cand lansez o teorie! E drept ca unele argumente nu pot fi detaliate prea mult, dar zic doar atat: concesionarea are niste reguli, fondurile europene reguli "mai stricte", astfel ca daca nu a mers varianta concesionarii, mai bine cuie in talpi pana se va putea sau pana dispar regulile stricte europene..."sa ramana si lui...ceva", nu? Am i clear?

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


ion59

Deocamdată nu este vorba de A12 ci doar de centuri ocolitoare la Balș și Slatina. Asta ar fi șansa ca să se înceapă ceva mai rapid.

Ionut

Va rog nu mai aberati pe langa subiect, incep sa impart cu darnicie ban.

AlexxC

Quote from: stefanudrea on January 02, 2017, 10:15:12 AM
Da, traficul DN65 cere A12! Si da, sunt multi impotriva ei! Sper insa sa se faca! Nu pt mine ci pt traficul deja sufocant de pe DN6!
Trafic de autostrada ai doar Vineri seara, Duminica seara si de sarbatori; in rest e trafic normal spre mediocru iar singurele portiuni care cer autostrada permanent sunt nod A12-A1 pana dupa Albota si ocolitoare Slatina-Bals.Timpul pierdut in Bals este egal cu economia de timp daca ai parcurge Pitesti -Slatina pe autostrada. Sa le rezolvam pe astea urgente asa cum e planuit acum si cu restu mai vedem ce se intampla peste vreo 8-10 ani.

stefanudrea

Asta inseamna sa mergi doar atunci pe ruta Craiova-Pitesti! Nu am intalnit niciodata trafic normal pe aceasta ruta de cel putin 2 ani incoace!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


AFC

^ Eu unul m-am saturat de postarile tale. Tu chiar nu intelegi ca toti ne dorim autostrazi ? Chiar nu intelegi ca pe forumul asta s-au adunat cei pasionati de infrastructura si de dezvoltarea acesteia ? O ti una si buna cu " nu se vrea ". Cine nu vrea ? Sincer, cred ca Ionut are prea multa rabdare cu tine.
Atunci cand nu poti da argumente te folosesti repede de teoria conspiratiei. Eu sustin constructia A12, dar atunci cand ii vine randul. Uita-te la postarile mele daca nu crezi. Realizezi ca suntem singura tara din UE a carei capitala nu are inel de centura la nivel de autostrada ? Avem un MPGT si asta trebuie respectat.
Cat despre trafic, se vede ca nu faci km prea multi sau pur si simplu nu esti corect in afirmatii. Eu am 1,5 mil km la activ , am facut Bucuresti - Craiova si retur de cel putin 100 de ori in ultimii 10 ani si nu am intalnit niciodata o situatie critica in conditiile in care nu mi-am planificat orele de plecare sau zilele. Da, este din ce in ce mai aglomerat dar se poate parcurge in timpi decenti. In acest  moment, centuri la Albota, Bals si Slatina rezolva mare parte din problema.
Ce trebuie sa intelegi este ca sunt altele care ard mai tare.
Si inca ceva ;noi nu suntem aia care nu vor ci aia care vor dar evalueaza corect prioritatile. Nu trebuie sa te certi cu noi,suntem in aceiasi barca.
Sper sa intelegi ce trebuie din postarea mea si evaluezi corect mesajul meu.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

perfidus

Quote from: AlexxC on January 03, 2017, 02:46:23 PM
Sa le rezolvam pe astea urgente asa cum e planuit acum si cu restu mai vedem ce se intampla peste vreo 8-10 ani.
Mai devreme de 4-5 ani, optimist vorbind, nu vad cum sa avem gata centura Bals (pod peste Oltet si pasaj peste cale ferata) si Slatina (pod peste Olt) - iar in 5 ani traficul pe DN65 va da pe afara dacă se menține ritmul actual. In urma cu vreo 6 ani nu se discuta de blocaje zilnice prin Balș la ore de vârf.
Eu zic sa stam calmi si sa militam pentru mentinerea ritmului, prioritățile se știu bine iar chestia asta cu trasul plapumei de la unii la alții nu ne ajuta daca plapuma e mica si e ger mare pe afara.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat