Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 17 Guests are viewing this topic.


mike_us

Progres mare de la ultima filmare. Cred ca sunt șanse bune de o inaugurare parțiala pina in Decembrie.

26ld

Si o filmare noua de la BabaDog cu tronsonul 4, mult asteptat:


Multumiri autorului.

Ionut

Filmare completă T3 Slatina-Colonești. Miercuri 26 iulie.


carutasul

la lotul 3 cred că de prin septembrie o să începem să numărăm "AMR-ul" ( nu zic că deschid în septembrie, doar că o să cam aibă forma finală și noi devenim nerăbdători ) . Sunt curios ce se va întâmpla cu lotul patru; îmi e clar că de la primăvară toate eforturile vor  fi concentrate pe A7, deci poate că o să încerce să aducă măcar o porțiune la nivel de stabilizat tot în toamna asta. E de văzut...

horatiu.cosma

Gaura de la Jitaru tot neîncepută e. Acolo e un pod și terasamente din pământ armat, alea nu se fac cât ai bate din palme. Nu e exclus ca cei din MTI și CNAIR să tragă puțin de timp cu revizuirea acordului de mediu și să împingă finalizarea prin mai la anul, mai aproape de alegeri.

carutasul

... dar: proiectul actual e fără acel pod, nu? Sau deja e inclus în proiect? Pentru că UMB poate pur și simplu să finalizeze conform proiectului, în definitiv nu e treaba lor că e proiectul prost.
Pe de altă parte există și varianta rea, în care nu se mai face nimic important pe locul 4 ( cam asta a fost mereu tactica partidului care dă momentan primul ministru pentru reducerea deficitului, să încetinească investițiile) și să rămână doar A7 pe care chiar trebuie să o facă la timp...

oneLess

^ Numai dacă așa dorește și beneficiarul, altfel nu o să se facă recepția.

carutasul

da, asta ar fi doar în cazul extrem că nu se hotărăsc. Evident că UMB nu a procedat niciodată așa, că relațiile bune cu autoritățile sunt de preferat, însă ei acum au niște structuri de făcut pe lotul 4, deci oricum au fierari, betoniști și betoniere în zonă. Câtă vreme ei sunt aici sunt cumva pregătiți să facă și această structură. Dacă intrăm în scenariul în care lotul 4 intră intr-un fel de amânare sine die (lucru evident de nedorit) probabil că o să îi mute pe A7 înainte de a începe structurile de la A1 și atunci o să cam rămână în aer și cu structura asta. Vedem ce o mai fi. După părerea mea nu au motive prea serioase să amâne finalizarea lotului 3, nici UMB nici CNAIR pentru că oricum o să fie ceva deschideri la anul și nu cred că e așa de important în mod practic să deschizi chiar înainte de alegeri, poate să fie și cu câteva luni mai devreme :) La cea mai recentă tăiere de panglică o să le enumere pe toate, bineînțeles o să uite să spună cine le-a început sau cine a contribuit pe parcurs  dar ce să mai zic, cine vrea să știe știe, știe cine nu vrea să știe oricum nu e interesat :)

GIV

ce ma surprinde pe mine e numarul mare de utilaje de pe t4  min 5:15 8:21 9 55 (oare de aici le a plecat din  oameni :rolleyes: ) chiar daca nu s-a inregistrat progres ridicat pe acest lot si pe langa asta le mai sta si lea in cale in unele zone.  curios faptul ca nu au fost relocate. daca am mai adauga si utilajele de pe t3 care vor fi disponibile dupa ce termina de asfaltat inseamna o flota destul de mare. intrebarea e: se vor aduna toate pe t4 sau vor merge pe a7. eu zic ca flota e destul de mare de pe dx12 la care se va adauga si echipele de pe a0n

dumbravaandrei

@Ionut stiu ca e mult efort, dar in special pentru preluarile in presa, ar fi super util daca ai adauga info cu repere (localitati/drumuri/puncte importante din santier). De ex cand ma uit pe filmarile lui Babadog, imi dau seama foarte usor ce si pe unde e.

shogom

Apropo de Babadog, are film recent cu T4.

Tavi

Pe lotul 3 pândiți foreza la Jitaru  :) și apoi mai este nevoie de 3 luni fără ploaie și alte tipuri de blocaje.
Lotul 4 arată foarte bine la capitolul structuri iar mobilizarea este OK! Ce nu mi-e clar aici este neatacarea bretelei Albota ca vad ca la nod Albota e ieșită bine din pământ structura. Ne vom lamuri probabil când se dă drumul și la nodul A1.

vm75

Sunteti siguri ca la Jitaru solutia va fi cu pod si terasamente cu pamant armat? DEx e foarte sus acolo si in general am vazut ca supratraverseaza drumurile locale. Nu ar fi o solutie mai naturala/usoara acolo sa ramana la aceeasi inaltime cu terasamentul DEx si sa faca doar un pod casetat? Oricum, mai au 3-4 luni bune de lucru pana vor fi gata cu tot lotul. Am vazut si la alte deschideri ca bibilelile de final (parapeti, iluminat, marcaje) dureaza foarte mult si abia am vazut cativa parapeti razleti aici. Eu zic ca o deschidere realista pe Tr.3 ar fi in jur de 1 decembrie, cu sau fara Jitaru (acolo cred ca se poate face si o improvizatie romaneasca, cu ocolire pe la cea mai apropiata supratraversare). In alta ordine de idei, am fost placut surprins de progresul de pe Tr. 4, in special la structuri. Dupa dezamagirile de pe A7 parca mi-a mai venit inima la loc cu privire la capacitatea UMB de a finaliza lucrarile la timp

horatiu.cosma

#8249
E foarte bine să fim optimiști, dar nu trebuie uitat nici realismul. Au trecut aproape 2 ani (din 3) de contract pe T4 și sunt pe la 20% stadiu în teren. Au tras mai tare la structuri ca să nu mai țină grinzile la sol (deja stau acolo de un an și ceva și nu e chiar ok), însă drumul critic nu e la structuri care sunt mărunte, ci la terasamente. Iar aici eu cel puțin nu văd o situație foarte roz. Au 4-5km cu terasamentele mici ridicate, încă nu s-au apucat de rampele înalte la poduri unde sunt cantitățile cele mai mari, plus că sunt foarte mulți km neîncepuți. Au 30 de basculante pe proiect, care pentru 30km de DX plus un nod foarte mare la A1 plus 2 drumuri de legătură de aproape 10km e foarte puțin. Să nu uităm imaginile impresionante de pe CraPi2 cu 250 de basculante parcate la linie. Și cu furnicarul acela câtă frunză și iarbă au terminat vreo 37km de terasamente (comparabil cu CraPi4) în 2 ani plini. Și în plus imaginea cu utilajele parcate ne poate fura. Vedem volum mare pe metru pătrat de câteva zeci de utilaje, însă când sunt la treabă și te plimbi printre ele de la un capăt la celălalt al șantierului (am făcut-o chiar pe CraPi4 luna asta), pare că nu se întâmplă mai nimic pe 90% din traseu. Un inginer drumar cu experiență de zeci de ani pe șantiere mi-a spus la un moment dat "ca să faci treabă serioasă pe un șantier de autostradă, trebuie să vezi la fiecare kilometru câte 70-100 de oameni și utilaje". Cred că ar fi mulțumitor în cazul nostru să fie și 30. Dar aici sunt maxim 10, pe numărate. Și cu mobilizarea asta nu se termină nici în 2025 CraPi4.