Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#9420
De mai bine de un an de zile spun ca s-au intins prea mult. De mi-au sarit aproape toti in cap.
Era clar de cand au inceput sa curga loturile pe A7, dar acolo era de inteles sa le ia pe toate. Insa la centura Timisoara s-a umplut paharul.
Parca au licitat si T1 pe DX12? Sa ajungem sa spunem "bine ca au castigat turcii" si nu UMB-ul?!

Am incredere in ei ca o vor scoate la capat. Au vointa si destule resurse sa duca la bun sfarsit toate proiectele. Insa trebuie pusa presiune pe ei sa renunte la orgolii si la idei monopoliste si sa aduca subcontractori puternici.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mdragos

Pana nu ajung sa lucreze 3 schimburi nu cred ca vor subcontracta. Par foarte hotarati sa nu cedeze din profit. Sa vedem...

naivu

Indiferent de nr de schimburi tot de același nr de oameni e nevoie (că nu-ți va lucra 2-3 schimburi zilnic :) !)

oneLess

Mai întâi să vină ei, oamenii, pe șantier și îi organizăm noi după aia!  :)

mdragos

@naivu : clar, oamenii pot lucra cat e legal, dar pot maximiza folosirea utilajelor.

resad23

Intrebare, daca s-ar decide rezilierea cam cat ar dura?

Presupun ca Tehnostrade va da in judecata statul:

6-8 opt luni proces
4-5 luni licitate expertiza lucrare + predare expertiza
4 luni licitatie rest lucrari
1 an rest lucrari

Cat credeti ca va intarzia Tehnostrade terminarea, mai mult de 5 luni?

Daca in mai-iunie nu se apuca, cred ca are trebui reziliat.

naivu

Nu s-a reziliat la Aktor care a întârziat cu anii și nu e iubit de nimeni, nu se leagă de UMB pt sub 1 an de întârziere  :)!

Tony7Y

Nu prea au cum sa fie reziliati pe motiv de intarziere. Au primit AC pentru nodul cu A1 in octombrie 2023, cu termen de 24 luni de la OIL. Nici nu am vazut sa se fi dat OIL, dar sa zicem ca s-ar fi dat. Termenul final ar fi cel putin octombrie 2025. Deci cam deaia isi permit sa prioritizeze alte proiecte. Parca si cu drumul de legatura la Albota au fost cam aceleasi discutii cu intarzierea AC-ului. Daca si acolo au un termen asemanator, inseamna ca legal, au tot timpul pana in toamna la anul.

Cetatean

@dr4qul4
Exact in eliminarea subcontractorilor sta "puterea" umb-ului. In afara de Zublin,cred ca am vazut/stim de putini subcontractori.
Spun asta din vreo 3 motive:
- pretul lor redus la licitatii e exact de asta. Ca au eliminat cei 10-15% cat au corporatiile care lucreaza doar cu sibcontractori.
- cand ai subcontractori, deja intervin variabile,legate de garantii etc.
- uite,eu in zecile de filmari pe loturile lor,n am vazut o masina care sa faca teste de laborator.
Da,probabil prin vara se vor apuca de lucru dupa ce vor termina la Timisoara.
Problema nu e doar la ei,e la toti constructorii. Se construieste prea mult,dintr-o data. Atat infra mare,autostrazi,cai ferate cat si la nivel local, judetean. Am avut 5-6 ani de pauza intre anii 2011-2017,cu prea putine lucrari. Dar acum,urmatorii 10 ani,e complicat.


dr4qul4

Lucreaza si cu subcontractori. chiar aici pe DX12, L2, au lucrat si Mithras. Acum parca i-am vazut si pe A7.
Au trecut vremurile in care sublicitau la 50-60%, acum totul este minim 80% si din niste valori mult mai mari. Si tot pe la 80-90% au licitat si competitorii. E loc la masa pentru toata lumea, mai ales ca fac profit bun din grinzile lor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oneLess

#9430
Și în Ardeal pe A3 lucrează doar în două puncte doar cu o mână de oameni dar la ei nu s-a urcat iar drobul pe casă!

dr4qul4

pentru ca pe A3 s-au inteles cu statul sa scoata cele 2 viaducte din contract. Nu au licitat pentru ele, asa ca acum nu au nici un fel de presiune.
Pana se contruiesc alea mai trec 2-3 ani.
Aici, T4 este missing link intre Bucuresti si Craiova. Si spre deosebire de alte "gauri" aflate in camp, aici se adauga si traficul local din Pitesti. Deja waze-ul a inceput sa ruteze pe "coclauri".
Sa vedeti blocaje cand vor termina turcii L1 si aktorii A0S3 (pana la filmarea asta, nu credeam posibil asa ceva, dar acum nu mai sunt atat de sigur).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristian 74

Trec 2-3 ani până se construiesc viaductele, dar ei au totuși termen contractual iulie 2025 pe A3.

dr4qul4

#9433
Viaductele au termen de minim 27 de luni, de la semnarea contractului. Adica prin Decembrie 2026, in varianta optimista.
Astfel ca UMB va obtine fara probleme (inca) o extensie de la CNAIR, astfel incat sa se incadreze in termenul contractual si de data aceasta.

PS. acum vad ca am rapsuns pe topicul gresit. Si ca sa nu fiu complet offtopic mai spun ca, avand 15-20 de santiere deschise/in pregatire in acest moment, cei de la UMB sunt intr-o pozitie de forta fata de CNAIR. Chiar crede cineva ca CNAIR vrea sa rezilieze si sa reliciteze 15+ loturi?
Ei se chinuie si cand au 1-2 loturi complet parasite de antrepenor. Si tot pierd in fata acestora in final.
Sa fim seriosi. CNAIR le va accepta orice cerinta, atat timp cat nu este financiara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

john_maddox

Ca sa va mai linistesc putin, ieri am avut drum pana la Scornicesti si m-am intalnit pe drumul dintre Valea Mare si Jitaru cu aprox 15 camioane, pe care le-am vazut ca ieseau din zona pasajului agricol peste DEx. Acum sa speram ca nu plecau spre A7  :D