News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 29 Guests are viewing this topic.

haihui

simplex; cf 901 (craiova-slatina-pitesti)  e intr-adevar cu 14 km mai lung decat dn-ul si intr-adevar e construit in secolul XIX cu lopata si cazmaua .... ideea era ca pragurile pe care le invoci nu-s nesfarsite ci se domolesc si se imputineaza la cativa km spre sud ... daca-s asa grele alte instrumente prin care sa convingi ca "aparentele inseala" ... poti folosi harta si butonul de terrain (pe care l-ai folosit la harta cu dn-ul) . sorry ... dar chiar nu e un relief inaccesibil ... indiferent care ar fi motivele pt care ai sustine aceste "aparente".

Granata06

@vancouver
         Vreau sa cred ca in momentul actual cu o infrastructura depasita, in Romania nu va fi nevoie de mai mult de 10 ani pentru a construi de la zero o autostrada, chiar daca ar fi PISI. Afirmatia ta cu 20 de ani in Germania, cred ca ii linisteste doar pe cei din conducerea CNAIR sau CNIR, insa noua ne da fiori. Cu oameni pregatiti si eficienti, consider ca putem construii autostrazi de calitate si in cel mult 10 ani, altfel nici nu vreau sa ma gandesc ca doar in 2035 merg de pe A10 pe autostrada pana la Bucuresti.

dr4qul4

A12 nu poate merge pe crestele dealurilor deoarece vaile au directia nord-sud si sunt aproape perpendiculare pe ea. Si sunt relativ adanci (50m). Dar deblee de 20-25m am mai vazut si nu cred cred ca sunt de speriat. La fel si cu viaductele de 1-200 m. Nu cred ca vom avea nevoie de tunele.
Ar fi si o varianta in care sa intersecteze A1 cat mai aproape de Gaesti.  Relieful se schimba drastic mai la sud.

Dar orice varianta se va alege (chiar si cea intortocheata vehiculata pt concesiune) va avea o dificultate medie. (la fel ca A10 si ca Tg Mures- C. Turzii)

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stefanudrea

Da, mai la sud relieful este complet diferit si asta era si ideea sugerata de mine. Mergand cu trenul pe relatia craiova bucuresti (inainte de a avea masina) nu am avut cum sa nu remarc planeitatea aproape enervanta in sensul ca nu apare o autostrada paralel cu cf 900. Dar...asta e...nu se vrea!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


stefan_viziru

In modul cel mai urat cu putinta,
autoritatile si publicul ( in afara de cei intersati din Craiova, firma Ford etc.)
nu au facut nimic concret pentru A12.


Ba au si "reusit" ca
prin asa-zisul PPP sa piarda cel putin 3 (trei ani). Acum autostrada ar fi fost aproape gata... >:( 

Un investitor serios american e in Romania, la Craiova, si un pod construit de U.E.
este la Calafat, la 80 de kilometri de Craiova. Ca sa nu mai vorbesc de ansamblul Brancusi de la Targu Jiu...

De-abia acum se scoate studiul de fezabilitate la licitatie!!!??? Si nimeni nu isi cere scuze (macar cei din CNA(DN)IR)...

De ce doar cei din Sebes, Sibiu etc. pot sa se bucure de scoaterea traficului greu din oras si nu si cei din Slatina si Bals ???
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

simplex11

Varianta de autostrada de-a lungul caii ferate Craiova-Caracal-București este un alt proiect care exclude Slatina, oraș important generator de trafic. Nu o poți construi pana la Roșiori și pe urma sa urci la Pitești deoarece dublezi aproape distanta intre Roșiori și București. Este mult mai rentabil sa o asteri direct până în Capitala și cu asta te situezi în cazul varianta sudului, adică altceva.


Click pe imagine pentru a accesa harta Google pentru detalii suplimentare.

Craiova-Pitești leagă Craiova cu Bucureștiul și Sibiul sau Clujul (când se va face Pitești-Sibiu). Dintr-o data servește capitala Olteniei și Slatina în doua direcții importante, spre București și Transilvania.

dr4qul4

Autostrada este Pitesti-Craiova nu Bucuresti - Craiova.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ion59

Deocamdată, această autostradă/drum expres este în continuare considerată ca fiind de executat prin concesiune, în  actele CNAIR. Se mai dau și amănunte despre stadiul proiectului! Bineînțeles, aceleași de vreo trei ani!

http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf.

Să nu știe stânga de dreapta?

simplex11

Quote from: dr4qul4 on October 25, 2016, 06:28:13 PM
Autostrada este Pitesti-Craiova nu Bucuresti - Craiova.
Da, însa cineva mai sus propune sa fie construita cumva în paralel cu calea ferata Craiova-Caracal-București și la un moment dat când terenul devine plan favorabil sa se ridice spre Pitești.

carutasul

Cred ca singura discutie e daca s-ar justifica economic sa mearga "un pic" mai la sud ( de ex Găeşti) ceea ce ar lungi un pic distanta pana la Piteşti dar ar scurta-o pe cea pana la Bucureşti. Dacă apar şi economii însemnate la traversarea dealurilor ar putea fi ok ( iar intr-un viitor oarecare s-ar putea face un drum de legatura de la Piteşti mai direct, sau pur si simplu folosi actualul drum national). Deja Caracal -Rosiori e alt proiect...

simplex11

#250
Referitor la Centurile Balș și Slatina daca se construieste doar prima atunci ar fi vorba de o autostrada de doar 10 km (centura) care include un pod peste Oltet. Proiectul este relativ modest (în paralel cu calea ferata din 1875) și rezolva cazul aglomerației din Balș, o prioritate din câte înțeleg.
Daca se dorește si centura Slatinei cu podul scump peste Olt atunci trebuie construiți și cei 14 km, drum fără probleme de relief deosebite, care leagă centurile Balsului si Slatinei.


Centuri Bals și Slatina

vancouver

#251
Eu as pleda pentru un alt sector care ar putea aduce multiple avantaje. Inceputul dinspre Pitesti:



Fata de traseul postat, nu inteleg acel ocol spre sud la intersectia cu DJ659 + 659A. Acolo este si o cale ferata, se poate trece lejer peste toate trei la confluenta lor, se scurteaza semnificativ traseul si se reduce lungimea podurilor.

Cat despre avantaje nu cred ca este cazul sa vorbesc. In primul rand acolo legatura DN65 spre Bucuresti este complicata, se schimba drumul de 3 ori (DN65 - DN65B - drum legatura cu A1 - A1). Nu mai vorbesc de vreo 3 sensuri giratorii si alte semafoare, aglomeratie prin suprapunere cu o zona comerciala si logistica. In momentul de fata se fac min. 18 minute in conditii ideale si real ca. 20-22 minute de la iesirea Catanele pana dupa Cerbu. Pe autostrada noua ar fi 15km, adica ca. 7 minute, poate 8 cu tot cu iesire la capat. Adica intre 10 si 15 minute castigate, plus reducerea aglomeratiei pentru traficul local.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

simplex11

Referitor la tabelul cu traficul mediu zilnic anual și nerelevanta sa după anumite opinii

Exista harta de trafic pe segmente oricât de scurte care spune ca pe Craiova-Pitești circulația este rapida cu excepția Balsului și ceva sectoare la Slatina. De fapt mai toate drumurile tarii stau verzi întregul an ceea ce indica inexistenta unor probleme reale de aglomerație, intre orașe.

simplex11

Constat ca în vecinătatea Piteștiului proiectantul (și asta este harta publicata pe Hotnews) a prevazut și un pod (sau dig) de minim 600 m peste niște bălti, pe una din ele scriind "Apa uzata industriala"!!!


Pod peste bălti în apropiere de Pitești.

weaz

#254
@vancouver

Am crezut si eu ca acel ocol nu prea isi are rostul. Dupa ce am verificat harta si pe OpenStreetMaps a inceput sa aiba sens insa.
Langa localitatea Bradu in sud este o state de transformare. Sunt foarte multe linii de inalta tensiune la si de la acea statie catre Arpechim.
Presupun ca relocarea acelor linii de inalta tensiune si pierderile datorate opririi alimentarii pentru probabil mai multi consumatori ar costa mai putin decat acel viaduct.

@simplex11

Nu cred ca ar trebui Google Maps folosit ca referinta. Faptul ca dureaza 2 ore drumul de la Pitesti la Craiova in conditiile in care are cam 120km arata cat de incet este traficul pe acest drum de fapt. Si 60km la ora poate reprezinta trafic lejer pentru google maps dar rapid nu este deloc.

Parerea mea este:
1. sa se inceapa cu bucata dinspre Pitesti de autostrada deoarece blocaje in genul Bals incep sa se mute la sensurile giratorii de pe langa centrele comerciale Pitesti.
2. centura Bals-ului dar pana atunci sa se puna semafoare pentru pietoni si masini, in oras. Acum mare parte din haos este creat de lipsa acestora.
3. desi nimeni nu mentioneaza asta, traficul nu este greu in Slatina, ci statul nu ingrijeste acea urma de centura care exista acolo(fie primaria, fie CNADNR, nu stiu cine o administreaza). De 10 ani nu au reusit pe asa zisa centura urbana(nu ajunge in centru, dar nu este nici in afara orasului) sa asfalteze jumatate din ea. De la an la an se degradeaza si parca nu exista niciodata bani pentru asta. In rest drumul de legatura este in mare parte la 2 benzi pe sens prin Slatina si nu este asa de aglomerat. Deci nu un drum nou ci doar asfalt ar face o foarte mare diferenta