News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

north

#270
Quote from: simplex11 on October 24, 2016, 04:24:06 PM
Traseul Craiova-Pitești trece prin dealuri lungi tip prag care nu pot fi păcălite asa cum nu poți evita un rău.
Quote from: ion59 on October 24, 2016, 06:12:44 PM
Nu înțeleg de unde a apărut ideea asta de tuneluri! Nu este cazul aici, cum nu a fost cazul pe A10, unde relieful este parcă mai accidentat. Aici principala provocare este trecerea Oltului, la Slatina. Care, oricât s-ar spune, nu echivalează cu 5 poduri peste Mureș, care se construiesc acum.
Conform SF DX ar fi doar 5 lucrări de artă cu lungime de peste 150 m (vezi pagina 30 din documentul pe care l-am postat mai sus și mai departe). Într-adevăr, podul peste Olt ar urma să fie de 1690 m (cu 41 de deschideri). Deci aproape cât viaductul Suplacu de Barcău.
Despre tuneluri nu este vorba.
Privind volumele de pământ mutat, vorbim de 8,67 Mm3 de săpătură și 15,42 Mm3 de umplutură (pag. 25).
Spre comparație, pe tot Sebeș - Turda avem (cf. SF) 2,1 Mm3 de săpătură și 11,1 Mm3 de umplutură (vezi aici, pagina 81).
Edit: comparația este între DX Craiova - Pitești și A (nu DX inițial) Sebeș - Turda.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

simplex11

#271
Autostrada Pitesti - Craiova si centurile Slatina si Bals (Hotnews)

Traseul pentru Pitești-Craiova postat de mine este cel prezentat pe Hotnews de Victor Cozmei. Nu știu cine l-a desenat. Am văzut din prima ca nu poate fi decât o schiță grosiera deoarece distantele dintre punctele de inflexiune sunt foarte mari în comparație cu cele ale autostrăzilor deja proiectate și în construcție, ca Sebeș-Turda. Nu mai postați trasee făcute de amatori pe Hotnews ca induc oamenii în eroare.   

simplex11

Quote from: Ionut on October 26, 2016, 09:37:23 AM
Te rog nu mai devia de la subiectul thread-ului, adica A12. Multumesc!
Da, în postarea de aici nu am fost suficient de clar. Ma refeream la Craiova-Pitești sosea actuala, estimând parcurgerea drumului în 1 ora și 30 min pentru condiții ideale. Cineva mai sus zicea ca se străbate în 2 ore practic. Diferența intre teoretic și practic nu este asa mare.

cristi5

#273
^^ @VictorC nu e amator (cel putin nu in sensul ca n-ar fi profesionist) :) In alt sens, amator vine de la fr. aimer

Sursa pare a fi OSM, captura de ecran dupa segmentul de drum selectat:

http://www.openstreetmap.org/way/254747739

Harta proiectelor de infrastructura are aceeasi sursa (baza de date OSM)

Segmentul A12 a fost desenat de unul din liderii comunitatii romanesti OSM, cartograf profesionist, probabil dupa SFul indicat de @north.

north

^ ...mai exact/probabil după o hartă produsă în CNADNR în 2008 care arăta traseele (relativ detaliat) tuturor proiectelor A/DX aflate în pregătire in illo tempore... Am toată harta pe undeva pe un HDD (dacă n-o fi crăpat între timp), dar pe internet nu am găsit decât bucata care corespunde diagonalei Satu Mare - Făgăraș (ca să zic așa), pe acest site maghiar.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

@vancouver, esti comic cand spui ca la Bals nu se vor castiga decat 7 minute. Poate pe timpul noptii sa fie doar 7 minute.

Ziua, viteza medie in centrul Balsului e undeva la 10 km/h. Vorbim de 1 oras care are 1 singura strada si aia cu 1 banda pe sens! Sau cum spunea o colega de acolo: "te duci pe Nicolae si te intorci pe Balcescu".

La trecerea de pietoni de la ppital (sunt mai multe dar asta e criminala in serie) avem urmatoarea secventa: trece 1 masina, trece 1 pieton, trece un tir, trece un pieton, trece o masina, trece un pieton. Pana sa se porneasca tirul din fata mea, a mai trecut un pieton.  :lol:
Poate ca exagerez sau poate doar am avut "norocul" sa trec pe acolo cand ieseau copiii de la scoala sau era schimb de tura la Spital.

Chestia cu 1 singura banda pe sens mi se pare unica. Mai toate orasele au in centru 2 benzi pe sens, din care 1 e de obicei folosita ca parcare. In Bals mai opreste cate unul pe singura banda, sau mai ai norocul sa dai de o caruta..
Chiar ma gandesc la orase unde DN-ul trece exact prin centru (si e singura varianta) si care sa nu aiba nici o portiune de 2 benzi pe sens. Poate stiti voi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Mat_Fr

#276
Cred ca despre aceasta harta vorbesti:



Le-am gasit si pe celelalte, produse de ministerul transporturilor pe vremea lui Orban

vancouver

Quote from: pasadia on October 26, 2016, 05:36:03 PM
@Vancouver: e distractiv ca pentru tine conteaza doar castigul in timp, dar nu si cel in siguranta a traficului / calitate a vietii urbane. Sunt convins ca pentru locuitorii din orasele mici traversate de o multime de trafic de lunga distanta disparitia acestuia va aduce nenumarate beneficii: atat in timp castigat in trafic (pietonal sau auto) cat si in calitatea aerului respirat.

pasadia, te rog nu-mi pune in gura ceea ce eu nu am spus niciodata. Cum sa nu conteze pentru mine calitatea vietii din orase. Nu am afirmat nicaieri asa ceva. Sau siguranta.

Poti la fel de bine sa argumentezi (sau sa contraargumentezi) si sa-mi atragi frumos atentia ca trebuie tinut cont si de aspectele acestea si imediat ti-as da dreptate. Categoric, da. Sunt argumente solide.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#278
Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 11:17:54 PM
Chestia cu 1 singura banda pe sens mi se pare unica. Mai toate orasele au in centru 2 benzi pe sens, din care 1 e de obicei folosita ca parcare. (...)
Chiar ma gandesc la orase unde DN-ul trece exact prin centru (si e singura varianta) si care sa nu aiba nici o portiune de 2 benzi pe sens. Poate stiti voi.

2 benzi marcate sau 2 benzi functionale ?
Daca este vorba despre doua benzi functionale, nu trebuie sa mergi prea departe.
Este suficient DN5 (aka Sos.Giurgiului)
(Puteti verifica pe GM, este DN5 pana la...  Sf.Gheorghe !)
Intre Luica si Pieptanari/Eroii Revolutiei sa dea naiba daca exista efectiv 2 (doua) benzi...
Nici vorba.
Toata lumea isi descopera "defectiunile" fix acolo", asa ca... "avarii..."
Uneori nici pe "teoretica"banda 2 nu treci prea usor....
Si vorbesc de principala cale rutiera dintre Romania si Bulgaria.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#279
Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 11:17:54 PM
@vancouver, esti comic cand spui ca la Bals nu se vor castiga decat 7 minute. Poate pe timpul noptii sa fie doar 7 minute.

Astept print screenul din google sau din waze din mijlocul zilei, ca sa vedem exact timpul pierdut.

Eu pot vorbi doar din experienta proprie. Am trecut pe la diverse ore prin Bals. De obicei am mers cu 20-30 km/h prin zona centrala. Zona centrala masoara cam 2km, iar localitatea in ansamblu are 5km.
Sa luam pe zona centrala 20km/h in loc de 50km/h cat ar fi legal => 3,6 min pierdere
Sa luma pe restul o medie de 40km/h => 0,9 minute pierdere
-------> total 4,5 min pierdere fata de timpul legal.

Acest timp legal il luam acum cf. google, fara trafic (la ora la care scriu nu exista trafic) si de la limita jud. Olt/Dolj (la vest de Bals) pana la intersectia cu DJ644 avem ca. 9 km de drum si 9 minute (fara trafic).

Asadar plauzibil in trafic real cu 20km/h prin centru si 40km/h in rest prin Bals, pe cei 9km se fac 9+4,5=aprox. 14 minute. Acum exact intre punctele de mai sus masor distanta pe noua autostrada. In primul rand avem de mers pe DJ644 ca drum de legatura DN65 cu A12 ca. 1,5km. Apoi 10km de autostrada pana la intersectia DN65 cu A12 la limita dintre judete. Adica 1min pe drum legatura + 5 min. pe autostrada + 0,5 min pe racorduri = aprox. 7 minute. Fata de 14 minute pe timp de zi si 9 min in timpul noptii avem un castig de 7min ziua si 2min noaptea, intre punctele amintite mai sus si care probabil vor fi noduri de autostrada.


Evident avem alte n avantaje: siguranta, confort, reducerea poluarii in localitate, trafic mai rapid pentru cei din localitate, etc... (asta ca sa nu se mai ia pasadia de mine ;))
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on October 27, 2016, 12:53:39 AM
Evident avem alte n avantaje: siguranta, confort, reducerea poluarii in localitate, trafic mai rapid pentru cei din localitate, etc... (asta ca sa nu se mai ia pasadia de mine ;))
+1
Na, asta asa...
Sa se ia pasadia de amandoi !

(@pasadia,
nu mi-o lua in nume de rau... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

In Bals avem 2 benzi marcate. Si nu sunt nici late. Nici macar trotuar nu avem langa. E un sir de pomi si abia dupa e trotuar. Cat sa impiedice parcarea masinilor cu o roata pe el.

Cand cineva vrea sa faca stanga pe o strada,  tot sirul se opreste.

La iesirea din Pitesti (DN65B) nu am avut niciodata probleme. Acolo se circula mult mai fluent. Iar la Slatina nici atat. Acolo viteza scazuta se datoreaza doar gropilor.

O sa caut pe trafictube filmari din Bals.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Din experienta mea, Bals e un fel de Sebes. Lung si stai bara la bara. Eu nu-mi aduc aminte sa fi trecut vreodata fara sa stau bara la bara de la un capat la altul aproape. Nu mi se pare ca o centura a Balsului scade doar 7 minute. Nici pe departe. Am trecut de vreo 7 ori pe-acolo cu diverse ocazii. Nu foarte des, e drept, dar mi-am luat portia de Bals. Si mi-a ajuns.

stefanudrea

Confirm si eu ca Bals e infernal in intervalul dimineata seara. Noaptea da, e mai liber. Mai e si un Lidl cu statie de autobuz in fata tot pe aceeasi Nicolae, dupa care imediat e o trecere de pietoni. Inainte de statie este o intersectie improprie care duce la acest Lidl. Deci intr-un singur loc exista deja 3 motive de noi blocaje. Pe restul le-ati pomenit voi. Slatina, intradevar ar avea o centura, asa improprie cum e cu trecere ici colo de la circulatie pe ambele sensuri la sens unic cu 2 benzi, un infernal semafor in centru deseori incalcat. Iar asfaltul este cel mai nenorocit posibil vazut vreodata de mine in Romania. Si m-am plimbat ceva. Ce mai remarc aiurea la aceasta centura improprie Slatina: este desenata cu niste curbe special menite sa iti taie elanul de a spera sa mergi cu 40 in loc de 20 km/h, iti mai sare si cate un pieton in fata pt ca ei stiu sigur ca "esti ajutat" sa mergi incet si el are timp sa traverseze pe unde vrea el. Mai e si urcarea/coborarea de dinainte de giratoriul rompetrol, rampa care nu numai ca e destul de pronuntata, dar e traversata din 20 in 20 de m de santuri refacute special sa ii pomenesti pe autori! Si ar mai putea continua remarcarea gatuirilor de pe acest traseu! De Albota nu mai zic ca deja incep tot mai multi sa opreasca fix pe unica banda de rulare din varii motive ba ca vor sa vireze stanga ba ca vor sa lase sau sa ia pe cineva. Etc e destul de stufos si el!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


dr4qul4

Este doar un orasel de nici 20.000 de locuitori!


In septembrie 2015 vad ca a fot traversat in 12 minute. Caz in care castigul de timp este de 7-8 minute. Dar asta era acum 1 an.



Insa acestea sunt cazurile fericite. Cand avem ore de varf, ploaie sau vreun accident, timpul creste. Iar daca prinzi si o asfaltare (cum a fost anul acesta) atunci ai pus-o:
asfaltare Bals

Asta e un caz special, dar 1 ora? pt 5 km?
Putem face o comparatie cu relocarea de la Decea. Multi v-ati plans de aglomeratie acolo, desi nu ati pierdut mai mult de 10 minute.
Sau cu Valea Oltului la reabilitarea viaductului.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024