Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

mdragos

Sincer, doar imi doresc ca cineva sa termine proiectu asta. In termen contractual. Dar sa vad ca lucreaza si trage sa termine proiectul.

raulbogdan23

Quote from: oneLess on June 19, 2023, 04:42:34 PM^ Eu aștept articolul de la colega Podaru!  :D

QuoteFisuri majore au apărut la un pasaj peste lotul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Pe forumul Asociației Pro Infrastructura au fost publicate imagini de la un pasaj agricol care supratraversează DEx12 Lot 2, tronson 2 (Centura Slatina 21 km). Lotul 2, tronsonul 2 a fost inaugurat în iulie  2022, continuând tronsonul 1 (Centura Balș) deschis în aprilie 2022. Ambele loturi sunt în garanție, notează pasionații de infrastructură pe forumul API, ridicând problema calității execuției raportat la numărul foarte mare de șantiere pe care le-a deschis UMB (aprox. 450 de km. de Autostrăzi și Drumuri Expres). UMB lucrează și pe lotul 3 Slatina-Colonești, tronson de 32 de km. executat aprox. 70 % care ar urma să fie deschis la finalul anului, iar în 2024 și lotul 4 Colonești-Pitești (31 km.)

Pasajul agricol cu fisuri care supratraversează Drumul Expres 12 – Lot 2 Centura Slatina: captura google maps cu pasajul

La un an de la inaugurare, spațiile de servicii (parcările) sunt tot închise, conform Antena 1. CNAIR nu ar fi găsit nicio firmă care să administreze spațiile de servicii, iar acum încearcă să la administreze cu personal propriu.

https://economedia.ro/drumul-expres-craiova-pitesti-mega-fisuri-la-un-pasaj-pe-care-l-a-construit-umb-pe-lotul-2-centura-slatina-la-un-an-de-la-inaugurare-parcarile-sunt-inchise.html




GIV

@mdragos cine nu vrea asta?  :lol:  pana la urma asta e natura unui contract: lucrarile x sa se desfasoare in termenul y

CapitanulPtk

Quote from: florin74 on June 19, 2023, 03:42:29 PMCe liniste referitoare la chix-ul UMB. Nici nu ma gandesc sa compar cu comentariile referitoare la Pizzarotti si Aktor  :lol:  (absolut meritate, pentru calitate sau viteza)
Sper sa se inteleaga ca nu tot ce e rapid facut e si de calitate.  Si am un feeling ca nici hei-rup-ul de pe alte segmente gen A0, A7) nu ne va scuti de probleme similare.  Incep sa fie din ce in ce mai greu de gestionat problemele privind calitatea, odata cu cresterea exploziva a companiei.

Sa adaugam si trambulinele prezente, numai zic cum se simte cand treci peste rosturi la poduri.

GIV

oare ce lot de autostrada nu a avut deloc trambuline?

cosss

Nu justificam o greșeală cu o alta greseala. A2 Medgidia-Constanța se prezintă mult mai bine decât DX 12. Prima are aproximativ 10 ani și un trafic mult mai ridicat, DX-ul 1 an.
Din punctul meu de vedere e clar. UMB construiește de nota 7 spre 8. O sa aibă ceva de lucru în viitor cu garanțiile de 10 ani...

AdrianRO

Personal am simtit o singura trambulina (care era si la un rost de dilatatie) pe directia Pitesti - Craiova, care cred ca pune si in pericol traficul. In rest, lotul e de calitate medie, cam ca toate celelalte autostrazi din RO.

Am facut o sesizare cu privire la trambulin identificata, dar nu stiu cat efect a avut. Anunt cand mai trec pe acolo.

stangabriel

Saptamana trecuta, trambulina de la podul peste Oltet era reparata, dar la podul peste Olt, a alunecat umplutura aferenta culeei spre Pitesti: sensul spre Craiova total si jumate din sensul spre Pitesti. Se stie de ea ca a fost pusa putina smoala, dar a plecat mai mult.

GIV

Quote from: cosss on June 19, 2023, 11:02:10 PMNu justificam o greșeală cu o alta greseala. .
nu.. dar dupa fiecare deschidere de lot si de cand urmaresc forumul am vazut ca apar trambuline la scurt timp...

yetiman

S-a mai explicat de nenumarate ori:

Podurile/viaductele sunt structuri rigide. Terasamentele sunt structuri flexibile (tasabile). Cu atat mai mult cand sunt noi. La intalnirea celor 2 apar "trambulinele". Aceste tasari se reduc in timp (si evident trebuie remediate din cand in cand, pana se consuma tasarile).
Pentru asta se face si placa de racordare, care e fixa spre pod si "libera" spre terasament. ("libera", ca sa creeze trambuline si nu praguri, care chiar ar fi un dezastru total)
Nu e nimic "specific romanesc" aici.
Dar, in functie de calitatea lucrarilor, tasarea poate sa apara mai repede sau mai tarziu.

Se vede si in timpul lucrarilor. E greu (sau chiar imposibil) sa ajungi cu un rulou-compresor chiar pana la limita podului. De aceea nici tasarea aici nu e de aceeasi calitate ca si cea din rest.

PS: Nu sunt inginer constructor, asa ca sper ca am explicat destul de corect si pe intelesul nespecialistilor. :)





 
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mirceaeliade

Trambulinele astea intra sub garantia constructorului nu?  Daca da, poate constructorul cat mai e in zona, sa faca un mini-santier temporar.

oneLess

Sunt curios, chiar a mai pomenit un coleg, cum o să fie cu trambulinele la Alarko, că acolo s-au consumat tasările deja de plictiseală!

TibiV

Tasarile NU se consuma de plictiseala, se consuma de ani de trafic...

Cand este santier, un rulou-compresor trece pe acolo de 50-100-200 de ori.
Nu se compara cu sutele de mii/milioanele de vehicule care trec pe acolo intr-un singur an. Vibratii si tonaj...

Cum a explicat @yetiman, tasarile n-au fost inventate in Romania - si nici placile de racordare...
Trambulinele apar la orice autostrada/drum nou construite.
Ca nu le gasesti in Germania/Austria/Franta etc. este pentru ca majoritatea retelei lor are o vechime de cateva decenii. Tasarile s-au consumat demult...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Ca o încălțăminte nepurtată.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)