News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 19 Guests are viewing this topic.

dcr965

#315
Se discuta mai demult de oportunitatea infiintarii unui nou segment de centura care sa porneasca de la est de aeroport(exact din sensul giratoriu nou construit din care porneste mult tergiversata centura de sud), sa ocoleasca aeroportul si sa se intersecteze cu centura putin mai la nord. Asa s-ar rezolva si problema aglomeratiei din intersectia centurii cu DN65, din dreptul Plusaqua.

dr4qul4

@Simplex, te-ai gandit vreodata ca nodul Bals vest ar putea fi folosit ca si Craiova Vest?
Sau ca  vom avea inca o strapungere din centura in Bd Dacia? Dupa modelul TM.
In Craiova mai toate bulevardele din nord au 1 banda pe sens...e clar ca au nevoie de modernizare.. zona a explodat in ultimii ani. Pe Calea Bucuresti avem 2 benzi, chiar 3 in unele locuri pentru ca a fost folosita ca centura pana acum.
Dar avem si semafoare care tin 90 de secunde pe rosu si 30 pe verde!
Mi se pare ideal locul unde intersecteaza A12 centura. Cele 2 giratorii spre centura sud si centura nord sunt deja aglomerate. A12 le ocoleste.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Mai in zigzag nu putea sa fie traseul propus?!?  :o

simplex11

#318
Quote from: dr4qul4 on October 31, 2016, 08:42:37 AM
Mi se pare ideal locul unde intersecteaza A12 centura. Cele 2 giratorii spre centura sud si centura nord sunt deja aglomerate. A12 le ocolește.
Le ocolește dar cel dinspre centura nord, cel putin, va deveni mult mai aglomerat atâta vreme cât tot traficul care iese din Craiova cu destinația Bals, Slatina, Pitești, București, etc. o sa facă la stânga pe centura cu scopul înscrierii pe A12. Aceeași situație pentru mașinile care intra în oraș din direcțiile menționate. Vin pe A12, intra pe centura și pe urma fac la dreapta în același loc.

Acest A12, cel putin pe sectorul Balș - Craiova, este o varianta ieftina care ocolește tot felul de proiecta imobiliare, multe neterminate și haotice, aruncate în mijlocul câmpului, și de asemenea evita construcția de noduri la intersecția cu șosele importante cât și poduri peste căile ferate. Pretul platit pentru costul mic este faptul ca toata lumea trebuie sa se descurce cum poate pentru a ajunge la intersecția dintre Centura Nord și strada Prelungirea Teilor.

perfidus

#319
Daca mai punem la socoteala ca la acea intersectie centurii cu A12 se va construi noul spital regional, se impune de urgenta dezvoltarea cu fonduri POR - Axa 4.1 a unui proiect de reconfigurare trama stradala care leaga centura prin zona Bordei de Calea Bucuresti (Str. Garlesti - Str. Sararilor). Dar asta e greu sa se intample cand nu se gandeste in perspectiva si inca nu se vrea revizuit nici PUG-ul vechi de peste 25 de ani.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

florin74

Pentru asta e SIDU si Primaria Craiova, Si finantare  POR. Si ceva munca. Dar cam greu pentru unii alesi locali. E mai simplu sa vopseasca niste blocuri si sa finanteze ceva concerte.

simplex11

#321
Am adăugat pe harta cele doua tronsoane ale centurii Craiova Sud, primul în construcție, al doilea doar planificat.

vezi: Centura Craiova Sud

Daca autostrada s-ar menține la sud de actuala sosea, intre Balș și Craiova, adică ar trece pe la Robanesti  si ar intersecta undeva pe la mijloc Centura Sud Secțiunea 1, atunci cei pe direcția Calafat - Pitești ar fi avantajați însa vehiculele pe drumul Filiași - Pitești ar avea de pierdut. Accesul în Craiova pe Calea București s-ar face ceva mai bine dar nu semnificativ.


carutasul

Mi se pare mie sau e cea mai "strâmbă" autostradă de până acum? :)

dr4qul4

Cu siguranta este. Dar chair si asa distanta intre A1 si centura Craiova va fi mai scurta. Probabil au ales aceasta varianta ca sa evite viaductele lungi.
Legat de conexiunea cu Craiova.. Din locul actual, autostrada va putea fi continuata in viitor spre DTS si nu cred ca CNADNR-ul este cel care trebuie sa rezolve probleme de conectivitate ale orasului.
Craiova s-a dezvoltat foarte mult la nord de CF, dar avem doar 2 pasaje amarate (cu cate 1 banda pe sens) peste CF, iar majoritatea strazilor din nord au doar 1 banda in total!

Aceleasi probleme de conectivitate le avem si in Bucuresti (A3- FdG) si Timisoara (A1 - Dumbravita, unde totusi, in stilul banateau, casele nu se fac lipite de sosea ca in "sud"). Strazile negandite si lipsa parcurilor sunt minusurile tuturor "dormitoarelor" aparute pe langa marile orase. Dar asta e problema oraselor si a judetelor, nu a CNADNR-ului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

@dr4qul4 - totul foarte exact legat de dezvoltarea in nordul orasului Craiova. E o zona ne-gandita urbanistic si dezvoltata la nivel rural, "strazile" au intrat in asfaltare abia recent, au profil de alee si multe nu au nici trotuar, retelele electrice sunt aeriene, etc.  Se vede si pe Google Earth ca exemplu acel DJ643F (Teilor). Dar evident e alta poveste cu cantec si ma opresc aici. Scuze de offtopic.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

Quote from: dr4qul4 on November 01, 2016, 10:01:40 AM
Dar chair si asa distanta intre A1 si centura Craiova va fi mai scurta.
De fapt ai dreptate. Ar trebui mai degrabă să mă sperii când e prea "dreaptă", trasată cu carioca din birou; dacă e "strâmbă" inseamnă că cineva a ocolit ceva :)

vancouver

Traseul propus pentru A12 este destul de prost, asta ca sa ma exprim frumos. Nici Lugoj-Deva si poate ca nici Sibiu-Pitesti nu au ocoluri asa de mari. Sper sa nu construim a doua anti-autostrada din Romania (dupa A3 Buc-Ploiesti, mai lunga decat DN-ul). Sper sa se faca precum pe Sibiu-Pitesti si sa avem analiza pe bune a 5-6 trasee + diverse variante. Numai asa se poate ajunge la solutia optima.

Si atentie, solutia optima nu este cea cu costul de constructie minim, ci cea cu costul de exploatare minim. In costul de expoatare trebuie tinut cont de:
- lungimea mai mare a traseului presupune consum mai mare de combustibil la un numar enorm de masini (discutam poate de 100 de ani)
- o trasare defectuoasa poate duce la situatia ca multi soferi vor prefera DN-ul, ceea ce va duce acolo la costuri de intretinere majorate, inclusiv poate necesitatea construirii pe DN a unor centuri ocolitoare cvasi-paralele cu autostrada. Sau sa fie necesara largirea DN la profil de drum express in unele locuri (exact fenomenul pe care-l vedem acum pe DN1 Buc-Ploiesti, care se transforma tot mai mult in drum express).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AFC

^ Elegant spus. Acum depinde ce ne propunem cand stabilim un traseu. Dupa finalizarea A1, traficul spre vest se va muta definitiv pe acolo( cel putin pana cand A6 va fi de actualitate). Ce si de cine vrem sa legam si ce trafic ii alocam ? Ne intereseaza o legatura mai scurta a Craiovei de capitala, de Pitesti, spre Vest, spre Est ...???
Daca viitoarea A6/DX6 ar fi un traseu drept Est-Vest, desprins din A1 in zona Bolintin Vale, ar ajunge in sudul Slatinei indeplinind rol de centura si s-ar continua pe la sud de Bals preluand si rolul de centura. As vedea continuarea  la Craiova cu centura Sud profil A/DX... si mai departe cand s-ar putea... go West.
Craiova trebuie sa aiba o legatura la nivel de A/DX cu Pitesti sau cu A1 pe relatia Nord/Vest? Singurul traseu spre A1 relatia Nord/Vest ar fi prin Pitesti ? Slatina-Dragasani-Rm Valcea poate fi o varianta?
Sunt doar teme de gandire, nu am o idee foarte clara si nici argumente pentru o solutie beton. Hai sa gandim impreuna.
Sa nu-mi spuneti ca A6/DX6 trece prea departe de Alexandria.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

perfidus

#328
Urgenta este legatura industriei ("minunate" de altfel) din zona metropolitana Craiova cu nodul rutier Pitesti, cu distribuire apoi pe doua rute - Nord si Vest pe PiSi si Sud + Est pe Bucuresti - si mai departe. 
Asta pentru ca A6 mai are foarte mult de asteptat.
De aceea traseul este unul acceptabil, iar locul de patrundere in Craiova e OK pentru ca permite extindere printr-un nod cu viitoarea A6 (este o zona de platou deasupra orasului, nu sunt constructii).

Si sa nu uit - nu vad cu ochi buni o viitoare legatura DX Slatina - Rm Valcea pentru ca nu va mai fi decat trafic regional pe acolo. Si malul de apus al Oltului e ticsit de localitati una dupa alta, traseul va trebui sa urce simtitor spre zona mai inalta si pe acolo e zona de contact cu dealurile subcarpatilor - scump si cu multe vai de afluenti de traversat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Nu uitati ca ar lega 2 fabrici de automobile de una care produce aluminiu si va trece printr-o zona cu forta de munca ieftina!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024