Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 22 Guests are viewing this topic.

miahi

Quote from: dr4qul4 on November 01, 2016, 05:52:05 PM
Nu uitati ca ar lega 2 fabrici de automobile de una care produce aluminiu si va trece printr-o zona cu forta de munca ieftina!

Plus o fabrica care produce anvelope (Pirelli), vecina cu cea de aluminiu :)

simplex11

Quote from: perfidus on November 01, 2016, 10:25:25 AM
totul foarte exact legat de dezvoltarea in nordul orasului Craiova. E o zona ne-gandita urbanistic si dezvoltata la nivel rural, "strazile" au intrat in asfaltare abia recent, au profil de alee si multe nu au nici trotuar, retelele electrice sunt aeriene, etc.  Se vede si pe Google Earth ca exemplu acel DJ643F (Teilor). Dar evident e alta poveste cu cantec si ma opresc aici. Scuze de offtopic.
Nu ai ce sa dezvolți în Craiova la nordul caii ferate. Acolo este o zona rurala care s-a extins cu tot felul de proiecte imobiliare recente, construite relativ dezorganizat.

Nu este logic sa schimbi structura zonei Craiova, construind bulevarde noi, doar ca cineva a tras o linie și a conectat A12 într-un punct de pe Centura Nord unde i s-a părut lui ca autostrada ar avantaja cel mai mult pe aceia care merg pe direcția Turnu-Severin-Filiași-Slatina-Pitești.

Conexiunea dintre A12 cu Centura Nord la intersecția cu strada Prelungirea Teilor este o idee apărută înaintea începerii lucrărilor la Centura Sud Tronson 1. Nu mai este de actualitate în prezent.

cristi5

#332
Daca vezi o modificare pe OSM nu inseamna ca s-a modificat traseul. razor74 (care apropo e cartograf profesionist, si lider informal al OSM pe Romania) a modificat doar ceva tag-uri din cate-mi amintesc.

Daca vrei sa vezi exact ce s-a schimbat, vezi aici

http://osmhv.openstreetmap.de/index.jsp

Eu personal nu tin minte sa fi schimbat ceva la traseul A12. Dar cand pun un traseu pe OSM il pun dupa SF sau dupa planuri obtinute de la surse.

Rudolf Mayer e un pasionat de infrastructura si harti din Austria. Il cunosc din cu totul alt context, pot sa-l intreb ce sursa a folosit pt A12 (ai verificat daca a indicat sursa in changeset pe OSM?). El a introdus de ex si variantele de viteza CF de pe Sighisoara-Brasov. Mai multi oameni informati de pe forum au confirmat ca traseul A12 e corect = SF, deci daca Rudi l-a introdus, a facut treaba buna.

In rest, in ce priveste autoritatea, OSM e un proiect liber, oricine poate schimba, ceilalti recenzeaza schimbarea si o amendeaza daca e necesar. Apar probleme uneori dar in general treaba merge struna. Timp sa fie, ca proiecte avem destule. Vezi cateva in semnatura mea.

Si apropo nu stiu daca e legal sa iei trasee de pe OSM si sa le pui pe Google. Vezi eventual ce scrie prin licenses.

LE: si o clarificare despre cum se introduc pe OSM trasee dupa alte harti
- de obicei copiere manuala, pentru ca harta disponibila e in alta proiectie decat OSM etc. In acest caz un proiect propus (SF) nu va avea traseu foarte exact (oricum nu e vizibil pe openstreetmap.org, doar pe harti specializate). Traseul poate fi ajustat ulterior (vezi mai jos)
- daca sunt disponibile fisiere KML sau liste de coordonate, se transforma in GPX, care se poate importa pe OSM
- cand proiectul e deja in constructie, se vede din satelit si OSM permite editarea avand ca fundal imagini din satelit Bing. Atunci se pot corecta traseele.

simplex11

#333
Nu ii acuz pe cei care desenează autostrăzi pe OpenStreetMap. Ba dimpotrivă le apreciez efortul. Totuși acum știu ca ce s-a propus referitor la aceste drumuri sunt simple idei ale unor persoane particulare, chiar dacă despre unii se zice ca ar fi profesioniști.

Am reușit sa import din OpenStreetMap în Google My Map întreaga rețea de autostrăzi propuse, în construcție și funcționale din Romania asa cum se prezintă la data de 1 Noiembrie 2016. Fisierul kml puteți sa-l descărcați pentru a-l pune pe propriul site My Maps dând click pe link apoi pe cele trei puncte unul sub altul de lângă lupa din dreptunghiul rosu din stânga sus, după care selectați "Download KML". Exista și Craiova-Pitești, tronsonul Centura Craiova Sud în construcție, cel doar planificat și multe alte drumuri din toată țara.
SPOR LA EXPLORAT

perfidus

Quote from: cristi5 on November 02, 2016, 12:07:49 AM
Mai multi oameni informati de pe forum au confirmat ca traseul A12 e corect = SF, deci daca Rudi l-a introdus, a facut treaba buna.
Nu e introdus traseul pe OSM dupa parerile personale ale unora, e introdus in mod clar dupa un SF (mai mult sau mai putin exact datorita utilizarii altor tipuri de harti).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Quote from: simplex11 on November 02, 2016, 03:58:44 AM
Nu ii acuz pe cei care desenează autostrăzi pe OpenStreetMap. Ba dimpotrivă le apreciez efortul. Totuși acum știu ca ce s-a propus referitor la aceste drumuri sunt simple idei ale unor persoane particulare, chiar dacă despre unii se zice ca ar fi profesioniști.

Nici vorba de "simple idei" pe OSM. Dupa cum am spus traseele sunt preluate din Studii de Fezabilitate adica din documente comandate de statul roman.

Quote from: simplex11 on November 02, 2016, 03:58:44 AM
Am reușit sa import din OpenStreetMap în Google My Map întreaga rețea de autostrăzi propuse, în construcție și funcționale din Romania asa cum se prezintă la data de 1 Noiembrie 2016. Fisierul kml puteți sa-l descărcați pentru a-l pune pe propriul site My Maps dând click pe link apoi pe cele trei puncte unul sub altul de lângă lupa din dreptunghiul rosu din stânga sus, după care selectați "Download KML". Exista și Craiova-Pitești, tronsonul Centura Craiova Sud în construcție, cel doar planificat și multe alte drumuri din toată țara.

Voi verifica daca ai voie sa faci treaba asta. Eu personal nu vreau ca munca mea de voluntar OSM sa ajunga pe o harta comerciala fara ca eu sa fiu macar intrebat. Harta gazduita de API care face exact ce ai facut/copiat tu (si mai vizualizeaza multe alte aspecte), este aici:

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html

simplex11

#336
Fișierul kml l-am extras chiar de pe harta aceea de la pro-infrastructura. Am folosit un wizard cu care am selectat tot ce era highway în construcție, functional sau propus. Daca exista și alte lucruri ce nu au aceste atribute atunci ele nu sunt în kml-ul importat pe Google My Maps care nu este site comercial deoarece nu câștigă nimeni, cel putin în Romania, bani de pe urma lui iar sursele s-au importat și ele.


ion59

#337
Quote from: Ionut on October 01, 2016, 08:24:59 AM
Sa vedem declaratia cu 1 noiembrie si direct de la sursa. Astazi este 1 octombrie. Sa vedem, sunt tare curios.
Ah, evident, pentru cei mai noi/neinstruiti dintre colegi, cand zice "lansam la 1 noiembrie" se refera la studiul de fezabilitate (SF). Nicidecum lucrari. Mai este mult de tot pana atunci.

A fost odată o promisiune cu 1 noiembrie. Poate fi urmărită începând de la minutul 1.

stefanudrea

Chiar, azi e 3 noiembrie! Unde e A12???

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


stefanudrea

7 noiembrie! Promisiune neindeplinita!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


Ionut

Da, evident. Rugămintea mea este sa nu punem mesaj aici pe forum la fiecare cateva zile despre asta.

haihui

daca e offtopic NElansarea SF-ului la data declarata, fara o precizare de orizont de timp pana la care se amana ... care ar fi postarile ontopic despre "Autostrada A12 Craiova-Pitesti"?   :-[

Ionut

N-am zis ca e offtopic! Am spus doar ca nu are sens sa punem mesaj despre faptul ca nu s-a respectat o "promisiune" la fiecare cateva zile. O sa umplem thread-ul de "a mai trecut o zi, nu s-a intamplat nimic". Cui foloseste asta?

Ionut

Aici nu s-a mai hazardat la un termen. Deci rabdare. Mai vorbim anul viitor.




Catalin Homor:  Filosofia asta de concesionare in mod evident nu a functionat in Romania. Ca o consecinta, toate concesiunile lansate vor fi anulate si proiectul Pitesti-Craiova va fi scos la licitatie clasic, intai proiectarea, apoi lucrarile. In cadrul acestui proiect avem si variantele ocolitoare Bals si Slatina pe care le avem in caietul de sarcini cu o perioada mai scurta pentru depunerea proiectului tehnic si sa le realizam mai repede. Noi vrem sa facem VO Bals in regie proprie.

Hotnews

Ionut

Asa surpriza, scoateti sampania. :lol:




Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că în data de 10.11.2016 a demarat achiziţia publică a contractului "Revizuire Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Craiova - Piteşti". În prezent, această documentaţie este în curs de verificare de către ANAP care are ca termen 10 zile lucrătoare conform prevederilor legale.

În Master Planul General de Transport este estimat  următorul calendar de implementare:

Autostrada Craiova - Piteşti
            - An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
            - An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2018/2020.

Varianta de Ocolire Slatina
            - An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
            - An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2019.

Varianta de Ocolire Balş
            - An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
            - An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2018.

Prin includerea acestor proiecte în MPGT, s-a asigurat finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi pentru implementarea cât mai rapidă a acestui proiect, compania a luat în calcul construcţia Variantei de Ocolire Balş în regie proprie.

Autostrada Craiova - Piteşti are o lungime de aproximativ 124 km din care VO Slatina - Balş (sector din A12 Craiova - Piteşti) la nivel de autostradă au o lungime de 39,48 km.

"Ieri am lansat procedura de achiziție publică a contractului construcţiei autostrăzii Craiova - Piteşti, pe care am transmis-o la ANAP. Un proiect nou pe care-l vom implementa în două etape: mai întâi variantele de ocolire Balş și Slatina și apoi autostrada în sine. Acordăm foarte mare atenţie celor două centuri, doarece străbaterea celor două localităţi în momentul de faţă se face cu dificultate, astfel, odată cu realizarea acestora traficul în zonă se va îmbunăţii simţitor" a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.

CNAIR