Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.


Germany

Având în vedere cä este numai câmpie între Pitesti si Craiova, iar singurul obstacol este râul Olt, cei 124 km sunt realizabili în 2 ani! Asta dacä d.p.d.v. birocratic totul merge strunä! Dacä se asteaptä iar dupä AM-uri si AC-uri...dureazä 5 ani.

vancouver

#227
Intelegeti odata ca nu exista autostrada care sa se poata face in 2 ani. Este o aberatie. In Germania dureaza ca. 10 ani pregatirea proiectului, exproprieri, mutari de utilitati, etc... Apoi se apuca cu structurile cele mai mari, care dureaza 3-4 ani, si treptat si cu drumul in sine. Aparent dureaza atunci 2 ani pentru un privitor din afara, dar repet, de la faza de studiu de fezabilitate pana la inaungurare dureaza 10-15-20 de ani, in functie de finantare, etc...

PS. Am lucrat personal la constructia unui pod de 800m lungime peste o vale cu adancimea max. de 40m (ceva gen viaduct Saliste). A durat din 2005 (ianuarie) pana in 2008. Ca subcontractori. Dar contractorul principal incepuse org. de santier inca din 2004, licitatia fiind tot in 2004. Pe pod s-a circulat efectiv din vara 2008. Vorbesc de o portiune din A73 Bamberg-Suhl. De mentionat ca proiectul podului era 100% finalizat in momentul in care ne-am apucat de treaba, incl. tehnologia exacta de executie. Daca imi aduc bine aminte plansele erau datate 2001 si 2002. Deci proiect+executie = 2001-2008 = 7 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Tavi

Aparentele insala. E valurit rau terenul pe acolo. Cel putin de la Pitesti pana la Jitaru. S-ar putea lasa si cu tuneluri dar macar sa ajungem la faza de studii geo  :zen:

haihui

Aparentele pot insela si pt ca dn-ul e pe vechiul drum de caruta care-i pe vechile drumuri de la care cu boi (cu serpentine la orice deal/vale, cu popasuri de adapare, cu traseu de-a lungul satelor etc) ... si astea merg prin satele mari care s-au dezvoltat pe vaile mari imediat sub dealuri. Daca s-ar ajunge la studii geo (sau macar la trasee concrete) poate s-ar mai domoli frica de tuneluri :)

stefanudrea

#230
1-traficul infernal este dat de cei ce il traiesc! 2-relieful este permisiv, dar nu ma mira "greutatile" intemeiate pe interese zonale ce ar implica tuneluri desi relieful arata o campie frumoasa si mare. 3- cei din traficul infernal nu au timp de comunicat trafic catre google! Ce ziceti de ideea A12 pe traseul cfr unde trenurile se deplaseaza cu 100-120 km/h si aducerea la nivel de dx a actualului dn6 in afara localitatilor?

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk

simplex11

Traseul Craiova-Pitești trece prin dealuri lungi tip prag care nu pot fi păcălite asa cum nu poți evita un rău.

Vezi harta de mai jos:

Click pe imagine pentru a intra în Google Harta de Relief.

Autostrada este scumpa, nici vorba sa fie pe teren plat.

haihui

pragurile scad si se imputineaza spre sud. vezi traseul de cale ferata de care zice colegul mai sus si constata ca n-are nici tuneluri :) nici mari diferente de nivel. un zoom out ar trebui sa fie edificator pt cat de accidentat e relieful (mai ales la sud de dn65) fata de zonele in care se circula/lucreaza/planuieste acum la nivel de autostrada. (+ la zoom out se vede mai bine si in ce directie e vestul :) )

vancouver

Date fiind dealurile de tip "prag" descrise de simplex11, rezulta cu atat mai mult necesitatea de a ne concentra initial numai pe ocolirea celor 2 orase mari de pe traseu: Slatina si Bals.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ion59

Nu înțeleg de unde a apărut ideea asta de tuneluri! Nu este cazul aici, cum nu a fost cazul pe A10, unde relieful este parcă mai accidentat. Aici principala provocare este trecerea Oltului, la Slatina. Care, oricât s-ar spune, nu echivalează cu 5 poduri peste Mureș, care se construiesc acum.

dr4qul4

1. Terenul nu este perfect plat. Dar nici extrem de greu. cateva deblee, ramblee si ceva viaducte mici.
2. Vedea, Cotmeana si restul raurilor mici dar cu risc mare de inundatii nu pot fi bagate prin podete
3. Oltetul are nevoie de un pod mare
4. Oltul are nevoie de un pod imens (4-500 m)
5. solul este nisipos

Trebuie inceput cu centurile Slatina si Bals (care sunt si cele mai grele segmente) si cu legatura cu A1. Restul se pot incepe si peste 5 ani.

Dupa parerea mea, ca dificultate este undeva comparabila cu A10, dar aproape dubla ca si lungime!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

simplex11

#236
Referitor la comentariile privind calea ferata și autostrada

Pitesti-Craiova este o cale ferata înceată de anul 1875, șerpuită printre dealuri, cu urcușuri și coborâșuri de-a lungul pragurilor prin locuri favorabile dar care nu sunt pe traseul cel mai scurt. O comparație rapida pe harta arata ca actuala sosea este mult mai dreapta decât calea ferata.


Ai și Mersul Trenurilor pe Google maps cu ocazia asta, asa ca bonus! Click pe harta.

Autostrada trebuie sa taie pragurile și dealurile nu sa urmeze traseul feroviar sinuos.

stefanudrea

#237
Am gresit, ma refeream la cf craiova bucuresti! Mea culpa! Si acolo unde permite relieful autostrada sa vireze spre pitesti. Sau de ce nu, direct bucuresti!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk

Tavi

#238
Dragilor, eu am zis de tuneluri dar nu trageti. Am pus problema reliefului care nu este plan. Asta este cert.
Asa cum am mai spus DN-ul intre Pitesti si Jitaru este cu multe suisuri si coborasuri dar trecand prin mijlocul satelor cum a punctat si dr4cul4. Daca autostrada poate sa o ia pe crestele dealurilor atunci este altceva.

Pe un astfel de relief atat Bulgaria cat si Ungaria au facut tuneluri. Dar vedeti si disclaimer-ul privind studiile geotehnice  ;)
In astfel de zone cu dealuri molcome Romania ar face deblee fara sa respire. NU este cazul sa va faceti probleme. Si nici nu facem o discutie din asta. cel putin nu in acest moment.

simplex11

#239
Quote from: stefanudrea on October 24, 2016, 08:20:11 PM
...ma refeream la cf craiova bucuresti! ... Si acolo unde permite relieful autostrada sa vireze spre pitesti. Sau de ce nu, direct bucuresti!
Cel mai bine ar fi sa-ți faci un cont Google My Maps după care setezi harta pe modul Teren (cote de nivel) și desenezi acolo varianta care ți se pare optima iar apoi dai un link către ea (pe modelul postării de aici) ca sa putem discuta pe un caz concret.